Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Instämmer, lönen lär väl ha upphört att komma in på kontot tämligen omgående. Några fonder har inte sålts av, det hade framgått av utredningen. Några större kontanta medel har inte nämnts heller.
Detta var ett riktigt korkat uttalande av Hansson, kommer det fler?
Jag tror inte han ens själv tror på detta, men det handlar om att så tvivel.
Dessutom kan man fundera över varför ingen internationell efterlysning gått ut då man haft vetskap om att Marina haft flera kontakter i andra europeiska länder. Från början fanns det ingen indikation på att hon var död, annat än från anhörigas uttalanden, då det var först flera månader senare som man hittade blodet.
Jag tror att polisen redan från första dagen var övertygade om att hon var mördad och att FS var skyldig. Det har inneburit att de inte har aktivt letat efter andra scenarier eller alternativa gärningsmän.
De har förhört och även frågat om alibi för vissa av hennes nätkontakter, men känner de verkligen till alla nätkontakter samtidigt som hon även hade ett stort kontaktnät av män i den fysiska världen.
Efter dagens inledning så har jag vägt över igen till att det inte alls är lika säkert att han blir dömd.