2011-08-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Jag TROR att F.S är skyldig - MEN dina kommentarer runt att detta KAN vara ett frivilligt försvinnande - eller en annan/flera GM - att polisen skiter i om F.S är skyldig eller inte är jag övertygad om, särskilt efter att ha sett hur infernaliskt korkade vissa av dem verkar.

Nu kommer min gissning om varför man så tidigt misstänkte att det var mord och varför man direkt inriktade sig på F.S:

1) Marinas pappa är "kung" i bygden, han tjänar pengar - har affärer med de flesta - känner alla.

Sannolikt ett rövhål eftersom iaf hans ena dotter utvecklat en märklig sexuell läggning - och för att

BO också SAGT att hon inte bryr sig/tycker om farsan särskilt mycket av olika skäl.

Men rövhål med makt har ofta många vänner därför väljer polisen att blunda för:

- Marinas udda hobby vilket torde ha inneburit ett liv fyllt av risker, Att ena syrran i FUPEN säger att den ev GM var hennes "slav" - Att F.S och M bara några dagar innan försvinnandet var på en utflykt - och bråkade? Än sen? Inget blodvite vilka par bråkar inte?

Att hennes ena syster säger att M tyckte det var ganska bra med F.S för han fixade så mycket praktiskt,

Om jag inte missat något - har det inte funnits några indikationer på att F.S misshandlat M, men attt M varit anmäld för barnmisshandel - av F.S barn - vad handlade det om?

Vad mer hittade du på Q på M - brott mot giftefriden? Hur När Var? Eller missuppfattade jag det?

F.S är i sanning en störd person - men är han en mördare? Och om han INTE är det - har en fair chans?

EDIT: Missade det uppenbart konstiga som du Q tog upp - han hade umgänge med sina barn - var fanns M då?
Citera
2011-08-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det låter som FS och Marina arbetade med huset. Lägga plattor, kapa cypress m.m låter inte som att han var på väg ut ur huset

Du har helt rätt egentligen vet vi bara att hon är sur för att F.S inte uppskattade hennes födelsedagspresent - vet vi egentligen att hon ville kasta ut F.S - eller hoppades hon att de skulle ha en relation igen? Att M var dominant vet vi ju redan - hon kanske var kär i F.S - han ser ju okej ut. Kanske var hennes snack om "hur trött hon var på honom" mer än rädsla för att han skulle dra?
Citera
2011-08-16, 01:36
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kommer du ihåg hur N.J förflyttades från bostaden till åkern. Hade hon fraktats i hans bil och hade spårhundar fått någon vittring i bilen av lik?

Nej, jag kommer tyvärr inte ihåg det. Han hade ju ingen egen bil, såvitt jag minns. Däremot påstods han ha haft tillgång till en blå S40 med vinge. Antagligen var det den bilen som var inne på teknisk undersökning men om kriminalsökhundar deltog minns jag tyvärr inte.

Edit: I denna artikeln står det sin bil men uppgifter i tråden tydde på att han inte hade någon egen bil.
http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=3115&sidnamn=ALINGS%C3%85S
Senast redigerad av Mandelbrot 2011-08-16 kl. 01:43.
Citera
2011-08-16, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Du har det i FUP:en... det är Fahlberg (exet) som berättar för Fabbo Blå att det stått en såg under södra garaget... stativet är kvar, men klingan och motorn är borta.

s. 546 f.

Citat:
Per uppger också spontant att polisen borde kontrollera om oljetanken finns kvar i
krypgrunden. Krypgrunden är stor. Polisen borde kolla vinden. Per var vid Marinas hus efter
att polisen hade varit där, han stängde till en dörr till snickarboden. Då såg han att den stora,
gamla, farliga sågklingan till höger om snickarboden var borta. Under den är det sand. Där
såg han skalbaggar som kröp.
Per tycker att polisen skulle gräva några spadtag där.

Låter som dödgrävare som livnär sej på just kadaver.
Har ingen grävt där?
Citera
2011-08-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Citat:
Per uppger också spontant att polisen borde kontrollera om oljetanken finns kvar i
krypgrunden. Krypgrunden är stor. Polisen borde kolla vinden. Per var vid Marinas hus efter
att polisen hade varit där, han stängde till en dörr till snickarboden. Då såg han att den stora,
gamla, farliga sågklingan till höger om snickarboden var borta. Under den är det sand. Där

Har ingen grävt där?

Verkar inte som om polisen har grävt någonstans och inte heller tagit in hundarna I huset - förrän exets fru hittade blodet.
Känns tryggt att vi har så kompetens personal vid polisen...
Citera
2011-08-16, 07:52
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det jag har fetat.

Ja, så resonerar alla oskyldiga.

FS svar liknar det barnamörderskan Schürrer gav. Hon valde att inte namnge de personer som ev. som skulle kunnat fria henne. I det fallet tror jag inte de personerna existerar. Är det samma i det här fallet?

Jag tror def att det är samma i det här fallet. Han är tvungen att ha alibin, men han har inga och måste då hitta på några och i hans fall är det ju kanon att kunna presentera en langare och såna tjallar man inte på, så där tror han att det ska hålla, dvs att rätten tror att han var där i Trollhättan hos just langaren.

Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Se där ja. Värst vad han anstränger sig för att förklara det då. Vad betyder det, ni som är mer bevandrade inom psykologin? Att han talar sanning, eller att han försöker dölja nåt?

Jag tror att han pratar där han är säker. Dvs där kan han inte trampa i klaveret för han vet exakt vad som hänt.

Däremot så har jag för mig att posttjejen sa att rampen inte var där den 27e, men att den kom tid senare, men jag har inte dubbelkollat det, så jag kan minnas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, det har du rätt i. Det har jag inte tänkt på tidigare, men det faktum att FS har ett i högsta grad pågående projekt betyder ju faktiskt att han inte är på väg ut ur huset. Det stora wakeboardgrälet - som fick Marina att gråta när hon pratade med sin syster på kvällen - kan ha fortsatt under kvällen och resulterat i att M bett FS att omedelbart lämna huset. Kan detta ha fått FS att tappa koncepterna och mörda henne?

Fast det tycker jag inte betyder något. Vem vet om M själv tänkt fullfölja det projektet? Läser man sen Marinas brev som skrev på sommaren så känns det som att hon verkligen vill bli av med honom, men att det samtidigt finns en rädsla över hur han ska reagera.
Bråket kan mycket väl ha varit droppen för henne och vem vet, han kanske inte bara slog i väggen den gången....

Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Du har helt rätt egentligen vet vi bara att hon är sur för att F.S inte uppskattade hennes födelsedagspresent - vet vi egentligen att hon ville kasta ut F.S - eller hoppades hon att de skulle ha en relation igen? Att M var dominant vet vi ju redan - hon kanske var kär i F.S - han ser ju okej ut. Kanske var hennes snack om "hur trött hon var på honom" mer än rädsla för att han skulle dra?

Hur vet vi att de var det som gjorde henne sur?

Har man läst vittnesuppgifter och hennes brev till FS så kan jag säga med ganska stor säkerhet att hon ville bli av med honom. Han beskrivs som en parasit och de hade inget sexuellt utbyte av varandra. Han gjorde inget annat än kostade pengar eftersom hon försörjde honom.
Citera
2011-08-16, 07:54
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Verkar inte som om polisen har grävt någonstans och inte heller tagit in hundarna I huset - förrän exets fru hittade blodet.
Känns tryggt att vi har så kompetens personal vid polisen...

Det står tidigare iaf att de sökt i alla husen med hund, så jag tror att de gjort det men sen är frågan vad för slags hund de tagit in....

En "vanlig" polishund är inte tränad att känna likdofter eller för den delen blod.
Citera
2011-08-16, 07:55
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Citat:

Har ingen grävt där?

Jag har inte läst nånstans i FuP:n att de grävt där eller någon annanstans. Det står inte heller exakt vart de letat efter henne....
Citera
2011-08-16, 07:58
Medlem
Showme1s avatar
Måste säga att jag blev lite förvånad och full i skratt när F säger till fhl att de ser väl att han skött om trädgården.

Hela gården ser ju otroligt sunkig ut, så frågan är hur mkt han gjort tidigare... Kan det vara så att han i sommar börjat göra saker och ting för att öka chanserna att få stanna kvar? Därav cypressen och gruset etc..
Citera
2011-08-16, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Ja det tror jag, men sen så säger ju också polisen i sista förhöret att de har nått mer har kommit fram och att dom ska ta det när han piggar på sig, men det finns inga fler förhör efter det... Den biten kan han ju inte heller vara delgiven..

Det där är intressant. Jag vet ej hur det funkar, men FS vill ju inte bli förhörd mer, vill inte bli delgiven något. Alltså blir uppgiften kvar hos polisen och varken FS, advokaten eller FUP-läsare får då veta vad det gällde? Kan det vara så?
Polisen kan alltså sitta med ett ess i ärmen?
Citera
2011-08-16, 08:45
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det där är intressant. Jag vet ej hur det funkar, men FS vill ju inte bli förhörd mer, vill inte bli delgiven något. Alltså blir uppgiften kvar hos polisen och varken FS, advokaten eller FUP-läsare får då veta vad det gällde? Kan det vara så?
Polisen kan alltså sitta med ett ess i ärmen?

Ja nått måste det ju vara eftersom de vill ta upp det med honom och säger att något nytt har uppkommit så lär det ju vara något intressant.

Att de sen vill ha honom "pigg" när de pratar med honom är också kanske av betydelse beroende på vad som framkommit.

Låt säga att de hade sagt det åt honom och han var i för dåligt skick så kanske de inte fått den reaktion som de hoppats på?!?
Citera
2011-08-16, 08:48
Medlem
Showme1s avatar
En annan sak som jag inte sett någon ta upp här, är hans "förkärlek" till att ha ihjäl djur.....

Det om något ringer, iaf i mina öron, som en väckarklocka! Inte en fullt normal människa har ihjäl djur och jag tycker det rör sig om för många döda djur i hans närhet för att bara vara en slump.....

Vad säger man, första varningsklockan är när "människor" är elaka mot djur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in