2011-09-13, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Någon som har koll på hur länge madrasser och resårbottnar fick ligga i garaget innan polis kom och hämtade det Per och Lotta plockat ner dit?

Det kan du se i FUP. Blodet hittades den 3/1, polisen undersökte sängen, blodet etc den 4/1. Sängen hämtades sen av polis den 13/1.
Citera
2011-09-13, 19:14
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Jag förstår inte att alla dessa påhopp är nödvändiga. Det är en tråd om Marinas försvinnande, men så många ev ER blir så förbannade och frustrerade när åsikter som inte är godtagbara skrivs.
Gå tillbaka, i början av tråden, läs vad som spekulerades om Marina. Läs om vad Ni tyckte då!

Många av Er verkar bli så provicerade av att FS inte sitter där och säger att han har mördat Marina..att Ni inte får rätt?

Ni kallar varandra idioter, lögnare, fegisar och ja, listan är lång..vad är Ni för människor som skriver här? Varför skriver Ni här? Många av Er visar verkligen vilken människosyn Ni har och javisst, det är helt tillåtet..men många av Er har kanske varit härinne och ältat alldeles förlänge?

Sen kommer vänner och bekanta till offret in, och så kan dom inte se mer, än att andra gör påhopp på brottsoffren. Det är klart att det känns, men är Ni här och skriver, så har Ni väl ändå sett att alla stenar försöks lyftas på? Försvara gärna, men med fakta och för tråden framåt.

FS kallas slapp, knarkare, parasit,impotent m m och listan är lång. Mördare har Ni inte skrivit ännu, men vi som läser tråden, har helt klart för oss, vilka som tror att FS är skyldig..eller nej, som redan vet
att han är det!
Jag vet inte om han är skyldig eller oskyldig, och jag glad att domstolen har utbildat folk och som kan sätta sej över allt sånt skit som Ni blandar in.

Det Ni skriver, många av ER, verkar tyvärr spegla Ert eget liv..Ni mår bra och känner Er tillfredsställda.

Många av Er försöker verkligen föra tråden framåt, leta motiv och försöka se bristerna i förundersökningen, och som samtidigt också tror att Fs kan vara mördaren, skillnaden är att Ni har kloka och mogna tankar och inte skit som " hur kan du sitta vid Ålevattnet, du borde varit hemma och grejat i trädgården, som där ser ut..haha"! Och älta om Maskroos, hur hon är och sen ger Ni varandra bra med pluspoäng! Så lågt och trist.
Är det i väntan på domen eller brist på argument, så ta lite semester från tråden.

bara för att kommentera det fetade , så har F kallats mördare fler ggr här inne än jag kan räkna
Citera
2011-09-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Är du förvånad ?
Inte jag
Typisk i denna tråd

Det är väl så..Suck, jag har varit ifrån Sverige för länge och läst på Flashback för sällan!
Citera
2011-09-13, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
bara för att kommentera det fetade , så har F kallats mördare fler ggr här inne än jag kan räkna

FS gör ju inte saken bättre genom att kalla sig själv "Marina-mannen"..det är lite mördarvibbar över det smeknamnet.
Citera
2011-09-13, 19:26
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
FS gör ju inte saken bättre genom att kalla sig själv "Marina-mannen"..det är lite mördarvibbar över det smeknamnet.

en gång tydligen, och det var ju bara för att tidningen använde just namnet "marina-mannen"
Senast redigerad av maskroos 2011-09-13 kl. 19:32.
Citera
2011-09-13, 19:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Helt rätt!

Att varken FS eller Maskroos har alla besticken i lådan kan väl inte ha undgått någon..., eller???

Undrar också var alla dumheter om Marinas familj kommer ifrån, varför sprida lögner när de redan blivit så hårt drabbade? Antagligen en helt vanlig familj med fel och brister som alla andra, har träffat dem i många olika sammanhang genom åren och kan inte påstå att de visat någon avvikelse på något sätt
.

Det är ju vardagsmat från personer som sitter och sprider en massa dynga och tror, spekulerar.
Men du har också upptäckt skiten förstår jag och det är bara begära ut fakta på det man säger finns inte det är det bara och hoppa över.
Har man inte belägg för sina påstående så ska det tolkas som enbart skitprat och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det viktiga är ju att MJ hade påstått att FS var "lite" impotent, hon trodde det för att han inte kunde mätta hennes behov av sex, upp till fem ggr per dag.
Vem f-n skulle inte slakna då?

