2011-08-14, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, alla skottkärror finns på plats, och M slängde aldrig något. Men magasinkärran är borta. Har den använts för att forsla bort något tungt, 79 kg, från gården, och sedan försvunnit på samma sätt som det tunga?

Ja, och en presenning saknas också enligt MJ:s mor. Tror som du att de finns på samma plats.

Fup 490: Det andra är att det alltid funnits tre presenningar...två presenningar har alltid täckt
trädgårdsmöblerna som står vid ingången. Laila vill minnas det är två långa presenningar som
täckt trädgårdsmöblerna och fhl Nejding förstod rätt fattades en av dessa långa
trädgårdstäckande presenning. Den tredje presenningen är smutsig och finns bodegan.
Tankarna för Laila är självklart Marina kan ha blivit inlindad och bortförd i presenningen.
Citera
2011-08-14, 09:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, och en presenning saknas också enligt MJ:s mor. Tror som du att de finns på samma plats.
Så vad som saknas på gården är:
En kropp
En magasinkärra
En presenning
Två bäddmadrasser
En pistol
Mobiltelefon
Pass
Plånbok
Badväska/bag
Kamera Olympus, Silverblå i färgen
Diverse sängkläder

Allt ryms inte på magasinkärran. Ryms allt i Hyundaien? Eller har GM kört två gånger? Eller har han kört magasinkärran fler än en gång?

Det är lyhört i området, och ingen har hört motorfordonstrafik den aktuella natten. Däremot kördes Hyundaien i hög fart den 28:e från huset. Det finns ingenting som tyder på att den återkom.

Men om bilen användes, vad användes då magasinkärran till? Att köra kroppen till bilen? Är det därför den nya rampen finns? Har den nya rampen byggts för att användas en gång?
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-14 kl. 09:36.
Citera
2011-08-14, 09:53
Medlem
essohasses avatar
Förhör med tidigare arbetsgivare. FUP sid 814.
Citat:
Fredrik erbjöd sig vid något tillfälle, att om de hade någon ko, kalv eller kviga, som skulle
avlivas, så kunde Fredrik ordna detta.
Berg uppger, att han beskrev, hur avlivandet skulle ske på ett för Berg motbjudande sätt.
Citera
2011-08-14, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
FS verkar ha haft en hektisk dag 28/7. Köra ned MJ:s bil till Stora Höga 10:00, hämta ut cash vid 11:00, vara hemma i huset (?) strax efter 12:00, runt 14:40 en bit från Ålevatten och senare på landsvägen, vid 17:30 är han i trakterna av Brobacka i Alingsås kommun...hysteriskt flängande.
Citat:
Jag får inte ihop det tidsmässigt under 28/7.

FS befinner sig vid Ålevatten runt 14:39 då han skickar en fordonsförfrågan från MJ:s mobil angående 3 olika bilar, en av dessa tllhör den man som skulle hämta sina kompisar vid Bottenstugan. (FUP 432).

Klockan 15:00 observeras FS i höjd med golfbanan på Svartedalsvägen i riktning mot hemmet, ca 7 km från Ålevatten. (FUP 396)

Mannen har troligtvis inte kört förbi FS med bilen då denne kört en annan väg än den FS blivit observerad på. (FUP 444)

Mannen ser även 2 män komma till Bottenstugan och slå sig ned vid ett vindskydd (FUP 445), man hör ngn av dem skrika och mannens kompis säger att det kommer ett nytt skrik ca 10 min. senare men att det låter som de förflyttat sig mot skogen. Detta skall ha varit runt 15-tiden. (FUP 448).

I samband med MJ:s försvinnande hittas en stulen 4-hjuling inte så långt från Bottenstugan, längst in på en skogsväg. Vagnen som tillhör 4-hjulingen saknas fortfarande (FUP 99).

