Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att Marina sköts någon gång natten till den 28:e. Sista aktivitet på datorn, 0030 ca. På förmiddagen (och även resten av dagen) den 28:e var FS upptagen med att försöka ordna villospår, ta ut pengar etc.
Därför tror jag att kroppen inte är så långt ifrån huset. Skulle han våga frakta kropp mm i bilen, i fullt dagsljus? Jag tror inte det.
Däremot kan han kanske köra emballerade bäddmadrasser i den?
Kamera, pistol, och andra smågrejer i badväskan..
Jag är inte alls kunnig på sånt här men...låt säga att han skjuter MJ. Hon ligger och blöder medan han går och hämtar presenning, silvertejp (såg en rulle i växthuset). Han ställer pirran nedanför sovrumsfönstret. Packar in kroppen, ut med den genom fönstret och hoppar själv samma väg.
Gömmer henne i närheten av huset och återvänder sedan och gör senare samma procedur med bäddmadrasser etc. Dessa saker kan han ha dumpat med bilen under sina turer under dagen den 28:e?
Det ska tydligen finnas en mindre ramp under den stora? Kan iofs vara ett villospår för att polisen inte ska leta efter kroppen i närheten? Han VILL få dem att tro att den fraktats bort med bil? Av någon annan då förstås..
Därför tror jag att kroppen inte är så långt ifrån huset. Skulle han våga frakta kropp mm i bilen, i fullt dagsljus? Jag tror inte det.
Däremot kan han kanske köra emballerade bäddmadrasser i den?
Kamera, pistol, och andra smågrejer i badväskan..
Jag är inte alls kunnig på sånt här men...låt säga att han skjuter MJ. Hon ligger och blöder medan han går och hämtar presenning, silvertejp (såg en rulle i växthuset). Han ställer pirran nedanför sovrumsfönstret. Packar in kroppen, ut med den genom fönstret och hoppar själv samma väg.
Gömmer henne i närheten av huset och återvänder sedan och gör senare samma procedur med bäddmadrasser etc. Dessa saker kan han ha dumpat med bilen under sina turer under dagen den 28:e?
Det ska tydligen finnas en mindre ramp under den stora? Kan iofs vara ett villospår för att polisen inte ska leta efter kroppen i närheten? Han VILL få dem att tro att den fraktats bort med bil? Av någon annan då förstås..

Jag tror också att hon mördas under natten den 28 juli. Anmälan om försvinnandet görs dock inte förrän den 4/8 så han har gott om tid att röja undan spåren efter sig. Jag tror att han räknade med att åtminstone ha några dagar på sig innan hennes syskon och föräldrar skulle komma ut till huset och leta efter henne. Så han behöver inte ha röjt undan allt direkt utan spritt ut det över flera dagar och/eller nätter.
Jag får inte heller till det riktigt med pirra..det är absolut möjligt att han använt den stulna fyrhjulingen. Släpkärran saknas ju fortfarande.