2011-08-18, 13:08
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du kanske skulle läst vilket inlägg jag diskuterade innan du kommer med ditt påstående

Frågan är ju varför man redan i augusti 2010 utgick från att Marina var mördad och att FS i samma veva blev anhållen. Då hade man inte hittat den blodiga madrassen trots husrannsakan. Frågan är på vilken grund hon ansågs vara mördad sommaren 2010?

Då kanske du skulle ha förtydligat uttalandet och inte ställt frågan "om hon nu är död?" För tydlighets och god ordnings skull tror du väl ändå att hon är död?
Citera
2011-08-18, 13:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Toröd är en brukshundsklubb och fotbollsplaner. Var ofta där när jag gick i lågstadiet och hoppade studsmatta. Nära till skogen där.
Hur långt bort från Ms hem ligger Toröd?
Citera
2011-08-18, 13:14
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det tror jag också. Men rätten vill kanske veta var bäddmadrasserna innehållande ca 1,8 liter blod är? Ska de bara lita på att de låg där i sängen? De vill kanske ha ett mordvapen och inte bara luddiga vittnesmål om att det kanske funnits en pistol i huset?

Såklart! Men det är en annan historia.
Citera
2011-08-18, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Toröd är en brukshundsklubb och fotbollsplaner. Var ofta där när jag gick i lågstadiet och hoppade studsmatta. Nära till skogen där.

Det verkar ligga rätt nära Kode där FS mastades? Eller?
Citera
2011-08-18, 13:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag hinner tyvärr inte läsa alla inlägg eller hela Fupen och det är några uppgifter som jag inte hittar. Är det någon som vet svaren på följande:

1. finns det foton på lakanen etc som hittades ute och var/när hittades de?
2. Är det sökt med likhundar i sjön Anten?
3. Är det sökt med likhundar runt crossbanan?
4. Är det sökt med likhundar runt Brobacka?
5. Finns det någon info om det kan vara sant att han skurit halsen av en person tidigare?

På fråga 1 så har Ms mamma fått kolla igenom kort på sängkläderna som hittades i skogen. Så det bör finnas kort på dom. Tyvärr har jag inte sett kortet i fup.
Citera
2011-08-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hur långt bort från Ms hem ligger Toröd?

11 km ca med bilväg.
Citera
2011-08-18, 13:30
Medlem
Citat:
Vad är det som ligger åt de hållet?

Ligger väldigt mycket bebyggelse längs denna vägen. Så kan inebära en risk att göra ofog där
Citera
2011-08-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det verkar ligga rätt nära Kode där FS mastades? Eller?

Vart masten i jörlanda eller kode ligger försöker jag hitta på karta. Men det går inte så bra.
Citera
2011-08-18, 13:33
Medlem
kitschis avatar
Jag har ett minne av att det stod i tidningen ( GP) i augusti förra året att polisen hittat blod i huset vid genomsökning. På något golv vill jag minnas. Det var i samband med den första häktningen, men ansågs inte då vara omständighet till fortsatt häktning. Någon som vet mer om detta?
Citera
2011-08-18, 13:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag har ett minne av att det stod i tidningen ( GP) i augusti förra året att polisen hittat blod i huset vid genomsökning. På något golv vill jag minnas. Det var i samband med den första häktningen, men ansågs inte då vara omständighet till fortsatt häktning. Någon som vet mer om detta?

Hade man hittat blod så hade det funnits med i FUP och jag kan inte hitta något om detta. Kan det inte vara så att man fann blod på en kniv, blod som senare visade sig vara Fredriks?
Citera
2011-08-18, 14:15
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Vad är det som ligger åt de hållet?

Flyger du över toröd så kommer man fågelvägen till Mj:s hus..
Citera
2011-08-18, 14:16
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hade man hittat blod så hade det funnits med i FUP och jag kan inte hitta något om detta. Kan det inte vara så att man fann blod på en kniv, blod som senare visade sig vara Fredriks?

På yxan i hans bil fanns blod som visade sig sedan komma ifrån ngt djur.

Kniven som man hittade blod på, var inte det vid ett senare tillfälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in