2011-08-26, 22:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Disponenten umgicks med Marina för några år sedan, h*n har berättat om det här i tråden.

Här är ett inlägg där det diskuteras:
https://www.flashback.org/sp25606407
Jag såg inget om att det diskuterats i huset om det perfekta brottet i den länkade inlägget.

Edit: Nu såg jag att disponenten tycks ha diskuterat det perfekta mordet med M.
Men vad jag har förstått så har disponenten själv aldrig träffat F.
Har det perfekta mordet diskuterats innan F kom in i Ms liv??
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-08-26 kl. 22:21.
Citera
2011-08-26, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag såg inget om att det diskuterats i huset om det perfekta brottet i den länkade inlägget.

Här är ett exempel:
https://www.flashback.org/sp24910511
Citera
2011-08-26, 22:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Dessutom har MJ:s nye vän Erik?(tveksam om namnet) berättat att Marina skulle ha sagt att F fantiserat om att mörda henne och dumpa henne i en djungelliknande skog.
Är det den personen som ska vittna??
Isf är jag övertygad om att försvaret kommer krossa sönder denne persons spökmystik, och det var jag redan från början då jag läste fup.
Citera
2011-08-26, 22:37
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är det den personen som ska vittna??
Isf är jag övertygad om att försvaret kommer krossa sönder denne persons spökmystik, och det var jag redan från början då jag läste fup.
Vad är det för fel på honom då?
Citera
2011-08-26, 22:37
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Hej på er. Jag är ny här och har inte följt mer än 2500-3000 inlägg i den här tråden. Har sett många otroligt duktiga människor här. Jag har hela tiden varit övertygad om att FS är skyldig, men har trots detta en gnagande tanke och hoppas ni ursäktar min fråga.

Kan man testa om blodet, eller om delar därav har varit fryst? Har de i så fall testat det?

(Teneriffa nästa kanske.)

Hej på dig!
Välkommen till Flashback med dina gnagande tankar och din fina avatar. Mycket intressant spörsmål det där med att blodet skulle kunnat ha varit fryst, tyvärr har jag ingen vetskap om huruvida man kan se sånt i efterhand.

Men jag har liksom DJPutte också svårt att skaka bort känslan av att Marina verkar vara tillräckligt störd för att iscensätta sin egen död och ge någon annan skulden för det.

Undrar om hon eller någon av hennes anhöriga jobbat eller på sjukhus, eller vårdats där, så att man den vägen kunnat komma över sjukvårdsmaterial såsom kanyler och sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Efter skummat igenom FUP av välvalda delar så reagerar jag på en sak det är att hon verkar vart rätt tät på pengar då man ser på konto uppgifterna + reser rätt friskt till bla Colorado och Florida samt Mallis, Det jag skulle vara rätt nyfiken på åkte hon ensammen eller var den åtalade med???

För jag vet inte med läser man FUP så känns det mer och mer att hon kan finnas vid liv samt lämnat allt bakom sig och startar om livet i USA, Varför jag får de vibbarna vet jag fan inte med det är för mycket som inte stämmer i skiten då jag läser denna FUP!

Citera
2011-08-26, 22:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Vad är det för fel på honom då?
I början gick jag också spinn på detta märkliga uttalande om att M skulle gömmas i en djungelskog.
Men efter att ha läst sammanhanget i fup så blev jag smått road att se helheten av förhöret.
Det hela handlade om att en polare till M kom in på en film som handlade om mord i samband då M byggde sin jordkällare, och denne person tycks älska mörkermystik
Mer skrämmande än så var det inte.
Citera
2011-08-26, 23:42
Medlem
Kallixs avatar
Jag läser just nu förhören med den mordmisstänktes f.d. flickvänner. En sak jag undrar över är varför en del av dessa får frågor kring deras utseende när de var tillsammans med MT. Det rapporteras i slutet av förhören; frågor om längd, vikt och hårfärg. Relevans?

T ex s. 913 och 917 (pdf-format).
Citera
2011-08-26, 23:50
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Precis innan Lilla Edet(från Spekeröds hållet) kör man över älven och där är det väldigt strömt, men det skulle bara flytta upp längre ner. Men vapen eller sånt kan man nog kasta i iomed att det inte går att dyka där.

Kolla in kartan och titta på Wallhamn som är en djuphamn för containerskepp och även stora fartyg som kör personbilar, dit kan man ta sig ganska obemärkt, ja inte in i hamnen men omkring. Var bara en tanke att möjligheten fanns.
Allt är möjligt eftersom M inte hittats. Personligen tror jag hennes kropp finns närmare huset de bodde i.

OT. Jag har kollat kartan. Wallhamn ligger ca dryga milen norr (nordväst) om Ms föräldrars hus, inte söderut som du skrev i det första inlägget!
Citera
2011-08-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Efter skummat igenom FUP av välvalda delar så reagerar jag på en sak det är att hon verkar vart rätt tät på pengar då man ser på konto uppgifterna + reser rätt friskt till bla Colorado och Florida samt Mallis, Det jag skulle vara rätt nyfiken på åkte hon ensammen eller var den åtalade med???