Vi vet inte heller om MJs uttalande till systern berodde på oförmåga eller avsaknad av lust.

Det sista citatet var inte en fråga till dig magoo.
Men ser du det som din uppgift i tråden att rätta mig så varsågod.

Du pekade ut Fred vilket var åt helvete fel.
Sanningen gäller inte en massa skitprat som du har en vana att dra på.
Fattar du trögt det berodde på hans missbruk och mediciner eller så är karljäveln impotent.
Det sägs från fler än ett håll och det är då själva fan att du ska peka ut fel människor.

Solklart är vad Marina uppgett och det trovärdiga här.
Han va en böld i röven på en cykeltur inget annat.
Tjuv, kriminell pundare som tar livet av djur och ringa inkomster, men ändå hade han 4060 kr i plånboken. Var kom dessa ifrån?

Ingen som undrar vad barnmisshandeln handlar om?

Hans egen mor är klockren i sin analys av sin son.
Fy fan ett sånt slödder.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-13 kl. 19:34.
Citera
2011-09-13, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Jag har studerat en av M:s pojkvänner lite närmare, JE. På förekommen anledning skriver jag inte om jag tror på detta eller inte.

Han äger en bil som kan förväxlas med den silvriga sportbil som syntes vid M:s bostad dagarna kring försvinnandet. Han säger i förhör att han har träffat M på tu man hand upprepade gånger, men de har aldrig haft sex. Han chattade förtroligt med M på kvällen den 27. I chatten skriver han att han har en visning kl 14 den 28, men kan i bästa fall komma iväg och träffa M kl 15.

I förhör skriver han att han lämnade återbud i SMS den 28. Ett SMS finns registrerat hos polisen, men innehållet är okänt, han har raderat det. Det kan lika gärna ha varit en bekräftelse på att de ska träffas.

Detta kan ha hänt: Efter SMS:et gör M ett försök att komma ut på Internet, men misslyckas. Säger hejdå till FS och åker och badar. Vid Ålevattnet ser hon en bil som hon gör fordonssök på. Efter badet åker hon till Stora Höga, ställer bilen och gör sällskap med JE. De åker någonstans, och bestämmer sig sedan för att åka till M:s bostad.

Under tiden har FS åkt till kyrkogården. Av någon anledning, olycka eller avsiktligt, blir M skjuten i sängen. Notera att JE vet att M har vapen, har han bett henne ta fram dem? Han ringer till sin kompis NF, som kommer och hjälper till att få undan kroppen och städa.

Men JE har alibi, invänder säkert någon. Men har han det? Kl 14 har han en kund, en polis från Kortedala. Det är sannolikt och stämmer överens med chatten. Kl 15 blir han som han förutspådde ledig. Nästa alibi uppstår kl 18, då han hämtar NH. De är tillsammans till kl 20.05.

Men vem är denne NH? Jag har letat land och rike runt. Hon uppges bo på Villa Parkudden, som har ett HVB-hem för 14-20-åringar. Det finns ingen NH i den åldern i landet, enligt Folkbokföringen. Det finns en 20-årig NH i Ratsit, men hon har inte N som tilltalsnamn och bor inte i HVB-hemmets upptagningsområde. Jag har hittat en NH i stayfriends.se, med födelsedatum, år 1993. Men den dagen föddes ingen N i Sverige, varken nu levande, avliden eller utvandrad. I stayfriends anges hon ha gått på en skola i en västsvensk kommun åren 2000-2009. Skolan är en lågstadieskola där man inte går i nio år. Jag har pratat med skolan, den har ingen uppgift om någon NH. Men skolor behöver inte lämna ut andra uppgifter än betyg, såvitt jag vet, och betyg ges inte ut förrän i högstadiet. Därför har jag pratat även med den enda högstadieskolan i kommunen. NH är okänd där. Jag ifrågasätter att NH existerar, eller någonsin har existerat.

JE visar upp en SMS-konversation med NH. Telefonnumret ser ut att vara maskat i FUP, likaså i FS och advokatens FUP. Därför går det inte att kontrollera numret. Ett sista SMS med återbud med NH kan vara borttaget, så polisen ser inte det.

