2011-08-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har jag gjort bort mig nu vad innehöll den där svampen egentligen...

Kan ingenting om svamp, men denne besökare måste då känna till att det finns en pistol i huset och var den finns. Han måste också åka tillbaka någon dag senare för att lägga på inkontinensskyddet.

Dessutom måste han få med sig Marinas pass, plånbok och telefon från platsen.
Citera
2011-08-21, 23:11
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Kan ingenting om svamp, men denne besökare måste då känna till att det finns en pistol i huset och var den finns. Han måste också åka tillbaka någon dag senare för att lägga på inkontinensskyddet.

Marina kanske gillade att leka med pistolen under sina dominanta lekar. Hon gillade vapen, eller hur?

X kanske tog med sig hennes handväska rätt och slätt, eller att hon glömt den kvar i bilen. Pass använder många även som legg. Jag har alltid pass med mig.
Citera
2011-08-21, 23:45
Medlem
Citat:
Marina kanske gillade att leka med pistolen under sina dominanta lekar. Hon gillade vapen, eller hur?

Ja, de kanske inte ens var medvetna om att den var laddad.
Citera
2011-08-21, 23:47
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:

X kanske tog med sig hennes handväska rätt och slätt, eller att hon glömt den kvar i bilen. Pass använder många även som legg. Jag har alltid pass med mig.

Det är nog troligare att hon använde sitt körkort som legg.
Citera
2011-08-21, 23:54
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Det är nog troligare att hon använde sitt körkort som legg.

Jag skrev inte att Marina använde sitt pass som legg. Jag skrev att många gör det. Att ha passet i väskan vet jag att många har hsh.
Citera
2011-08-22, 00:01
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ja, de kanske inte ens var medvetna om att den var laddad.

Just den här natten kan det ju ha varit ombytta roller..att hon fick ha pistolen i munnen eller mot tinningen. Vad vet man?
Vad finns det för annat som motsäger teorin om mord den 28-29?

Tänkte på det idag när jag var i skogen. Den som plockar svamp scannar verkligen in marken ( i sök efter kantarell), man är mycket koncentrerad att verkligen söka. Hoppas många svamplockare ger sig ut i markerna kring Spekeröd. Blev även väldigt uppmärksam på hur många diken det finns. Måste vara ett bra ställe att gömma en kropp i, och lägga över grenar och mossa
Citera
2011-08-22, 00:04
Medlem
essohasses avatar
Citat:

Pisseskyddet åkte på direkt. Fleecefilten däremot menar åklagaren är ditlagd efter att blodet torkat. Se stämningsansökan sid.5 första stycket.
Senast redigerad av essohasse 2011-08-22 kl. 00:11. Anledning: Hemligt
Citera
2011-08-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Pisseskyddet åkte på direkt. Fleecefilten däremot menar åklagaren är ditlagd efter att blodet torkat. Se stämningsansökan sid.5 första stycket.

Fel av mig, rätt av dig.

Den där fleecefilten blir onekligen knepig att förklara.
Citera
2011-08-22, 00:20
Medlem
Citat:

Ingenting tycks i nuläget vara omöjligt.
Och det kan egentligen likaväl gått till så här...
Fredrik har förmodligen fått reda på att Marina ska ha besök.
Fredrik går iväg.
Uppretad som han är så går han tillbaks till huset.
Smyger iväg och hämtar vapnet.Smyger in till Marinas rum,river ner bordslampan och lampskärmen far iväg.Marina vaknar till och fredrik skjuter.
Han plockar upp lampskärmen,river ner gungan eller vad det nu är som brukar hänga i kriken i taket i vardagsrummet i vredesmod.
Kastar i väg dessa i hallen.Skohyllan sparkar han till i så att lampskärmen trycks in mellan hylla och hallvägg.
Sen sticker Fs iväg en bit. Förbannad som han är.
Men går åter tillbaks när han lugnat sej och förstått att om han drar iväg så kommer polisen direkt att fatta misstankar.Bättre då att hålla sej hemma och låtsas som om det regnar.
Han återvänder alltså till huset ytterligare en gång och städar rent.
Städningen pågår ett bra tag.
När anhöriga sen dyker upp är FS svintrött och rödögd.Detta tolkar dom anhöriga som om FS ev är påtänd.
Detta snappar ev FS upp..Och säger sen till polisen att han handlat brass.
Vilket förmodligen är en ren och skär lögn.

Men frågan kvarstår...Var är liket ?
Citera
2011-08-22, 00:24
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Den där fleecefilten blir onekligen knepig att förklara.
För vem?
Hur skall åklagaren bevisa att filten hade haft blodbesudlingar om den hade placerats där samtidigt?
Citera
2011-08-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
För vem?
Hur skall åklagaren bevisa att filten hade haft blodbesudlingar om den hade placerats där samtidigt?

Det är det jag menar. Det blir svårt för båda sidor. Det lär bli en hel del diskussioner om just den saken.
Citera
2011-08-22, 00:38
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Det är det jag menar. Det blir svårt för båda sidor. Det lär bli en hel del diskussioner om just den saken.
Exakt. Först kändes det som att detta var den avgörande faktorn som band FS till brottet (jag anser att både brott och brottsplats är styrkt), men när det nu gått en tid och jag tänkt på det är jag inte lika säker.
Det är synd att man inte gjorde test med fleecefilten samtidigt som bäddmadrassen med blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in