2011-08-15, 20:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det undrar jag också. Kommer han vara mer talför och hittat på ngn historia efter att ha läst FUP?
Om han inte får ngt lugnande innan och ngn "råkar" kalla honom parasit så kan det nog bli rätt livat...

Fördelen att ligga lågt och inte säga så mycket kan ju vara för att lättare kunna tillrättalägga sin historia när man läst fup. Nillan har ju sagt att FS är smart - varför tvivla på det?

Efter den här långa tiden i häkte borde ju de värsta begären ha släppt. I sig själv är han nog rätt lugn och uthållig. Vi får se.
Senast redigerad av mercy 2011-08-15 kl. 20:13.
Citera
2011-08-15, 20:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag ser det inte som helt uteslutet att det kan vara någon annan- ex. någon av sexkontakterna Marina hade. Det räcker att åklagaren inte kan bevisa/utesluta detta för att så rimligt tvivel.

FS bakgrund ligger honom givetvis i fatet och det har oxå gjort att han blivit dömd från dag 1 utan att det då fanns ett uns av bevisning . Man får dock inte glömma att Marina oxå levde ett annorlunda, mörkt liv vilket öppnar upp för fler teorier.

Ska bli intressant att se hur FS kommer att uppträda i domstolen. Kanske är han mer talför och klurig då. Vi har ju fått veta att han kan vara rätt streetsmart.
Visst hade M mycket kontakter med okända nätdejter. Men jag har svårt att få in hur de ska ha kunnat organisera nya sunkiga madrasser från källan, linda in resårmadrass med inkontinensskydd samt lägga på ett hemmasytt överkast som madrassskydd, forsla bort kropp över den korta tid F säger sig sovit i sin bil samt suttit vid mormorns grav d.v.s över natten.
Okända män hittar nog inte så jättebra bland Ms alla förråd och då hade de nog istället varit enklast att dra och låta M ligga kvar.
Citera
2011-08-15, 20:26
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst hade M mycket kontakter med okända nätdejter. Men jag har svårt att få in hur de ska ha kunnat organisera nya sunkiga madrasser från källan, linda in resårmadrass med inkontinensskydd samt lägga på ett hemmasytt överkast som madrassskydd, forsla bort kropp över den korta tid F säger sig sovit i sin bil samt suttit vid mormorns grav d.v.s över natten.
Okända män hittar nog inte så jättebra bland Ms alla förråd och då hade de nog istället varit enklast att dra och låta M ligga kvar.

Det behöver ju inte vara första gången den här okände sexgästen var på besök. Han kan ju ha hittat bra i Marinas sovrum och källare. Kanske använt de sunkiga madrasserna vid tidigare tillfälle. Finns de som gillar sunkigt - blöjmannen är ju ett tydligt exempel på det. Det skulle oxå kunna förklara varför den okände var tvungen att ta bort Marinas kropp - sex-sperma-dna.
Så skulle iaf jag lägga upp det om jag var FS ombud.
Citera
2011-08-15, 20:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursäkta en försynt fråga .
Har Marinas ex med fru flyttat in i huset möblerat eller har de magasinerat Marinas ägodelar? Är det i samband med utflyttningen av möbler de isf upptäckte den blodiga resårmadrassen eller hur är det?
När Ms tidigare p.v och hans nyvarande fru gjorde upptäckten så ringde de polis och sen bar de ut sängen.
Det var ex p.v:s fru som rev upp detta skydd och upptäckte blodet i samband då hon skulle bädda rent.
Citera
2011-08-15, 20:28
Medlem
rubbergirls avatar
Ur förhör (FUP 958):

"Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.

Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?"

Spelar han dum eller vad? Jag kan inte påstå att jag tycker han briljerar eller verkar klyftig.
Citera
2011-08-15, 20:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara första gången den här okände sexgästen var på besök. Han kan ju ha hittat bra i Marinas sovrum och källare. Kanske använt de sunkiga madrasserna vid tidigare tillfälle. Finns de som gillar sunkigt - blöjmannen är ju ett tydligt exempel på det. Det skulle oxå kunna förklara varför den okände var tvungen att ta bort Marinas kropp - sex-sperma-dna.
Så skulle iaf jag lägga upp det om jag var FS ombud.
Jag har svårt att tro att F går fri trots att kropp i nuläge saknas.
Hade inte den blodiga sängen hittats så hade han nog vart en fri man.
Citera
2011-08-15, 20:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Kommer någon ihåg när en närstående granne hörde hög musik?
Var det på tisdagskvällen den 26:e?
Citera
2011-08-15, 20:35
Medlem
mercys avatar
Citat:
När Ms tidigare p.v och hans nyvarande fru gjorde upptäckten så ringde de polis och sen bar de ut sängen.
Det var ex p.v:s fru som rev upp detta skydd och upptäckte blodet i samband då hon skulle bädda rent.

Så exet och hans fru bor med Marinas möbler? Sov i Marinas säng fram tills madrasskyddet byttes?
Citera
2011-08-15, 20:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ur förhör (FUP 958):

"Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.

Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?"

Spelar han dum eller vad? Jag kan inte påstå att jag tycker han briljerar eller verkar klyftig.

Säger som FS : går det verkligen att säga exakt var en mobil befinner sig? Tycker i andra trådar att man endast kan bestämma runt vilken mast.
Citera
2011-08-15, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kommer någon ihåg när en närstående granne hörde hög musik?
Var det på tisdagskvällen den 26:e?
FUP sid 489:
Citat:
Hög musik natten mellan 27-28 juli
[Den förhörde] vill tillägga att hon har hört att grannarna hörde att det spelades hög musik under natten
mellan 27 och 28 juli. [Den förhörde] har uppfattningen om att detta skulle ha skett under hela natten.
[Den förhörde] har funderat på om det är då som Fredrik gör något mot Marina.
Citera
2011-08-15, 20:40
Bannlyst
Citat:
Så exet och hans fru bor med Marinas möbler? Sov i Marinas säng fram tills madrasskyddet byttes?

Ja, de sov i minst en vecka i den blodiga sängen. Det var vid nästa lakansbyte som kvinnan i huset hittade blodpölen.
Citera
2011-08-15, 20:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursäkta en försynt fråga .
Har Marinas ex med fru flyttat in i huset möblerat eller har de magasinerat Marinas ägodelar? Är det i samband med utflyttningen av möbler de isf upptäckte den blodiga resårmadrassen eller hur är det?
Du har redan fått svar på frågan, men här kan du läsa lite mer om det makabra fyndet:

http://gt.expressen.se/1.2526040

Paret hade alltså sovit ca 14 dagar i sängarna när kvinnan av, mer eller mindre, en slump upptäckte blodfläcken.

Bor paret kvar? Hyrs huset fortfarande ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in