Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Hmm.. så det finns en ingång direkt till ett badrum med en kärra utanför och en stig som leder via en skog till en djup sjö..
Så lägligt.
Så lägligt.
Ja, det är en omständighet som är väl värd att beakta.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag kanske inte ska jämföra på det här sättet, men även MA satt häktad vecka ut och vecka in på sannolika skäl misstänkt för mord. Tidningarna och även polisen? gick även ut med denna information:
Polisen vet nu hur hon mördades, men vad rapporten säger hålls hemligt.
– Vi behåller den informationen för oss själva för tillfället, säger Sven-Åke Petters på polisen i Dalarna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6056533.ab
Vi vet att det slutade med att MA släpptes då mord inte kunde bevisas. Jag hoppas att det inte slutar likadant i detta fall.
Polisen vet nu hur hon mördades, men vad rapporten säger hålls hemligt.
– Vi behåller den informationen för oss själva för tillfället, säger Sven-Åke Petters på polisen i Dalarna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6056533.ab
Vi vet att det slutade med att MA släpptes då mord inte kunde bevisas. Jag hoppas att det inte slutar likadant i detta fall.
Vi kan alltid hålla tummarna för att utredarna har tillräckligt stark bevisning som håller hela vägen till en fällande dom - om det nu är rätt man som sitter häktad. Jag är själv rätt så övertygad om att det är så. Men helt hundra kan man inte vara förrän saken prövas rättsligt, och allra helst i Hovrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Det är väldigt lustigt att han tydligen är såpass smart så att han lyckas gömma hennes kropp så väl (Om han inte fått hjälp med det av någon "rutinerad" förstås). Men åker land och rike runt och ljuger om henne, om sådana saker som verkligen inte var hon. Sånt kommer ju fram till slut! Och då ser det ju inte så bra ut för hans del... Mycket märkligt...
Frekventa droganvändare brukar inte vara de vassaste knivarna i lådan.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Magasinkärra 2028/29 med nedfällbar klaff?
Svårt att hantera en kropp på 170 cm då det inte går att fästa övre delen av kroppen men inte omöjligt bara enormt jobbigt.
En perrongvagn eller skottkärra hade varit mer lämpad för uppgiften.
Svårt att hantera en kropp på 170 cm då det inte går att fästa övre delen av kroppen men inte omöjligt bara enormt jobbigt.
En perrongvagn eller skottkärra hade varit mer lämpad för uppgiften.
Av egen erfarenhet att köra svårtransporterade föremål, så kan en magasinkärra säkert vara till stor nytta, även om det finns bättre alternativ att frakta bort en död människa. Har man inte något annat till hands, så är en kärra alltid bättre än att bära något tungt utan några hjälpmedel alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Det finns väl grannar som bor i husen runt om Marinas hus?
Vågar man springa runt med en transportkärra med ett lik på utan att undgå att grannar ser det?
Vågar man springa runt med en transportkärra med ett lik på utan att undgå att grannar ser det?
Marina bodde som sagt rätt så ensligt, så det är absolut inget stort problem att kunna smyga runt i omgivningen utan att bli upptäckt. Sedan var inte hennes grannar så särskilt vakna heller, så det lär ju inte ha varit något stort problem att röra sig fritt på kvällar och nätter utan att bli upptäckt. Jag har för mig att det skrivits om hennes grannars vanor och kvällsaktiviteter tidigt i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
...
2) Hur transporterar man en kropp på ca 80 kg om det kanske är likvärdigt med sin egen kroppsvikt?
Svar: enklast att göra i mindre delar samt minskar risken för upptäckt då detta kan ske i omgångar.
Fördelen är även att man kan gömma kroppen på olika platser...
2) Hur transporterar man en kropp på ca 80 kg om det kanske är likvärdigt med sin egen kroppsvikt?
Svar: enklast att göra i mindre delar samt minskar risken för upptäckt då detta kan ske i omgångar.
Fördelen är även att man kan gömma kroppen på olika platser...
Enligt min uppfattning så fäster man från många håll en alldeles för stor betydelse kring relativt lätta vikter. Det är lite som när man ställer sig frågande att Elins mördare om på egen hand har kunnat flytta på en sten som väger 83 kilo (mordet i Länsmansgården). Eller som när man ställer sig undrande om Marinas mördare ensam har kunnat hantera en kropp som väger runt 80 kilo. I min värld så är det helt självklart att man - i de båda fallen - lätt på egen hand skulle ha kunnat göra detta. Är man dessutom både exciterad och desperat så lär det ju gå ännu lättare.
I de båda fallen så är det storväxta män det handlar om, så det råder väl knappast något tvivel om att dessa båda män under rädslan av att åka fast lätt kan både flytta och transportera saker som inte ens väger etthundra kilo.
Har nu även en magasinkärra nyttjats till att forsla bort Marina, så skulle jag inte bli förvånad om GM har kunnat köra uppemot en mil innan kraften tagit slut.
Hans turné runt om har varit hos vänner från Anstalten.