2014-02-20, 23:35
Medlem
Katten30s avatar
[quote=smålandtintin|47609703]
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Förlåt! Jag förstår inte alls vad du menar!

Istället för att gm drar, ser han till att det ser ut som att "mordoffret" dragit.
Citera
2014-02-20, 23:37
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Snäll och elak har inte ett dugg med det här att göra. FS är av någon orsak jävligt irriterad på Nejding. Hade rikskrim satt in förhörare hade man testat något helt annat. Kanske en 30-årig pärmvändare, en 45-årig långhårig spanare, eller varför inte en kvinnlig förhörare. Man testar helt enkelt vad som funkar och det finns ingen prestige i detta. Hade man lyckats (som geniet Dag Andersson ofta gjort) hade man kunnat få fast FS flera år tidigare.
Jag har svårt att se vad som hade blivit sämre om rikskrim varit inkopplad. Jag är mer än lite övertygad om att deras tekniker gjort ett bättre jobb och att den forensiska enheten hade kunnat plocka fram bevis snabbare.
Fast nu blev faktiskt mördaren misstänkt och gripen redan efter en vecka. Han blev gripen, anhållen, häktad och åtalad och borde blivit fälld redan första ggn. Det är inte Nejdings eller nån annan FHL´s fel att mördaren fick gå fri i 3 år, det är den inkompetente suputen till tingsrättsdomare Frimans fel

Tycker Nejding gjort ett mycket gott jobb.

PS. Bra signatur, gillart
Senast redigerad av -TheRiddle- 2014-02-20 kl. 23:40.
Citera
2014-02-20, 23:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Snäll och elak har inte ett dugg med det här att göra. FS är av någon orsak jävligt irriterad på Nejding. Hade rikskrim satt in förhörare hade man testat något helt annat. Kanske en 30-årig pärmvändare, en 45-årig långhårig spanare, eller varför inte en kvinnlig förhörare. Man testar helt enkelt vad som funkar och det finns ingen prestige i detta. Hade man lyckats (som geniet Dag Andersson ofta gjort) hade man kunnat få fast FS flera år tidigare.
Jag har svårt att se vad som hade blivit sämre om rikskrim varit inkopplad. Jag är mer än lite övertygad om att deras tekniker gjort ett bättre jobb och att den forensiska enheten hade kunnat plocka fram bevis snabbare.

Nej, du har fel och lever i någon slags tro att man testar sig fram på kräk och typer som Fredrik Svensson, som redan är kända så som kriminella. Svenkvist uttalade sig om att han vet precis vad han ska säga och har läst på. Det va svar som va förväntade, och då är han en riktig ringräv.

Så nej, ingen hade lyckats med Fredrik och inte heller ska man dalta och se vad som passar in utan det ska vara stenhårt för en typ som Fredrik. Det är alltså som hans mor säger han erkänner inget alls, och ljuger om han ser att han kan klara sig. Det gäller att sortera rätt, och det har man gjort i detta fallet.
Wetterskog kom inte längre och hon är då kvinna, så det får vara slut på daltet med de kriminella avskum. Göteborgs kriminalen behöver inte rikskrim dom löser mest mord i hela landet och den allra bästa statistiken, och det är nog så att kriminalen i Göteborg har varit utlandet behjälpliga med lite större saker än en luffare som Fredrik Svensson.

Nej, Nejding har lovat av bli hårdare istället, så kanske dräggen förstår lite mer av allvaret. Han kunde enligt mig kört betydligt hårdare och frågat ännu mer., Vilket även familjen ansåg, så du ser hur olika man ser på saken.

Fredrik är irriterad på alla som ifrågasätter honom. Läs FUP så blir bilden klar. Det är liksom så att han tror han är störst bäst och vackrast och ingen ska påstå ett skit om honom. Han skällde ut Marina inför andra vilket inte va henne likt att ta sån skit. Han va omöjlig på sina praktikplatser så han fick stanna hemma. Ingen mer än den nuvarande flickvännen har något gott att säga om Fredrik. Och du menar att man skulle testa något som är döfött? Slöseri med skattemedel enligt mig.

