2011-08-19, 14:26
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Men det är konstigt att de kan sälja bilen då det framkommit i FUP att bilen är hans och han säger själv att han varit med och betalt för den, men MJ betalat det mesta. Vid en försäljning skulle pengarna för bilen tillfalla honom.

Att MJ står som ägare och försäkringstagare till bilen är inte ett bevis på vem som äger den rättsligt. Det får man avgöra i domstol om FS skulle börja trilskas.

Intressant detta. Inte för jag tror FS kommer dra bilfrågan till domstol, men i alla fall. Jag tycker det mesta tyder på att det är hans bil och han har disponerat den. Utan körkort visserligen, men i alla fall.
Men så här är det... den som bilen står registrerad på är ägare av bilen. Punkt. Detta står klart och tydligt på registreringsbeviset...

Och för er som inte orkar googla

Citat:
Eftersom registreringsbeviset är en värdehandling och ett intyg på vem som äger ett fordon är det viktigt att du är rädd om det. Tänk på att förvara registreringsbeviset på ett säkert ställe så det inte kommer i orätta händer – aldrig i handskfacket exempelvis.

Från http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Registreringsskylt-och-bevis/Om-registreringsbevis/
Citera
2011-08-19, 14:29
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
FUP 1150

"Har du betalat den då eller vad….?
Ja nu delvis, Marina har hjälpt mej men bilen är min."

Delvis kan ju tolkas.. Behöver ju inte syftas på pengar.?!
Citera
2011-08-19, 14:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tilläggsprotokoll 1, s. 6:

Hålet ser alltså inte ut som ett skotthål. Att SKL ändå tror att det är ett skotthål beror på att de hittar en tändsatspartikel i hålet. Det kan inte uteslutas att partikeln sattes dit tillsammans med benbiten.
Från området runt hålet hittade man också två partiklar innehållande bl a koppar och zink + en blypartikel. Förhållandet koppar/zink stämde överens med vad kulmantlar brukar innehålla varför man tror att det är mantlade kulor som använts. - Vid mikrosilavgjutning av hålet i väggpanelen hittades dessutom flera områden med bly. Väggpanelen hade ett hål och bakomliggande spånplatta en tryckskada (Tilläggsprot. 1, s. 4). - Hålet ser inte ut som ett typiskt skotthål, utan det är här fråga om en kula som studsat efter att ha träffat en hård yta. Den kula som avlossades mot MJ kan ha träffat hårt skallben och därpå ändrat riktning. Vinkeln mellan möjlig kulbana genom huvudet och hålet i den stumma zigenarpanelen tyder på att man gjort en rätt tolkning av hur detta hål kan ha uppkommit. Den tolkningen förstärks givetvis också av den stora blodfläcken.
Citera
2011-08-19, 14:30
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Men så här är det... den som bilen står registrerad på är ägare av bilen. Punkt. Detta står klart och tydligt på registreringsbeviset...

Från http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Registreringsskylt-och-bevis/Om-registreringsbevis/

Japp och därför står jag på familjens bilar

Så länge det inte finns något papper som styrker att de köpt bilen / bilarna tillsammans så har han inget att komma med.

Det finns ju en sambolag, men det krävs mer än den för att få rätt till bilen.
Citera
2011-08-19, 14:33
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Finns ingenting i hans berättelse som gör att jag tror att det är hans bil... Inte annat än att M har varit snäll och låtit han få disponera en bil.....

Bl.a. i FUP 810:

Tidigare arbetsgivaren berättar att FS bodde kvar i Sollebrunn och behövde ta sig till jobbet. I början körde han moppe för han hade inget körkort, men när han fick tillbaks körkortet skaffade han sig en Lupo. Arbetsgivaren förstod det som att MJ bekostat köpet av Lupon.

Det verkar som hon var snäll nog att köpa bil åt honom för att underlätta hans transport. Oavsett vad så har hon inte köpt Lupon för eget bruk.

Fast detta med bilen är egentligen off topic, men ändå ganska märkligt.
Citera
2011-08-19, 14:35
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Det är inte riktigt så enkelt. Kolla här bl.a. där en snubbe köpt 2 bilar som han reggat på sin sambo.
Citera
2011-08-19, 14:36
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomensfar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jag tycker det är taskigt mot haschtomten att sälja bilen. Den är ju faktiskt hans, han har ju fått den!
Den är ju ett ypperligt transportsätt till fängelsebesök.
Förhoppningsvis behöver han ingen bil på många år
det finns transporter för såna som han
Jag tänkte mer som flickvänsbil till att besöka honom ned!
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag gissar att du är ironisk..Nu är det väl knappast troligt, men har MJ och FS skrivit något papper att bilen är hans trots att den står på henne, då kan det kanske bli bekymmer?
Jo, det var jag. Borde stoppat med en förtydligande smiley!

De enda papper som finns berättat om i FUP (förutom toapappersrullar) är när FS nämner ett fejkat hyresavtal på 4500 kr för att han skall få soc.

Jag tror inte han har rätten till bilen, utan min fundering gällde möjligheten att sälja den innan hon är dödförkarad.
Citera
2011-08-19, 14:39
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jag tänkte mer som flickvänsbil till att besöka honom ned!

Jo, det var jag. Borde stoppat med en förtydligande smiley!

De enda papper som finns berättat om i FUP (förutom toapappersrullar) är när FS nämner ett fejkat hyresavtal på 4500 kr för att han skall få soc.

Jag tror inte han har rätten till bilen, utan min fundering gällde möjligheten att sälja den innan hon är dödförkarad.

Kan aldrig tänka mig att man kan sälja en annans bil som inte är dödförklarad. Bouppteckningen borde också vara klar, så man vet vem som ärver bilen?!

Mycket kring det här som känns mysko!
Citera
2011-08-19, 14:43
Medlem
maskrooss avatar
Berry Nejding ringde mig idag
Citera
2011-08-19, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Berry Nejding ringde mig idag

Vad ville han?
Citera
2011-08-19, 14:46
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad ville han?

han hade ett par saker som han skulle hälsa från fredrik. sen ja, sen frågade han om det regnade i värmland sen fick ja hans nummer å skulle ringa honom till veckan å meddela när ja kommer till uddevalla
Citera
2011-08-19, 14:46
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
FUP 1150

"Har du betalat den då eller vad….?
Ja nu delvis, Marina har hjälpt mej men bilen är min."

Och det tycker jag direkt tyder på att bilen INTE är hans. Varför skulle han betalt NU och delvis... Jag tror hon köpt den och låtit han förfoga över den. Men hon har helt klart betalat den. Den köptes väl när han fotfarande hade körkort? Han har inte betalt hyra... det påtalar tom polisen att han kunde ha gjort när han hade pengar i plånboken.
Han är en parasit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in