Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Det va nog så¨att gm i detta fallet va lika klar som att solen va gul. Det va också så att en polis ansåg att han hade haft ihjäl Marina och det antog polismannen redan vid första mötet med Fredrik den 2 augusti-
Ett av de mest uppenbara fallen de senaste åren skulle jag vilja säga.
Det vet jag inte om j håller med om. "flummare" beter sig gärna "skyldiga" då polis dyker upp därav "han har tagit ihjäl henne" samt han lever ihop m henne. Varför kommer dom inte på HUR gm transporterat MJ ur huset. Sannolikheten att han är gm är mkt hög - men det KAN finnas ngn annan, så länge inga tekniska bevis finns att FS är skyldig eller han erkänner - anser jag att tvivel/frågetecken finns.
Anser vidare att man skall avstå från ordval som "det aset" etc utan försöka diskutera i objektiva termer.
FS = parasit/as - då är MJ sadistslyna med sina rollspel och förtryckarmentalitet - upp och baka bröd åt mig mitt i natten - ja, det är fint - lek med elden.
Du ser väl att det varit ngt sjukt beteende. MJ chattar: jag vill döda honom.
"Se" sadist, dominant, piska kontra gosedjur överallt.
Anser MJ hade del i att det gick överstyr och gjorde FS till mördare om vi utgår från att han är det.
Anhöriga, vänner har bestämt sig att det är FS och det kom till polisens kännedom direkt. Det är han. Hans sätt är kanske inte så annorlunda i förhören till hur han varit annars enl familjen "vet allt".
Utifrån FS barndom så hade jag - om jag varit oskyldig - visat en "attityd" då jag förstått att ALLA anser mig skyldig, provocerar mig till att tappa fattningen, bryta ihop, resning i målet och jag skall vara skyldig.
Hela hans uppväxt har väl varit att agera i försvar - dom andra halvsyskonen är älskade medans han fick klara sig själv - som 8 åring.
Vad jag menar är "sättet, attityden" i vissa lägen är säkert inte annorlunda vilket därmed inte behöver innebära att man är skyldig. Han är alltid i försvar och så alltid varit. Gamla kompisar t honom kan inte tänka sig att han gjort det. Han gillade inte skolan pga det bråkades mkt, drog sig undan.