Det går bra med Eklund och andra sjuka att få dom att öppna sig, men inte den här typen. Inte en enda jävla chans. Vänta ska du se när han ska påvisa hur oskyldig han är. Det här fallet va polisiärt uppklarat redan långt innan resningsansökan. Så jag tror dom rutinerade kriminalarna insåg problemet Fredrik och förlitade sig på domstolen istället. Och hade det inte skett så hade dom haft fallet som uppklarat oavsett.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-21 kl. 00:15.
Citera
2014-02-20, 23:56
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Fast nu blev faktiskt mördaren misstänkt och gripen redan efter en vecka. Han blev gripen, anhållen, häktad och åtalad och borde blivit fälld redan första ggn. Det är inte Nejdings eller nån annan FHL´s fel att mördaren fick gå fri i 3 år, det är den inkompetente suputen till tingsrättsdomare Frimans fel

Tycker Nejding gjort ett mycket gott jobb.

PS. Bra signatur, gillart

"Redan efter en vecka" ja - sambo, make är till 80% gm och misstänks väl alltid först. (% sats lämnas inom felmarginal)
Citera
2014-02-21, 00:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
"Redan efter en vecka" ja - sambo, make är till 80% gm och misstänks väl alltid först. (% sats lämnas inom felmarginal)

Det va nog så¨att gm i detta fallet va lika klar som att solen va gul. Det va också så att en polis ansåg att han hade haft ihjäl Marina och det antog polismannen redan vid första mötet med Fredrik den 2 augusti-
Ett av de mest uppenbara fallen de senaste åren skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-21 kl. 00:17.
Citera
2014-02-21, 02:45
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va nog så¨att gm i detta fallet va lika klar som att solen va gul. Det va också så att en polis ansåg att han hade haft ihjäl Marina och det antog polismannen redan vid första mötet med Fredrik den 2 augusti-
Ett av de mest uppenbara fallen de senaste åren skulle jag vilja säga.

Det vet jag inte om j håller med om. "flummare" beter sig gärna "skyldiga" då polis dyker upp därav "han har tagit ihjäl henne" samt han lever ihop m henne. Varför kommer dom inte på HUR gm transporterat MJ ur huset. Sannolikheten att han är gm är mkt hög - men det KAN finnas ngn annan, så länge inga tekniska bevis finns att FS är skyldig eller han erkänner - anser jag att tvivel/frågetecken finns.

Anser vidare att man skall avstå från ordval som "det aset" etc utan försöka diskutera i objektiva termer.
FS = parasit/as - då är MJ sadistslyna med sina rollspel och förtryckarmentalitet - upp och baka bröd åt mig mitt i natten - ja, det är fint - lek med elden.

Du ser väl att det varit ngt sjukt beteende. MJ chattar: jag vill döda honom.
"Se" sadist, dominant, piska kontra gosedjur överallt.

Anser MJ hade del i att det gick överstyr och gjorde FS till mördare om vi utgår från att han är det.
Anhöriga, vänner har bestämt sig att det är FS och det kom till polisens kännedom direkt. Det är han. Hans sätt är kanske inte så annorlunda i förhören till hur han varit annars enl familjen "vet allt".

Utifrån FS barndom så hade jag - om jag varit oskyldig - visat en "attityd" då jag förstått att ALLA anser mig skyldig, provocerar mig till att tappa fattningen, bryta ihop, resning i målet och jag skall vara skyldig.

Hela hans uppväxt har väl varit att agera i försvar - dom andra halvsyskonen är älskade medans han fick klara sig själv - som 8 åring.

Vad jag menar är "sättet, attityden" i vissa lägen är säkert inte annorlunda vilket därmed inte behöver innebära att man är skyldig. Han är alltid i försvar och så alltid varit. Gamla kompisar t honom kan inte tänka sig att han gjort det. Han gillade inte skolan pga det bråkades mkt, drog sig undan.
Citera
2014-02-21, 04:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
1. Precis. Och det är då Fredrik tar upp barnen. Hela situationen bygger på att N undrar varför Fredrik sitter vid/på graven i timmar. Då krävs det naturligtvis ett svar som är trovärdigt. Eller hur tänker du?

Vilket han uppger. Men Berry nöjer sig inte med det. Han vill veta vad FS tänkte på och vad han menade EXAKT med "sin livssituation". FS vill inte berätta det. (Han hade med största sannolikhet sagt "situationen med barnen" snabbare till en annan fhl) FHL pressar och säger att det drivs en mordutredning (Kan FS ha dödat MJ genom tankar?) och tjatar. FS säger att hans tankar inte har med utredningen att göra. FHL tjatar. Tillslut säger FS "Situationen med barnen". Då är inte Berry nöjd. Nej han frågar "Sköter du det?" Det här vet redan Berry. Han vet varför också.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
2. Du anser ju att "om man har mördat någon så är det nog ganska vanligt att man drar. Oavsett vem man mördat."

