2011-09-15, 21:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nyss försökte du döma en man på indicier, nu försöker du döma honom på statistik. Tur att du inte är domare.

Framgår det av statistiken hur många kriminellt belastade som inte begår nära relationsmord?

Ja det är få ska jag säga som begår mord som inte är kriminellt belastade.

Det duger bra med indicierna i det här fallet och jag tar åklagarens inställning i fallet.
Så har det här fallet tur kommer det en dag då säger man adios till den här mördaren.
Han mördade Marina natten till 28 juli och dumpade henne sen och stal pengar, skickade sms.

För min del har han grävt ner henne djupt så vi får se, men åklagaren kommer överklaga.
Han ska se vad som fattas i domen sen kör han på.
Citera
2011-09-15, 21:20
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är inte bara bristande bevisning som öppnar för en annan GM, utan även en bristfällig utredning.

Och att du essohasse, anser att magoo är en frisk fläkt i tråden, det säger mer om dig, än om innehållet i magoos inlägg.

Det var som jag trodde, magoo vikarierade för dig.
För vilka mer än ni två och ytterligare nån, har ett sånt behov av att idiotförklara skribenter som är av annan åsikt än eran.

Därför antar jag att du tidigare drabbades av ett plötsligt anfall av tillfällig sinnesförvirring, när du raderade ditt olustiga svar till Camdrea.
Nej då Raggsockan!
Jag hade läst datumen fel på de av Camdreas glömda tidigare inlägg i tråden, när jag insåg det raderade jag mitt inlägg samt förklarade och ursäktade mig i mitt nästkommande inlägg.
Att jag raderade min text hade således ingenting med någon psykisk åkomma att göra utan var helt enkelt en korrigering av ett misstag.

Detta är jag övertygad om att till och med du förstod, men du kände dig tydligen ändå nödgad att komma med ytterligare ett i raden av meningslösa inlägg.

När jag har bättre tid skall jag gå igenom dina inlägg i tråden och se om du bidragit med någonting överhuvudtaget. Det känns inte så, det jag spontant kan säga är att jag blivit förbannad i princip varje gång du kommer med ett inlägg.

Det finns absolut ingenting som öppnar för en annan gärningsman, ingenting.
Tror man att det är en annan GM än FS för att han ej blev fälld i rätten - ja då är man idiot.
Citera
2011-09-15, 21:21
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Nyss försökte du döma en man på indicier, nu försöker du döma honom på statistik. Tur att du inte är domare.

Framgår det av statistiken hur många kriminellt belastade som inte begår nära relationsmord?

Svaret skulle kunna vara: Antalet kriminellt belastade som inte begått mord minus antalet kriminellt belastade som begått mord.
Citera
2011-09-15, 21:22
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det är få ska jag säga som begår mord som inte är kriminellt belastade.

Det duger bra med indicierna i det här fallet och jag tar åklagarens inställning i fallet.
Så har det här fallet tur kommer det en dag då säger man adios till den här mördaren.
Han mördade Marina natten till 28 juli och dumpade henne sen och stal pengar, skickade sms.

För min del har han grävt ner henne djupt så vi får se, men åklagaren kommer överklaga.
Han ska se vad som fattas i domen sen kör han på.

"bara" en mördad kvinna och en mördare som fattas... men när han hittar de så kör han på, som sagt
Citera
2011-09-15, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
"bara" en mördad kvinna och en mördare som fattas... men när han hittar de så kör han på, som sagt

Du är i alla fall smart nog som förstått att Marina är mördad. Jag skulle säga att det är "bara" kroppen som saknas.
Citera
2011-09-15, 21:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Vet inte riktigt vad du skriver om här och om det är relevant direkt.
Kan du utveckla utan att göra det till något ( ohörbart) tror du?

Nej han kör då tingsrätten har talat om varför man friar honom alltså vad som fattas.
Sen kör han på och du vet stark bevisning kan fälla en mördare utan kropp, men det visste du väl redan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-15 kl. 21:27.
Citera
2011-09-15, 21:27
Medlem
maskrooss avatar
för att förtydliga, eftersom man tydligen tar de där fel... så menar jag såklart att man behöver hitta en kropp för att kunna säkert säga att M skulle vara död. och jag säger ingenstans att jag tror att det är så.
Senast redigerad av maskroos 2011-09-15 kl. 21:33.
Citera
2011-09-15, 21:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Vi får se vad domstolen säger i morgon. Det ska bli spännande.
Verkligen!
Och intressant att få veta om åklagaren kommer att överklaga, det kan ju ha dykt upp nåt ytterligare.
Citera
2011-09-15, 21:28
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du är i alla fall smart nog som förstått att Marina är mördad. Jag skulle säga att det är "bara" kroppen som saknas.

Du är inte smart nog att förstå vad jag skrev. Det fattas en mördad kvinna
Citera
2011-09-15, 21:34
Bannlyst
Citat:

Vi får väl hoppas att de hittar den mördade kvinnan..
Citera
2011-09-15, 21:37
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Som sagt maskroos, jag är dessvärre på din motståndarsida.
Att FS blir friad råder inga som helst tvivel det tror jag de flesta är överrens om.
Efter detta så blir det överklagande till HR som kommer att tröska fallet ett varv till.
Har inget nytt framkommit så kommer FS att frias igen (kommer att ske om BO inte hittats)
Nästa instans HD kommer aldrig att ta upp fallet så länge inte BO eller annan graverande uppgift kommer fram.
Vi har ju tidigare bråkat om FS tidigare 10 år som knarkare enligt brottsregistret...
Nu till min fråga: Hur säker är Du på att FS är oskyldig?
Citera
2011-09-15, 22:36
Medlem
Det finns en nyckel till hela mysteriet, ett förhållande som ingen här i tråden (or elsewhere) hittills lyckats eller kommer att lyckas bortförklara på ett trovärdigt sätt:

Ålevattnet kl 14.39 den 28 juli 2010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in