2011-08-19, 14:48
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är inte riktigt så enkelt. Kolla här bl.a. där en snubbe köpt 2 bilar som han reggat på sin sambo.
Jo... fast han som svarar är ju inne på samma linje...

Citat:
Att du står som ägare på bilen enligt bilregistret får dock anses som en indikation på att det verkligen är du som äger bilen.[...]

Din före detta sambo har i vilket fall som helst ingen rätt att själv ta nycklarna från dig utan att samtidigt begå ett brott.

... och om den här djurplågande, hustrumisshandlade våldtäktsmannen till misslyckad knarkare hävdar sin rätt till bilen i ett civilmål... ja, då kommer de skratta åt honom. Inom parentes sagt så hjälper ju faktiskt det fejkade hyreskontraktet till att påvisa att kräket bara var inneboende - ej sambo.
Citera
2011-08-19, 14:50
Medlem
bagarn29s avatar
Är MT tillräckligt stark för att bära BO över axeln i ca 100-200 meter i terrängen bakom huset?
Citera
2011-08-19, 14:56
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är MT tillräckligt stark för att bära BO över axeln i ca 100-200 meter i terrängen bakom huset?
Jag har inte en aning om hur knarkarn är.. men ALLA orkar väl det om det inte ska göras på tid... knuffa, putta, dra, släpa, lyfta.... Sängkläderna saknas ju, så dessa kan ju använts. Det regnade mycket i början på augusti, så ev. spår är väl borta.

För övrigt: de här sängkläderna som hittades på rastplatsen... fotades aldrig dessa? Eller undersöktes på annat sätt? Ansågs dessa ointressanta?
Citera
2011-08-19, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Enda chansen att han har möjlighet att få bilen är om det finns papper och hade det gjort det hade han sagt det i förhör.... Där låter han ju nästan förbannad när han säger att det är hans bil. =)

Du, jag hittade något om det vi pratade om tidigare. Hur MJ kunde vara klädd. Läs beskrivningen av henne på sidan 509. De hade tydligen sett henne i dessa shorts sist de såg henne. Längden ska vara 173 cm också..
Citera
2011-08-19, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag har inte en aning om hur knarkarn är.. men ALLA orkar väl det om det inte ska göras på tid... knuffa, putta, dra, släpa, lyfta.... Sängkläderna saknas ju, så dessa kan ju använts. Det regnade mycket i början på augusti, så ev. spår är väl borta.

För övrigt: de här sängkläderna som hittades på rastplatsen... fotades aldrig dessa? Eller undersöktes på annat sätt? Ansågs dessa ointressanta?

Jag vet bara att MJ:s mamma fick titta på några lakan och fick en förfrågan om hon kände igen dessa. Hittar inte det just nu... De bör inte ha hittat något som är relevant med dessa lakan då det inte finns med i FUP?
Citera
2011-08-19, 15:27
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet bara att MJ:s mamma fick titta på några lakan och fick en förfrågan om hon kände igen dessa. Hittar inte det just nu... De bör inte ha hittat något som är relevant med dessa lakan då det inte finns med i FUP?
Man kan ju tro det... å andra sidan missade man blod i sovrummet hos den försvunne och man "antog" kanske att dessa sängkläder inte hade något med saken... nu, när man misstänker att hon dog i sängen, kunde ju dessa sängkläder vara intressanta igen? Hoppas de inte är kasserade (vilket jag misstänker).
Citera
2011-08-19, 15:35
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Kan aldrig tänka mig att man kan sälja en annans bil som inte är dödförklarad. Bouppteckningen borde också vara klar, så man vet vem som ärver bilen?!

Mycket kring det här som känns mysko!
Eftersom hon inte är dödförklarad finns ingen bouppteckning.
Citera
2011-08-19, 15:37
Bannlyst
Citat:
Man kan ju tro det... å andra sidan missade man blod i sovrummet hos den försvunne och man "antog" kanske att dessa sängkläder inte hade något med saken... nu, när man misstänker att hon dog i sängen, kunde ju dessa sängkläder vara intressanta igen? Hoppas de inte är kasserade (vilket jag misstänker).

Var det på rastplatsen de hittades? Det är ju intressant att någon som ser ut som FS kommer i en bil som ser ut som MJ:s och slänger just lakan endast iförd kalsonger mitt i natten den 28 juli.
Hoppas verkligen att de finns sparade.
Citera
2011-08-19, 15:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Och det tycker jag direkt tyder på att bilen INTE är hans. Varför skulle han betalt NU och delvis... Jag tror hon köpt den och låtit han förfoga över den. Men hon har helt klart betalat den. Den köptes väl när han fotfarande hade körkort? Han har inte betalt hyra... det påtalar tom polisen att han kunde ha gjort när han hade pengar i plånboken.
Han är en parasit...

Frågan var hur de kan sälja bilen då MJ inte är dödförklarad och då det faktiskt finns möjlighet att FS kan hävda att det var hans bil och vilja få en del av beloppet den säljs för. Det sistnämnda kommer troligtvis inte hända, men i alla fall.

Att han är en parasit håller jag med om.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-08-19 kl. 15:46.
Citera
2011-08-19, 15:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Var det på rastplatsen de hittades? Det är ju intressant att någon som ser ut som FS kommer i en bil som ser ut som MJ:s och slänger just lakan endast iförd kalsonger mitt i natten den 28 juli.
Hoppas verkligen att de finns sparade.

Jag har för mig att de hittades vid någon allmän soptunna (där de slängde skräp) på vägen nedanför huset. Marinas mamma fick se bilder och tyckte det fanns något bekant över lakanen. Märkligt att det inte finns med foton på detta, på samma ställe hittades skor, ett svart linne och strumpor ...
Citera
2011-08-19, 15:45
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Jo... fast han som svarar är ju inne på samma linje...

... och om den här djurplågande, hustrumisshandlade våldtäktsmannen till misslyckad knarkare hävdar sin rätt till bilen i ett civilmål... ja, då kommer de skratta åt honom. Inom parentes sagt så hjälper ju faktiskt det fejkade hyreskontraktet till att påvisa att kräket bara var inneboende - ej sambo.

Eller ett inneboende särbo förhållande som fhl kallar det
Citera
2011-08-19, 15:50
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag har för mig att de hittades vid någon allmän soptunna (där de slängde skräp) på vägen nedanför huset. Marinas mamma fick se bilder och tyckte det fanns något bekant över lakanen. Märkligt att det inte finns med foton på detta, på samma ställe hittades skor, ett svart linne och strumpor ...
Sängkläderna hittades i anslutning till den rastplats där "nattarbetaren" Lennart såg kalsongmannen, 100 meter från Statoil Spekeröd. FUP 390.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in