Vad menar du med vanligt?

Om det är vanligt, så borde du ha en fundering kring vart Fredrik skulle dragit. Hittar man någon i FUP? Om Fredrik hade träffat maskroos kunde han dragit till henne. Men hon säger att de inte hade träffats då.

Ja jag vet två FS kunde åkt till. Läs i FUP så förstår du vilka två jag menar.
Citera
2014-02-21, 04:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Från hovrättsförhandlingarna:

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Och vilket år skedde misshandelsdomen mot FS barn? Och VAD i hela friden skulle MJ ha erkänt för att FS skulle slippa straff? FS slapp inte straff. Han blev dömd.

Marina var i högsta grad delaktig då hon var passiv.
Varför tror ni på FS mor när hon säger att FS saknar empati och hon är säker på att FS gjort detta, men ni vill inte ta i det hon säger om MJ.
FS mor säger om MJ: "Man märker ju vem som styrde och bestämde där hemma"
"FS barn verkade rädda för MJ" och "MJ brydde sig inte om någon annan än sig själv" Bland annat.

DOCK säger FS mor att hon tror att MJ var bra för FS. Det tror jag med. I början.
Citera
2014-02-21, 04:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Den enda kemin som skulle ha fungerat är att FHL skulle ha hållit med Fredde om att det är klart att han är oskyldig och ett offer för omständigheterna men detta skulle nog vara rent ett tjänstefel av polis att agera så i en förhörssituation.

Jag tycker att Smålandstintin svarat bra på detta även om svaret inte är riktat till dig. Svaret innehåller dock svar som passar ditt inlägg.
Citera
2014-02-21, 06:14
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ja och?
I det här fallet stämde statistiken, det har alltså varit solklart för alla med lite vett i skallen att bara en kan ha begått mordet.
Citera
2014-02-21, 14:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Anser vidare att man skall avstå från ordval som "det aset" etc utan försöka diskutera i objektiva termer.
FS = parasit/as - då är MJ sadistslyna med sina rollspel och förtryckarmentalitet - upp och baka bröd åt mig mitt i natten - ja, det är fint - lek med elden.

Du ser väl att det varit ngt sjukt beteende. MJ chattar: jag vill döda honom.
"Se" sadist, dominant, piska kontra gosedjur överallt.

Anser MJ hade del i att det gick överstyr och gjorde FS till mördare om vi utgår från att han är det.
Anhöriga, vänner har bestämt sig att det är FS och det kom till polisens kännedom direkt. Det är han. Hans sätt är kanske inte så annorlunda i förhören till hur han varit annars enl familjen "vet allt".

.

Dina uttalande har inga som helst underlag för att kalla mordoffret diverse fula påhittade ord.
Du begriper inte vad BDSM är för något och nej offret har sällan med att göra att kränkta män tar deras liv. Är du fullständigt från vettet? Den dagen du kan redogöra för rollspel och lekar inom BDSM kanske man kan se på vad du skriver, men som du skriver just nu är du absolut inte insatt.

Det är alltså mord vi talar om vilket inte innebär några straffrabatter för att du tror att offret medverkat till att dödas,. Det är det mest vanliga man ser på det här forumet att korkade människor gärna skyller på offret. Jag blir förbannad av din okunnighet.

Det är ett as ett avskum som levt på samhället och Marina. Han lever fortfarande på staten, och kommer ligga staten till last så länge han lever. Han har inte gjort annat än brott, och misshandlat sina x, sina barn., Och med det underlaget så kallar jag honom precis det som behagar mig utan att fråga om lov. Jag hoppas dom ger honom lite stryk på anstalten precis som G fick. Är det något mer som är oklart?

En barnmisshandlare, och en djurplågare, en kvinnomisshandlare, en bedragare, tjuv, narkoman och nu mördare. Så inbilla dig inte att det finns några som helst sympatier.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-21 kl. 14:44.
Citera
2014-02-21, 14:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Varför överhuvudtaget diskutera Fegdricks förhållande till sina barn? Det, eller hur M var mot dem har ingenting med mordet att göra.

Dom har väl fått se på då han slog G under deras förhållande, så det betyder att han har orsakat dom lidande. Och inte nog med det han dömdes för misshandel på ett av barnen. Så den som försöker försköna hans förhållande till barnen är ju lite lätt oinsatt.,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in