Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Inte nog med att han klämmer i med det. Hon kan ha tagit livet av sig i en terräng där man inte kan hitta hennes kropp... (Hon som enligt vittnen inte gillade att gå i skog och mark).
s. 41 i Domen (min fetmarkering)
"
I detta sammanhang kan det noteras att åklagaren lägger Fredrik Svensson till last att han med sin kännedom om terrängen kring fastigheten kunnat gömma undan Marina Johanssons kropp på sådant sätt att det inte skulle gå att hitta den.
Med samma argument i fråga om den otillgängliga terrängen kring fastigheten kan det antas att den som är förtrogen med denna kan ta livet av sig på sådant sätt och på sådan plats att kroppen inte hittas."
En parantes: Hur tar man livet av sig "på ett sådant sätt och på sådan plats" att ens kropp inte kan hittas?

Brukar du gå i skogen? Inte speciellt svårt att ligga/hänga död en längre tid, utan att bli hittad. Händer det på sommaren, ja då blir man omhändertagen av naturen, och ännu svårare att finna.
Det har ju bara gått ett år.
CN i Laxå hängde inte alls långt från hemmet, i ca fem månader, och hittades väl av en slump.
Jag tror att det var i ett annat, men liknande fall, där en tappad vante på marken, avslöjade liket.
Så nån omöjlighet att en sjävmördad kropp ej återfinns, det är det inte.
Edit: Ooops, jag var visst inte först på den.