Kan det ha varit bilar som passerat honom på vägen eller som stått parkerade? Oavsett vad så har han ju blivit nojjig, men i alla fall.
Inte nog med det. Han hade tid att ta emot barn på besök:
Citat:
Jag ber om ursäkt, FS sågs med barnen på e.m. 28/7 ca 600 m från MJ:s hus i riktning mot huset - inte mot landsvägen som jag felaktigt skrev.
Det är lite väl mycket att hålla i ordning på i denna tråd och eftersom jag återberättar, och inte har iakttagit själv, måste jag gå tillbaks i mina inlägg för att se hur det var. Det är över 1/2 år sedan vi pratade om just denna iakttagelse så minnet sviker
Det senare står det ingenting om i FUP:en. Är det så att polis/åklagare undanhåller vittnesmål som talar till FS fördel?
Citera
2011-08-14, 10:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
I Fs dator (fup s 782) så har det hittats kartbilder.
Det kanske kan vara vägledande för polis till att göra rutsök i dessa områden.

Edit: Områden blev större ju mer jag bläddrade i fup och då blir det inte lätt för polis med sök.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-08-14 kl. 10:09.
Citera
2011-08-14, 10:05
Bannlyst
Citat:
Så vad som saknas på gården är:
En kropp
En magasinkärra
En presenning
Två bäddmadrasser
En pistol
Mobiltelefon
Pass
Plånbok
Badväska/bag
Kamera Olympus, Silverblå i färgen
Diverse sängkläder

Allt ryms inte på magasinkärran. Ryms allt i Hyundaien? Eller har GM kört två gånger? Eller har han kört magasinkärran fler än en gång?

Det är lyhört i området, och ingen har hört motorfordonstrafik den aktuella natten. Däremot kördes Hyundaien i hög fart den 28:e från huset. Det finns ingenting som tyder på att den återkom.

Men om bilen användes, vad användes då magasinkärran till? Att köra kroppen till bilen? Är det därför den nya rampen finns? Har den nya rampen byggts för att användas en gång?

Jag tror att Marina sköts någon gång natten till den 28:e. Sista aktivitet på datorn, 0030 ca. På förmiddagen (och även resten av dagen) den 28:e var FS upptagen med att försöka ordna villospår, ta ut pengar etc.
Därför tror jag att kroppen inte är så långt ifrån huset. Skulle han våga frakta kropp mm i bilen, i fullt dagsljus? Jag tror inte det.
Däremot kan han kanske köra emballerade bäddmadrasser i den?
Kamera, pistol, och andra smågrejer i badväskan..

Jag är inte alls kunnig på sånt här men...låt säga att han skjuter MJ. Hon ligger och blöder medan han går och hämtar presenning, silvertejp (såg en rulle i växthuset). Han ställer pirran nedanför sovrumsfönstret. Packar in kroppen, ut med den genom fönstret och hoppar själv samma väg.
Gömmer henne i närheten av huset och återvänder sedan och gör senare samma procedur med bäddmadrasser etc. Dessa saker kan han ha dumpat med bilen under sina turer under dagen den 28:e?

Det ska tydligen finnas en mindre ramp under den stora? Kan iofs vara ett villospår för att polisen inte ska leta efter kroppen i närheten? Han VILL få dem att tro att den fraktats bort med bil? Av någon annan då förstås..
Citera
2011-08-14, 10:16
Medlem
essohasses avatar
2010-08-07 21:17 Förhör med "nattarbetaren" Lennart, FUP sid 390.

Kl 00:30 på natten 28:e mot 29:e juli utspelar sig följande:
Citat:
En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som Lennart satt i. Lennart hade då spontant tänkt att det var en likadan bil som hans granne Marina har.

Mannen började plocka till sig saker från den vänstra delen av bagageutrymmet, gick till ett intilliggande buskage, böjde sig ner, och verkade "gömma" saker i buskaget. Denna procedur upprepades några gånger. Lennart tyckte att mannen såg lustig ut, för Lennart uppfattade det som att mannen bara hade röda kalsonger på underkroppen. På överkroppen hade han en blå t-shirt. Mannen saknade både strumpor och skor.
Efter samtalet bestämmer man 21:35 att hämta Lennart så han får visa platsen.
Lennart hämtas i sitt hem 00:15 och man åker till platsen som söks av utan att man hittar någonting.

