2011-08-12, 20:09
Medlem
Är det bara jag som är blind, eller finns det ingen teknisk undersökning av alla mobiltelefoner som förekommer i FUP:en? Underligt om man inte har återställt sms och liknande i dem (FS hade raderat allt när han förhördes).
Citera
2011-08-12, 20:17
Medlem
essohasses avatar
Sid 66, 67, 68 och 70.
Marina köpte en liten båt med utombordare till FS. Låg vid båtplats, troligen kusten, ej insjö.
Citera
2011-08-12, 20:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Är det bara jag som är blind, eller finns det ingen teknisk undersökning av alla mobiltelefoner som förekommer i FUP:en? Underligt om man inte har återställt sms och liknande i dem (FS hade raderat allt när han förhördes).

Det är märkligt att det inte finns med, men den finns och den delas ut senare i tingssalen i samband med rättegången, vid förfrågan.
Citera
2011-08-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
[...]
PS. Ni som är aktiva i tråden borde se över er sekretess på sociala forum, om ni inte vill bli mer offentliga än vad ni önskar. Bara en liten ödmjuk omtanke!

Tycker det är lite lite vårdlöst hur vissa har hanterats i FUP, folk som vill vara anonyma, så står hela namnet med på annat ställe, och det finns ex. bara en i sverige med namnet.

Folk som inte vill att det skall komma ut, och påpekat detta, så står det tom. föräldrarnas namn.

Förstår nästan folk som inte vill beblanda sig i utredningar, speciellt i fall där karaktären av förhören följer denna FUP med sex-kontakter osv.

Vi får hoppas att folk väger och har karaktären att ändå berätta vad dom vet.
Citera
2011-08-12, 20:45
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 483__. Sök på ordet "skottkärra".

Sid ref borde anges som pdf sidor då det skulle bli lättare då man kan direkt söka på pdf sidans nr
Citera
2011-08-12, 21:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
"Marina: Ingen skulle hitta mig i skogen
UDDEVALLA. I ett samtal med en vän berättade Marina:

– Min sambo har sagt att han skulle göra sig av med mig inne i skogen. Ingen skulle hitta mig där."

"– Det finns en djungelaktig, vildvuxen skog. Min sambo har sagt att han skulle göra sig av med mig inne i skogen"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13457657.ab

Så Marina skulle alltså ha förutspått sin egen död. En död som innebar att hon blev mördad av sin sambo och gömd i skogen. Detta dessutom 1 år före hon försvann! Detta låter bara för magstarkt!
VEM skulle stanna hos en man som man är säker på helst önskar att man är död ?
Låter som lite hittepå av AB enl. min mening.
Citera
2011-08-12, 21:06
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Sid ref borde anges som pdf sidor då det skulle bli lättare då man kan direkt söka på pdf sidans nr

Definitivt inte, krångla inte till det nu.
Då blir det grymt förvirrande, dessutom har det alltid varit såhär och det verkar dumt att skapa ett nytt system för denna FUP.

Addera med 14 istället!
Citera
2011-08-12, 21:07
Medlem
Motalas avatar
utdrag

FUP sida 533
pdf sida 547

Per uppger att en såg tidigare stått under det utskjutande taket på snickarboden.
Den s a s följde med vid husköpet och Pers uppfattning av den är att den var lite av ett
hemmabygge.
Sågens klinga var överdimensionerad i förhållande till bänken som den stod på.
Gick på el, 220 alt 380 v.
"Alltså, det var ingen liten såg, sågklinga. Hemsk."
Klingan stack upp ur bänken och Per tror att det gick att vinkla den men han är inte helt säker
då han aldrig använde den.
Tyckte att den var hemskt oskyddad och farlig.
Bänken som står på platsen nu kan vara ovan nämnda bänk tror Per, men han vet inte säkert
då han inte tittat på den.
Oaktat vad så är själva sågen med tillhörande motor borta.
Var borta redan då Per var uppe vid huset innan han och Lotta flyttade in i det.
Per hänvisar till Peter Zehm då han tror att det kan vara Peter Zehm som byggt den.
Förhöret slut kl. 08.41
Uppläst efter hand och gdk.
M. Johnzon.

Kan denna ha använts

edit
Citera
2011-08-12, 21:09
Medlem
MrWhatevers avatar
Finns cd 2 ocg cd 3 någonstans? Hade vart intressant att höra hans tonläge samt polisens ton, så man kan sätta sig in bättre i förhören med FS.
Citera
2011-08-12, 21:10
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Finns cd 2 ocg cd 3 någonstans? Hade vart intressant att höra hans tonläge samt polisens ton, så man kan sätta sig in bättre i förhören med FS.
jjagare behöver hjälp med tips var dessa kan laddas upp, NÅGON?
Citera
2011-08-12, 21:11
Medlem
mercys avatar
Det fanns någon uppgift att FS blivit dömd 16 ggr tidigare. Har det framkommit vad han blivit dömd för och vid vilken ålder han inledde sin brottsliga karriär?
Citera
2011-08-12, 21:13
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Definitivt inte, krångla inte till det nu.
Då blir det grymt förvirrande, dessutom har det alltid varit såhär och det verkar dumt att skapa ett nytt system för denna FUP.

Addera med 14 istället!

Ok stämmer detta generellt?
Genomgående?
Andra FUP också?

I så fall tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in