2011-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Har många gånger tänkt tanken att det kunde varit en annan kvinna som körde bilen..en medhjälpare.

..eller en mördare.
Citera
2011-07-18, 00:27
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
..eller en mördare.

En annan kvinna då?
Citera
2011-07-18, 00:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Citat från Bohusläningen angående bevis om att MJ är bragd om livet:

"Enligt vad Bohusläningen erfar att blod hittats i kvinnans hus, men det är uppgifter som kammaråklagaren Per-Åke Kvarnström inte kan eller vill kommentera.

– Vi har yppandeförbud på utredningen, så jag kan inte säga något. Men jag kan säga så mycket, att det är klart att det finns viss teknisk bevisning, annars hade domstolen inte låtit mannen sitta häktad sedan i april."

Har polisen brutit upp golvet och funnit blod där som de gjorde i Örebro?
Polisen i Örebro gjorde ju detta i slutet av mars så polisen här kanske tänkte att det är värt ett försök.
När i april blev han häktad?
Citera
2011-07-18, 01:28
Medlem
Citat:
En annan kvinna då?

Ja, varför inte. Klassiskt svartsjukedrama kanske. Hon rörde sig ju onekligen i kretsar där risken för sådant är hög.

Men det är nog troligare att vittnet har fel och att det var FS som körde.
Citera
2011-07-18, 02:47
Moderator
Eerieyes avatar
Skogarna är så stora i de trakterna att en kropp kan försvinna ändå... utan att någonsin hittas.
Citera
2011-07-18, 05:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har polisen brutit upp golvet och funnit blod där som de gjorde i Örebro?
Polisen i Örebro gjorde ju detta i slutet av mars så polisen här kanske tänkte att det är värt ett försök.
När i april blev han häktad?
1 april.
Citera
2011-07-18, 12:10
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ja, varför inte. Klassiskt svartsjukedrama kanske. Hon rörde sig ju onekligen i kretsar där risken för sådant är hög.

Men det är nog troligare att vittnet har fel och att det var FS som körde.

Jag har haft tankarna om att en annan kvinna är inblandad.

Är väldigt övertygad om att föraren inte har fel. Polisen frågade om det kunde varit en man som körde, men vittnet var säker. Det var en kvinna och kvinnan liknade Marina. Bilarna kom så nära o nästan stannade brevid varandra, så vittnet kunde se skillnad på en man o kvinna. Det var inte FS som körde. Stämde inte med kroppsbyggnad, hår eller ansiktsform alls. Polisen ville gärna att det skulle varit FS!
Citera
2011-07-18, 22:53
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Varför uppmanar polisen just markägare att vara uppmärksamma?

Antagligen för att man har i princip uttömt alla möjligheter att hitta hennes kropp. Nu är det mest tillfälligheter och tur som kan ge utredarna det de mest önskar - förutom ett erkännande då - en kropp. Att man går ut till markägare och andra tänkbara personer beror på att man vill göra människorna som ofta vistas i skogen ännu mer uppmärksamma på minsta lilla detalj eller avvikelse i terrängen som kan leda förundersökningen framåt. Det kan vara något som har flyttats, som en större sten, ett stenröse eller förändringar i växtligheterna som kan leda utredarna fram till Marinas gravplats.

Ett tänkbart fyndscenario skulle kunna vara en vaksam markägare som reagerar på att marken någonstans har sjunkit ner någon decimeter, och att par större stenar har flyttats på. Markägaren ringer och tipsar utredarna om dessa iakttagelser. Man åker ut med en utvilad kriminalsökhund som omgående markerar på platsen. Tekniska roteln kommer dit med en inhyrd Huddig traktorgrävare och man frilägger sedan ytterst marken försiktigt. Efter någon timmas försiktig grävning så hittar man Marina, och historian kan få ett avslut.

Alla anhöriga och vänner kan få påbörja sitt sorgearbete på riktigt. Nu är man inte riktigt säker på om hon verkligen är död eller försvunnen. Vi får ställa vårt hopp till att man snart hittar kroppen. Antingen genom att Fredrik säger var Marina finns, eller att någon annan person hittar kroppen någonstans.
Citera
2011-07-19, 19:57
Medlem
rubbergirls avatar
NyheterSTO publicerade en artikel om MJ igår, men där stod inte mycket som inte redan skrivits tidigare.
Citera
2011-07-19, 23:00
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Citat från Bohusläningen angående bevis om att MJ är bragd om livet:

"Enligt vad Bohusläningen erfar att blod hittats i kvinnans hus, men det är uppgifter som kammaråklagaren Per-Åke Kvarnström inte kan eller vill kommentera.

– Vi har yppandeförbud på utredningen, så jag kan inte säga något. Men jag kan säga så mycket, att det är klart att det finns viss teknisk bevisning, annars hade domstolen inte låtit mannen sitta häktad sedan i april."

Som jag sa redan tidigt i tråden så bör man ha hittat blodet redan för ett år sedan. Annas hade inte han blivit häktad för mord redan då.
Nu beror det förmodligen på att han babblat och att det finns bäring i det som "vittnet" har sagt.
Citera
2011-07-20, 09:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
NyheterSTO publicerade en artikel om MJ igår, men där stod inte mycket som inte redan skrivits tidigare.
Citat:
Enligt Per-Åke Kvarnström kommer åtal vara väckt den 12 augusti, oavsett om kropp hittas eller ej - något som är mycket ovanligt. Han har meddelat tingsrätten att hålla veckorna 34 och 35 i beredskap för en mordrättegång.

Den misstänkte mannen, som vid tillfället för försvinnandet bodde i samma hus som Marina Johansson förnekar att han har något med kvinnans försvinnande att göra.

Åklagarens tre framtida prövningar i Uddevalla tingsrätt:
• Först och främst gäller det att kunna bevisa att Marina Johansson faktiskt är avliden.
• Därefter att hon bragts om livet genom någon annans våld eller försorg.
• Och dessutom, att just hennes förre sambo är den skyldige.

Det av mig fetade var väl ändå en liten nyhet eller har jag sovit mig igenom sommaren?
Citera
2011-07-20, 11:12
Bannlyst
Citat:
Jag har haft tankarna om att en annan kvinna är inblandad.

Är väldigt övertygad om att föraren inte har fel. Polisen frågade om det kunde varit en man som körde, men vittnet var säker. Det var en kvinna och kvinnan liknade Marina. Bilarna kom så nära o nästan stannade brevid varandra, så vittnet kunde se skillnad på en man o kvinna. Det var inte FS som körde. Stämde inte med kroppsbyggnad, hår eller ansiktsform alls. Polisen ville gärna att det skulle varit FS!

Jag har nog skrivit detta tidigare..kan det inte ha varit Marina då? Ingen kan väl i dagsläget säga exakt när hon mördades, eller ens vilken dag? Om jag inte minns fel hade bilen framförts ganska snabbt och vårdslöst, Marina var kanske upprörd över deras gräl och åkte till bankomaten för att ta ut pengar (kanske pengar som FS krävt att få, för att sedan ge sig av eller något?) Marina återvände hem och blev därefter mördad? Jag vet att inga grannar såg bilen återvända, men grannar ser inte allt.
Sen tänker jag som så att har man en medhjälpare i ett mord, inbillar jag mig att man har en ganska nära relation till den personen och någon sådan kvinna verkar polisen inte fått upp ögonen för. De måste haft någon sånär kontakt både före och efter mordet tycker man?

Ska hur som helst bli intressant när rättegången startar i augusti.
Senast redigerad av Mariooo 2011-07-20 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in