2011-09-16, 14:00
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ur domen: "Dörrarna till Marina Johanssons sovrum och arbetsrum var låsta. Fredrik
Svensson öppnade dem med hjälp av ett verktyg."

Vet man/vi om hennes nyckelknippa är kvar i huset eller inte?

Den tog hon ju/väl med sig då hon lämnade huset

She aint confirmed death...................yet
Citera
2011-09-16, 14:08
Medlem
rubbergirls avatar
Från Aftonbladet:

"Åklagaren har redan nu bestämt sig för att överklaga domen. Han siktar på att lämna in sitt överklagande på tisdag i nästa vecka.
– Jag blir förvånad över vad rätten skriver i sina slutsater. Att det kan ha varit en helt okänd man som mördat kvinnan och undanskaffat kroppen, och att ex-sambon sedan kommit hem och täckt över spåren. Varför skulle han göra det?, säger kammaråklagare Per-Åke Kvarnström till TT.
Han menar att han lyckats ställa det utom rimligt tvivel att den åtalade begått mord, men att domstolen i sina domskäl skriver om orimligt tvivel."

Och från SR:

"Åklagare Per Åke Kvarnström har redan bestämt sig att gå vidare och bokat ett möte med utredande polis.
– Vi vill se om vi kan göra något bättre än vi redan har gjort och sedan kommer jag med stor säkerhet att lämna in ett överklagande i nästa vecka, säger Per-Åke Kvarnström."
Senast redigerad av rubbergirl 2011-09-16 kl. 14:12.
Citera
2011-09-16, 14:11
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Väntat, mycket beklagligt, en mördare går fri

Nåja sanningen kommer fram förr eller senare, det är en tröst i allt eländet

Nu ska nog fs o maskoos fira med sina låtsaskompisar

japp, vi tänkte sitta här å fira med dig
Citera
2011-09-16, 14:18
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Från Aftonbladet:

"Åklagaren har redan nu bestämt sig för att överklaga domen. Han siktar på att lämna in sitt överklagande på tisdag i nästa vecka.
– Jag blir förvånad över vad rätten skriver i sina slutsater. Att det kan ha varit en helt okänd man som mördat kvinnan och undanskaffat kroppen, och att ex-sambon sedan kommit hem och täckt över spåren. Varför skulle han göra det?, säger kammaråklagare Per-Åke Kvarnström till TT.
Han menar att han lyckats ställa det utom rimligt tvivel att den åtalade begått mord, men att domstolen i sina domskäl skriver om orimligt tvivel."

Och från SR:

"Åklagare Per Åke Kvarnström har redan bestämt sig att gå vidare och bokat ett möte med utredande polis.
– Vi vill se om vi kan göra något bättre än vi redan har gjort och sedan kommer jag med stor säkerhet att lämna in ett överklagande i nästa vecka, säger Per-Åke Kvarnström."

Den åklagaren kostar samhället en hel del. Varför är Sveriges åklgare så tandlösa jfr wan der Kwast men det ämnet får bli en annan tråd.

En riktig Fas 3:are
Citera
2011-09-16, 14:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Från Aftonbladet:

Jag hade rätt, han är inte klok någonstans. Till och med experterna dömer ut hans försök att få någon fälld med hans påtagliga brist på bevisning.

Han har inte lyckats ställa något klart överhuvudtaget bortom rimligt tvivel och rätten har med tydlighet även konstaterat detta, precis som så många andra har gjort.

Han drivs av något annat än sunt förnuft när han åter igen ska utsättas för förnedring i högre instans på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2011-09-16, 14:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Den åklagaren kostar samhället en hel del. Varför är Sveriges åklgare så tandlösa jfr wan der Kwast men det ämnet får bli en annan tråd.

En riktig Fas 3:are

Var det inte åklagare Per Åke Kvarnström som hade åtalat en ishockeyspelare för att han hade tacklat någon på isen efter att domaren hade gjort en avblåsning.

Nåja, vissa värnar om sina karriärer andra gör det inte.

Hade svårt att hålla mig för skratt när han sa att han i ett möte med polisen skulle se om det fanns något de kunde göra bättre i utredningen. Och jag har även svårt att förstå hur de ska kunna göra det på så kort tid då han har så förbannat bråttom med att lämna in överklagan, redan på tisdag nästa vecka.

Den här åklagaren är inte trovärdig längre och om jag vore Marinas anhöriga skulle jag omedelbart framföra önskemål om att denne byts ut.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-09-16 kl. 14:32.
Citera
2011-09-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Han drivs av något annat än sunt förnuft när han åter igen ska utsättas för förnedring i högre instans på skattebetalarnas bekostnad.

Känns som om han drivs av:

FUP sid 11, PDF sid 25:

Första besöket i huset:

"Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon."

Efter detta verkar det inte ha blivit så mycket mer än svampplockning.
Citera
2011-09-16, 14:33
Medlem
allegragellers avatar
Ur domen:

"Då hon var hos polisen på en fotokonfrontation där hon med anledning av sina iakttagelser
av mannen vid golfbanan fick titta på fotografier av män med långt hår, stördes hon av att
förhörsledaren hela tiden kom tillbaka till frågan om inte föraren i den grå bilen hon hade
mött på förmiddagen kunde ha varit en man med peruk.
"

Men vafan Berry...
Citera
2011-09-16, 14:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Känns som om han drivs av:

FUP sid 11, PDF sid 25:

Första besöket i huset:

"Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon."

Efter detta verkar det inte ha blivit så mycket mer än svampplockning.

Jag tror att du har rätt i att det var Borgar som pekade ut riktningen i fallet och sedan har alla andra viljelöst följt strömmen.
Citera
2011-09-16, 14:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror att du har rätt i att det var Borgar som pekade ut riktningen i fallet och sedan har alla andra viljelöst följt strömmen.

Å andra sidan besitter de väl en hel del erfarenhetsbaserad intuition, dessa krimmare med litterära namn.
Citera
2011-09-16, 14:43
Medlem
rubbergirls avatar
Ur domen:

"Emellertid kan hans beteende och framtoning, som beskrivits av flera, bland dem den polisman som tillsammans med honom gick runt i MJ:s hus den 2 augusti 2010, i vart fall delvis förklaras av drogpåverkan. Den utredning som åklagaren lagt fram i denna del är inte på långt när tillräcklig för att kunna leda till några slutsatser om hans förmåga att döda ens i hastigt mod."

"Och det krävs ett noga planerat transportsystem för att forsla bort en kropp som enligt uppgift vägt omkring 80 kg utan att detta lämnar några spår efter sig och utan att det väcker uppmärksamhet. Att FS, som erkänt ett långvarigt och pågående missbruk av cannabis, skulle ha tänkt ut och genomfört en sådan komplicerad brottsplan är inte otänkbart men får bedömas som mindre osannolikt."

Tja, har karln ens förmåga kvar till att knyta skosnörena själv efter ett långvarigt cannabismissbruk?

Lite tragiskt att läsa dessa förutfattade meningar i en dom. Man blir ju mörkrädd
Citera
2011-09-16, 14:43
Medlem
allegragellers avatar
Ur domen, sammanfattning av Fred Bremetz:

"Hon var trött på det liv hon levde och han fick intrycket att hon helt klart hade funderat på att försvinna. Hon sa att hon kände för att ”bara dra”. / / / Hon sa att hon ville att han skulle veta
detta om det hände henne något
."

Jaha,, och varför har detta spår lämnats åt sitt öde. Holland alltså..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in