Kl 20.05 lämnar JE NH vid Villa Parkudden och reser hem, 14 minuter, Därefter, ca 20.20, ringer han NF och bjuder denne på middag kl 22. Naturligtvis kan vanor variera mellan personer, men om någon man skulle ringa mig kl 20.20 och bjuda till middag kl 22 skulle jag tacka nej 99 gånger av 100.

Polisen har inte kollat något av dessa alibin.

Nu påstår jag inte att JE skulle kunna vara en alternativ GM, bara visa hur lätt det är att hitta indicier på en GM. Naturligtvis finns det fler indicier mot FS, men polisen och åklagaren har haft mycket större resurser och tid än vad jag har haft.
Citera
2011-09-13, 19:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
.
Ingen som undrar vad barnmisshandeln handlar om?

Raderar det vanliga dravlet och dina förolämpningar som saknar någon som helst annan grund än hörsägen och dina egna usla värderingar...

Jo, jag. Jag vill veta om barnmisshandeln, som hade inslag av plast och annat skit, hade några kopplingar till Marinas böjelser för BDSM.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-09-13 kl. 19:41.
Citera
2011-09-13, 19:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Misstänktes Mamma i förhör i FUP sidan 799

Annika ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte
har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid
varför han blir så arg.
Annika tillfrågas om Fredrik har någon diagnos men Annika uppger att när Fredrik föddes
1973 så fanns inget sådant men det var klart hon funderade. Hade han varit liten idag så hade
hon tagit honom till läkaren och är övertygad om att han skulle få en diagnos, ADHD eller
något liknande.
Hon beskriver att Fredrik inte är som andra.

Annika uppger att Marina har gott inflytande på Fredrik. Från det liv han levde innan så lever
han ett lyxliv i jämförelse tillsammans med Marina. Det är tack vare Marina som Annika fått
kontakt med sin son igen.

Annika beskriver vidare Fredrik ha ett sätt som gör att man inte ifrågasätter något som
Fredrik säger. Det är något hos honom som gör att man inte frågar, han kan vara fruktansvärt
hotfull och han känner sig jätteträngd vid vanliga frågor som en "normal" person inte skulle
reagera på.
Annika berättar att Fredrik var på en gård för missbrukare tidigare som han
trivdes jättebra att vara på. Han sa en dag att han slutat vara där. Annika antar att det är inget
man bara slutar att vara på utan han har ett sätt som gör sig omöjligt tillslut och man vågar
inte ifrågasätta honom.

När Fredrik var mindre så var han inte våldsam utan mer den fega typen. Han tog aldrig till
nävarna utan var mer verbal och hotfull så han kom nog undan pga. det spekulerar Annika.

Annika ger exempel på när de satt och pratade om den påstådda misshandeln av Fredriks barn
då vände han historien till att det var sådan fruktansvärd polisbrutalitet och att polisen i stort
sett bröt sig in i deras hus. Han väjer vanligtvis undan sådant som skulle vara negativt för
honom och får fokus på annat.
Annika säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger
sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra

Annika tillfrågas om hon har några tips inför förhör med Fredrik. Annika säger att Fredrik
inte är empatisk i huvudtaget. Ser han en chans att klara sig undan genom att vara tyst och
inte erkänna något så kommer han att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Raderar det vanliga dravlet och dina föräompningar som saknar någon helst annan grund än hörsägen och dina egna usla värderingar...

Jo, jag. Jag vill veta om barnmisshandeln, som hade inslag av plast och annat skit, hade några kopplingar till Marinas böjelser för BDSM.

Du raderar men det gör inte alla så du vet det. Och dom flesta litar mer på vittnen än en misstänkt mördare.
Hörsägen`? Knappast utan vittnesuppgifter kallas det så om du inte vet det nu så lär dig något nytt.
Du och gänget här bestämmer inte vad som ska skrivas i ämnet.
Fakta gäller och inte en massa fel utsagor om att människor fel citeras är det fullständigt klart.

Ta fram domstolshandlingarna i målet barnmisshandel innan du glappar för mycket.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-13 kl. 19:49.
Citera
2011-09-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har studerat en av M:s pojkvänner lite närmare, JE.

Bra poäng där. Men så var det ju det här med madrassen..
Citera
2011-09-13, 19:45
Bannlyst
Quarrel...NH kan ha skyddad identitet.
Citera
2011-09-13, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Bra poäng där. Men så var det ju det här med madrassen..
Vad var det med madrassen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in