2011-08-15, 20:47
Bannlyst
Gör inte FS en tabbe i förhör när han vill ha en linjal för att visa att skotthålet inte stämmer med huvudets position? Hur vet han att MJ blivit skjuten i huvudet? Är det en spekulation från honom?
Citera
2011-08-15, 20:48
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Du har redan fått svar på frågan, men här kan du läsa lite mer om det makabra fyndet:

http://gt.expressen.se/1.2526040

Paret hade alltså sovit ca 14 dagar i sängarna när kvinnan av, mer eller mindre, en slump upptäckte blodfläcken.

Bor paret kvar? Hyrs huset fortfarande ut?

Ja, de bor kvar. Fast om de hyr huset vet jag inte. Det är väl mer för det inte skall förfalla helt och hållet. Det går inte att sälja så länge MJ inte blivit dödförklarad.
Citera
2011-08-15, 20:53
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Säger som FS : går det verkligen att säga exakt var en mobil befinner sig? Tycker i andra trådar att man endast kan bestämma runt vilken mast.

Men han verkar ställa sig frågande till att man kan koppla det till en speciell mast. Och om han visste att det går, varför då skicka sms från MJ:s telefon och hävda att hon är ngn helt annanstans?
Likadant den här fordonsförfrågan han gjorde. Hade han gjort den om han verkligen haft denna kunskap? Det verkar mycket korkat i sådana fall.
Citera
2011-08-15, 20:55
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ursäkta en försynt fråga .
Har Marinas ex med fru flyttat in i huset möblerat eller har de magasinerat Marinas ägodelar? Är det i samband med utflyttningen av möbler de isf upptäckte den blodiga resårmadrassen eller hur är det?

Såg att du fått svar, men det var i samband med att frun köpt nya överdrag som hon ville sätta runt madrassen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har svårt att tro att F går fri trots att kropp i nuläge saknas.
Hade inte den blodiga sängen hittats så hade han nog vart en fri man.

Jag håller med dig. Det är bara att hoppas att de hittar kroppen...

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Gör inte FS en tabbe i förhör när han vill ha en linjal för att visa att skotthålet inte stämmer med huvudets position? Hur vet han att MJ blivit skjuten i huvudet? Är det en spekulation från honom?

Det var exakt min tanke. Han som annars vägrar spekulerar går igång på den biten
Citera
2011-08-15, 20:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Men han verkar ställa sig frågande till att man kan koppla det till en speciell mast. Och om han visste att det går, varför då skicka sms från MJ:s telefon och hävda att hon är ngn helt annanstans?
Likadant den här fordonsförfrågan han gjorde. Hade han gjort den om han verkligen haft denna kunskap? Det verkar mycket korkat i sådana fall.
Detta måste han rimligen ha vetat. Det vet väl alla, särskilt i den branschen.
Citera
2011-08-15, 20:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Man kan ju tycka det. Men å andra sidan: varför har han så himla mkt mobiltelefoner? Vet han inte att man kan byta sim-kort i dem?

Skämt åsido, jag har svårt att lista ut om han driver med förhörsledaren i detta läge eller ej.
Citera
2011-08-15, 21:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Man kan ju tycka det. Men å andra sidan: varför har han så himla mkt mobiltelefoner? Vet han inte att man kan byta sim-kort i dem?

Skämt åsido, jag har svårt att lista ut om han driver med förhörsledaren i detta läge eller ej.
Vet han inte att IMEI-numret registreras med telefondata, så det hjälper inte att byta SIM-kort?
Citera
2011-08-15, 21:03
Medlem
Showme1s avatar
Citat:

I det läget tror jag nog att förmodligen inte tänkte riktigt klart och jag vet inte hur mkt kunskap han hade om det.
Citera
2011-08-15, 21:08
Avslutad
Citat:
I så fall måste GM ha försökt att ta ut pengarna dagen innan FS satt på mormors grav.

Nej, FS påstår att det är M som själv tagit ut pengarna och slagit fel kod. FS påstår sig ha sett M i livet on 28/7, att M lämnade bostaden någon gång mellan 11-13. Pengarna togs ut 10:55.
Citera
2011-08-15, 21:11
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Vet han inte att IMEI-numret registreras med telefondata, så det hjälper inte att byta SIM-kort?
Jo, men beslagen av alla mobiler var väl från Hagfors? (har inte memorerat FUP:en) Där behövde han väl inte nojja sig för sina förehavanden? Får man hoppas iaf Vad skall han med alla mobiler till?
Citera
2011-08-15, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Han drar slutsatsen att det är i huvudet hon är skjuten pga blodfläckens placering i fotänden. Han vet att hon hade huvudkudden i fotänden.
Citera
2011-08-15, 21:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Hon kan ha bytt madrasser långt innan.

Det kan ha varit en ren tillfällighet att en benflisa kom med. Kulans rörelse påverkades av att den gick genom en djurkropp och det var det hon räknade med.

Ja, hon kan ha gjort en miss. Hon ville att kulhålet skulle hittas av polisen, och kunde inte räkna med att de skulle leka blindbock i sängkammaren.

Lika osedd som FS.

Edit: Det är bra att vi har fått igång en kreativ diskussion, och inte bara en massa tomma avfärdanden.

Hallå min vän, vi möts i många trådar och jag uppskattar ditt försök att finna vägar på alternativa händelser men nu tror jag att Du kanske måste bromsa ett snäpp eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in