För jag vet inte med läser man FUP så känns det mer och mer att hon kan finnas vid liv samt lämnat allt bakom sig och startar om livet i USA, Varför jag får de vibbarna vet jag fan inte med det är för mycket som inte stämmer i skiten då jag läser denna FUP!

Skulle hon vart mördad i hemmet tex sängen som var ned blodad så borde den vart BETYDLIGT med angripen av hennes blod än just den punken som var, Sedan borde väl det visat sig runt om säng och andra detaljer med blod vid projecering av uv ljus + toppsning av vissa punkter!

Sedan så hade hon konton månne i andra länder tex USA som öppnat och viss del fanns redan på det kontot iom försvinnandet???

Nej många lösa trådar och nog borde dem knäckt sönder och samman den åtalade vid alla förhör också....

Ehum, problemet är väl att ingen sett någon som ens liknar Marina sedan dess...sedan krävs mer än några tusenlappar för att man ska kunna starta om nytt liv i annat land. I USA krävs dessutom Green card. Jag vet inte hur gammal du är, men du måste förstå att som vuxen person i 30-årsåldern lämnar man i regel inte hem och hus yrke, familj och vänner och "börjar ett nytt liv" utomlands. Det ska vara om man är svårt skuldsatt eller jagad för något brott eller dylikt. Oftast är man jäkligt hemkär, beroende av sitt yrke och sin inkomst och det ger en trygghet man inte släpper i första taget. Däremot gillar många att resa och uppleva spänning emellanåt, men steget till att i lönndom flytta utomlands, är oftast oerhört långt.

Ska tillägga att det finns andra fall (t ex Eva Magnusson-fallet) där gärningsmannen lyckats tvätta bort stora mängder blod. Och i detta fall har exsambon haft flera dagar på sig att skrubba runt sängen.
Senast redigerad av Wildis 2011-08-26 kl. 23:58.
Citera
2011-08-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Vet inte - om folk tar med sig basebollträn när de ska hälsa på en - vetefan om jag skulle ringa. Till och med PAPPA Rune säger ju att han tror att MT inte ringt därför att han förutsätter att de redan dömt honom..

Nä, men orsaken till basebollträna var ju just delvis pga att F betedde sig obehagligt i samband med försvinnandet. Jag vet inte hur fan ni skulle reagera, men om t ex er syster försvann spårlöst och hennes inneboende/exsambo inte skulle höra av sig ens om det hela eller bry sig, då skulle det nog gå kalla kårar även längst er ryggrad?? Man skulle fundera vad för person ens syster egentligen varit ihop med? Man skulle sannolikt börja fantisera och lägga ihop ett och ett...(konstigt beteende sedan tidigare, man då haft då haft överseende med) och för säkerhet skull beväpna sig.

Tycker det är konstigt lite inlevelseförmåga här i tråden emellanåt. Det vore väl snarare vansinne att inte beväpna sig i Marinas släktingars sits?
Citera
2011-08-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Ett dåligt pokerface?
Va! men varför skulle F ringa familjen när Marina försvann då de inte ens var ett par och han visste att hon träffade andra killar med likasinnade avikelser som hon själv????

De var ju fortfarande vänner (fast de grälade ibland och det var ansträngt), de åkte wakeboard och hade enligt F sex. Konstigt att inte bry sig mer om en person som då spårlöst försvinner, inte höra av sig på ett år!!! Vill påstå att det är helt onormalt beteende att inte höra av sig för en person som haft en relation med någon och firat jul med den personens släkt osv. Man ringer ju och resonerar om saken, även om man bara spekulerar kring att Marina kanske är på Bahamas. Det handlar inte direkt om ett tonårspar med en femtonårig Marina som plötsligt försvunnit ifrån hans pojkrum efter en veckas "förhållande" och där han inte ens hunnit träffa hennes föräldrar.

Problemet är att F inte hade stake nog att ringa föräldrarna till sitt offer. Han klarade inte att ljuga dem rakt upp i fejset och spela orolig/lugn. Därför sket han i det. Psykopatbeteende.
Senast redigerad av Wildis 2011-08-27 kl. 00:10.
Citera
2011-08-27, 00:20
Medlem
Kams avatar
Såg att F vid förhör blivit indignerad när det menades att han levt på Marina. Han hade aldrig levt på någon!! Hur pass mycket har han jobbat under sina 38 år? Inte mycket skulle jag tro. Och det är ett väldigt tjat om att han jobbat med huset och tomten!. Inte mycket vill jag påstå. Det ser ju för eländigt ut där. F har ju bott där ett par år minst.
Ett riktigt dego som inte tänkte flytta därifrån. Det tror jag är anledningen till att Marina är död nu. Trodde han att nåt slags sambolag skulle ge honom huset kanske? Marina hade ju just blivit ägare till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in