2011-08-12, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Pistolen fanns i Marinas hem, var det Marinas?

Någon nämnde tidigare att det fanns ett "gevär" i något hemligt utrymme, kan det ha varit samma.

Från GP: Både en pistol och ett hagelgevär tillhörande en släkting till Marina Johansson ska ha förvarats i huset.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.696313-aklagaren-marina-johansson-skots-ihjal
Citera
2011-08-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
"Hej. FUP i Marinamålet finns att hämta idag på Uddevalla tingsrätt, det består av 3 skivor som kostar 120kr/styck. Den 1:a skivan är protokollet i PDF, den 2:a skivan är en Vallning och den 3:e en Rekonstruktion. Vill man ha det tillsänt sig: var god svara på detta mejl med vilka skivor man vill ha + en faktura och leveransadress.Vill man hämta: Kom ner och hämta det på tingsrätten vån. 3 Med

vänlig hälsning
Christian Isacsson

Expeditionsvakt/Domstolssekreterare, Administration & Service, Uddevalla tingsrätt"

Någon som har tillgång till FUP:en (skiva 1)?
Citera
2011-08-12, 09:48
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ja just, det sades att han hade fått en tidsgräns då han skulle ha varit utflyttad.

Försvann inte hon på hans födelsedag också, kan han ha försökt att lappa ihop förhållandet, i samband med att de "umgicks", men misslyckades?

Var lite tveksam i början om han skulle kunna fällas utan kropp, men tycker nu att detta fall har utvecklat sig till att bli solklart.

Just det ja, det var vid hans födelsedag... Man har hunnit tappa en del detaljer under året som gått :/ Jag tyckte också det kändes riskabelt att väcka åtal utan att hon hittats, men håller med dig nu.
Är väldigt otålig att få veta vad mer som tillkommit i form av vittnesuppgifter. Kanske har det tillhört hans standard hotande mot sina kvinnor, att skjuta någon i huvudet.. Läste nyss att två tidigare flickvänner skall vittna om rädslan de känt för honom.
Citera
2011-08-12, 09:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Från GP: Både en pistol och ett hagelgevär tillhörande en släkting till Marina Johansson ska ha förvarats i huset.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....on-skots-ihjal

Ajdå, ja då fanns troligtvis mordvapnet i hemmet och troligtvis så saknas det nu.

Detta lät lite mystiskt

Citat:
Enligt åklagaren har man också en bild av vilka motiv som kan tänkas ligga bakom mordet, även om han menar att de kan vara något svårbegripliga för en utomstående.
Citera
2011-08-12, 09:52
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Märkligt att hon lät en man som hotat att döda henne bo kvar i huset och även ha tillgång till hennes bankomatkort.

Det är väl så kuvade kvinnor som tappat sin egen integritet gör. Ett känt helvete är bättre än ett okänt! Tyvärr kostade detta hennes liv!
Citera
2011-08-12, 09:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det är väl så kuvade kvinnor som tappat sin egen integritet gör. Ett känt helvete är bättre än ett okänt! Tyvärr kostade detta hennes liv!

Jo förvisso, men just den här perioden hade hon väl blivit starkare och med tanke på att han missbrukade och hon ändå hade en större slant på kontot så känns det väldigt riskabelt.
Citera
2011-08-12, 09:58
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Jo förvisso, men just den här perioden hade hon väl blivit starkare och med tanke på att han missbrukade och hon ändå hade en större slant på kontot så känns det väldigt riskabelt.

Absolut, men man vet ju inte vilka hållhakar han haft på henne och jag har själv levt i ett destruktivt förhållande.

Min X man som polis hotade att ta livet av mig, inte flyttade jag..... utan år senare.

Frågan är kanske hur stark hon var. Hon kanske hade bestämt att det var slut och att han skulle flytta, men att hon inte ville kasta ut honom på gatan av rädsla för hur han skulle reagera?!

Ingen lär väl nånsin få veta
Citera
2011-08-12, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ajdå, ja då fanns troligtvis mordvapnet i hemmet och troligtvis så saknas det nu.

Detta lät lite mystiskt

Ja, det lät mystiskt..tänkte först att det kunde ha något att göra med att MJ träffat andra män fast FS bodde kvar. Men då handlar det väl om svartsjuka och är inte obegripligt. De hade ju lite "udda" intressen vad jag förstått. Vi får hoppas på klargörande snart.
Citera
2011-08-12, 10:02
Medlem
Lite märkligt är det dock om åklagaren väljer att åtala pga blod i sängen och tillgång till vapen, samt vittnesmål om att F var hotfull...

Aftonbladet skriver om dessa bevis, så man får utgå ifrån att de har tillgång till FUP. De kanske inte har hunnit skriva mer ännu, men jag hoppas verkligen att man har mer konkreta bevis som pekar på att F utfört mordet. Utan kropp tror jag annars att det blir svårt att få en fällande dom... Kanske även med kropp, då det har gått så lång tid och eventuella spår från F kan ha "suddats ut"
Citera
2011-08-12, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Lite märkligt är det dock om åklagaren väljer att åtala pga blod i sängen och tillgång till vapen, samt vittnesmål om att F var hotfull...

Aftonbladet skriver om dessa bevis, så man får utgå ifrån att de har tillgång till FUP. De kanske inte har hunnit skriva mer ännu, men jag hoppas verkligen att man har mer konkreta bevis som pekar på att F utfört mordet. Utan kropp tror jag annars att det blir svårt att få en fällande dom... Kanske även med kropp, då det har gått så lång tid och eventuella spår från F kan ha "suddats ut"

De har förhoppningsvis bevis som visar att ingen annan än FS har gjort detta. Han måste ha blivit blodig när han gömde kroppen? Har han försökt elda upp kläder och annat på gården?
Citera
2011-08-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
De har förhoppningsvis bevis som visar att ingen annan än FS har gjort detta. Han måste ha blivit blodig när han gömde kroppen? Har han försökt elda upp kläder och annat på gården?

Ja, så kan det ju vara, hoppas det. Tyckte bara det var lite skumt att AB skriver om de andra sakerna, men inget sånt... Men, som sagt, vi får se, och hoppas!
Citera
2011-08-12, 10:18
Medlem
essohasses avatar
Aftonbladet:
Citat:
Under rättegången kommer två före detta flickvänner till 38-åringen att vittna om rädslan de känt för mannen under deras förhållanden. Den ena av kvinnorna blev utsatt för regelbunden misshandel av mannen.
Detta tycker jag är väldigt starkt gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in