Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför vore det bra om någon kunde slå hål på min teori också. Jag vill att rätt GM döms, om det är ett mord.
Ok, vill du seriöst bli bromsad då?
Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.
Svar: Bara så du vet, blir man alltid jävligt misstänkt som gärningsman om det hittas stora mängder blod i ens bostad, blod som tillhör en försvunnen person. Det är däremot mycket svårare om man t ex hittar en massa blod eller blodiga kläder på en allmän plats, eller en kropp på allmän plats. Men hittas en kropp eller blod hemma hos dig- då blir du misstänkt!
Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.
Svar: Hur tappar man sig själv på blod? Det handlar om relativt kort tid, så hur Marina skulle klarat att ligga stilla och blöda fram en sådan stor fläck är obegripligt om hon inte skurit upp en artär så blodflödet blivit kraftigt (=svårt att få stopp på). Du skriver att blod "smittar av sig" eller hur du uttrycker dig, men det är inte en korrekt iakttagelse när det gäller en blodpöl, då krävs stora mängder för att det ska bli en stor fläck. Däremot kan blod "duttas ut" över en rätt stor area om man blöder lite näsblod, men det handlar ju då inte om några enorma mängder som kan sugas genom en madrass tjocklek och ändå lämna spår. Dessutom tänker du helt fel när du skriver att fläcken visar att det var
mindre än två liter blod som rann genom bäddmadrasserna/sögs upp. Det mesta har ju hamnat i bäddmadrassen, men om man tittar på madrassen är det en rejäl fläck. Testa att jämnt hälla ut en halv deciliter färgad vätska på din bäddmadrass och det lär inte sugas in och orsaka någon större fläck på din resårbotten. Min dotter har ibland kissat på sig rejält i sängen och hela resårmadrassen är då våt, men madrassen under har klarat sig och är snustorr. Det visar ju att en bäddmadrass kan suga upp en hel del vätska (t ex blod eller kiss),
men det bevisar ju bara att det krävs mycket stora mängder blod för att orsaka en fläck av den storlek som finns på sängbotten, inte mindre som du tror!!!!
Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.
Svar: Menar du nu verkligen att Marina typ placerat en liten mus framför sig och skjutit genom den för att få fram en benflisa? Du tror inte det är rätt svårt att på endast två skott lyckas träffa ett ben i ett mycket litet djur?
Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?
Svar: Hon kan ha suttit/halvsuttit. Det kan ha brunnit av vådaskott. Han kan ha plågat henne med både kniv och skrämselkskott.
M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.
Svar: Du tror att hon skulle vilja riskera fängelsestraff (jo, det är kriminellt att försöka sätta dit andra för sin egen död) för att kunna åka på semester?