2010-08-13 Görs avsök med hund på rastplatsen, FUP sid 89:
Citat:
Genomförde saksök med Fight vid den aktuella soptunnan utan resultat. Ökade därefter
sökområdet och ca hundra meter därifrån, (se skiss), gör hunden en svag markering på en sko som ligger i en påse. Ca 1,5 meter bredvid påsen ligger sko nummer två. I påsen ligger även en svart t-shirt och två strumpor. Två oöppnade Falcon Export ligger i en systembolagspåse bredvid sko nummer två.
Ca 5 meter ovanför fyndplatsen ligger gamla täcken, kuddar och lakan i en hög. Med tanke på vädret som varit är det svårt att säga hur länge det legat där.
Har någon läst om dessa föremål på annan plats i FUP:en?
Senast redigerad av essohasse 2011-08-14 kl. 10:21.
Citera
2011-08-14, 10:20
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Inte nog med det. Han hade tid att ta emot barn på besök:

Det senare står det ingenting om i FUP:en. Är det så att polis/åklagare undanhåller vittnesmål som talar till FS fördel?
Jodå det är med. Runt sid. 45-50 nånstans.
Citera
2011-08-14, 10:20
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
2010-08-07 21:17 Förhör med "nattarbetaren" Lennart, FUP sid 390.

Kl 00:30 på natten 28:e mot 29:e juli utspelar sig följande:

Efter samtalet bestämmer man 21:35 att hämta Lennart så han får visa platsen.
Lennart hämtas i sitt hem 00:15 och man åker till platsen som söks av utan att man hittar någonting.

2010-08-13 Görs avsök med hund på rastplatsen, FUP sid 89:

Har någon läst om dessa föremål på annan plats i FUP:en?

Nej och jag undrar om de gjort teknisk undersökning av dessa föremål. Likadant om de gjort teknisk undersökning av den stulna 4-hjulingen. De verkar ju kopplat den senare till FS eftersom de sökt frekvent runt omkring.
Citera
2011-08-14, 10:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side

Alla förhör är inte med. Inte allt som har sagts heller.
Citera
2011-08-14, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag är inte alls kunnig på sånt här men...låt säga att han skjuter MJ. Hon ligger och blöder medan han går och hämtar presenning, silvertejp (såg en rulle i växthuset). Han ställer pirran nedanför sovrumsfönstret. Packar in kroppen, ut med den genom fönstret och hoppar själv samma väg.
Gömmer henne i närheten av huset och återvänder sedan och gör senare samma procedur med bäddmadrasser etc. Dessa saker kan han ha dumpat med bilen under sina turer under dagen den 28:e?
Givetvis kan GM ha kört ut kroppen på kärran ut i skogen, och kört resten av grejerna i bilen till någon soptipp någonstans, dels för att gömma de blodiga madrasserna, dels för att ge sken av att M har försvunnit frivilligt med kamera, pass etc.

Men rampen har nog använts för att förflytta kroppen på något slags kärra. Det fanns ingen anledning att gå genom fönstret, dörren är insynsskyddad.

Silvertejpen ligger helt riktigt på en hylla till vänster på bilden på sidan(FUP) 122, men är inte nämnd någon annanstans. Så den är inte undersökt.
Citera
2011-08-14, 10:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Riktigt, sid 41(FUP)
Citat:
[Den förhörde] åkte ensam tillbaka tillstugan på lördagen och stannade till dagen efter. Någon gång under dessa dagar såg hanh Fredrik komma gåendes med två barn längs vägen. "De verkade vara på väg till eller från badet".
Men dessa två dagar, lördag och söndag, inkluderar inte 28/7, som var en onsdag. Därför undrar jag varför rubbergirl hävdar så bestämt att det hände 28/7.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-14 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in