2010-08-07, 18:31
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hittar det inte. Kan det vara Svartedalen, Göteborg Du menar?
Nej utan jag har för mig att det vart i samma område som mj bodde där dom hittade liket i skogen.
Citera
2010-08-07, 18:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Okej. Men det var ju du som förde in det hela på att hon skulle ha fraktats sittande. Du skrev "ryms hon levande så ryms hon död". Och så länge man lever åker man väl inte i lastutrymmet?

Men, men. Att frakta en sittande döing inne i en bil är nog hursomhelst det sista alternativet man tar till.
Jag tänkte inte så långt som till bakdörren då. Det var först efteråt som jag kom att tänka på min gamla bil där det inte var några problem alls att stuva in en kropp (uppskattar jag), under förutsättning att den inte var korsfäst och likstelheten hade trätt in.
Citera
2010-08-07, 18:45
Medlem
Disponentens avatar
Det går absolut att klämma in en kropp med svår rigor mortis i en pytteliten bil också. Det är bara en fråga om kraft och övertygelse. Är helt övertygad om att baksätet går att fälla ner också, vilket påverkar lastförmågan till det ännu bättre. Med tanke på den där vapenvovven som luktade i genom huset igår, så förvånar det mig inte det minsta om vovven nosade fram minst ett hagelgevär modell äldre - om nu inte Leif Fredrik Svensson redan har flyttat bort det från fastigheten.
Citera
2010-08-07, 18:49
Medlem
läskigt
Citera
2010-08-07, 18:50
Medlem
cochrans avatar
Citat:
MJ åtalades för att ha gjort det två gånger, men både MJ och FS anger att hon bara var med första gången, andra gången var FS ensam om övergreppet. Därför frågade jag takidababy varifrån h*n hade fått uppgiften om att MJ band barnet mer än en gång.

Domstolen anser inte att deras uppgifter vederläggs av fotografierna eller sjukhusets journalanteckningar, och lägger därför uppgifterna till grund för prövningen. Jag återgav alltså domstolens uppfattning, inte partsinlagan.

Varför blev sjukhuset inblandat?
Citera
2010-08-07, 18:53
Medlem
mercys avatar
Tyckte MJ kändes väldigt bekant. Är hon inte väldigt lik en mycket känd svensk utförsåkare?
Citera
2010-08-07, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Varför blev sjukhuset inblandat?
Journalanteckningarna gäller bara den misshandel som FS blev dömd för. Det står inget om varför sjukhuset blev inblandat. På ett annat ställe nämns vårdcentralens journalanteckningar. Jag antar att domstolen har skrivit fel på ett ställe. Det står inget om varför vårdcentralen blev inblandad heller, men jag antar att någon uppmärksammade rodnaden och tog flickan till vårdcentral eller sjukhus.
Citera
2010-08-07, 19:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Journalanteckningarna gäller bara den misshandel som FS blev dömd för. Det står inget om varför sjukhuset blev inblandat. På ett annat ställe nämns vårdcentralens journalanteckningar. Jag antar att domstolen har skrivit fel på ett ställe. Det står inget om varför vårdcentralen blev inblandad heller, men jag antar att någon uppmärksammade rodnaden och tog flickan till vårdcentral eller sjukhus.

Kan ju vara BVC-kontakt, p g a att hon stoppar saker i munnen, eller något annat de sökt för.
Citera
2010-08-07, 19:10
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Så ännu en kvinna har viljat ha en "tuff och riktig man" och nu har hon fått betala priset när han antagligen slagit ihjäl henne och dumpat kroppen någonstans.

Jag har fått uppfattningen att hon är/var den tuffe i förhållandet med tanke på att hon framställde sig som dominant och även sadistisk i sexuella sammanhang.

Å andra sidan har jag ingen som helst erfarenhet eller fakta som kan styrka att en sexuellt dominant person även är dominant i vardagslivet.
Citera
2010-08-07, 19:12
Medlem
Catings avatar
Citat:
Eller så enkelt som att flickan berättade för tex sin mamma vad hon utsatts för.
Citera
2010-08-07, 19:19
Medlem
cochrans avatar
Citat:

OK! Tack.
Citera
2010-08-07, 19:22
Medlem
Catings avatar
Långskott, jag vet

Jag hittade den här notisen, om några män som gjort inbrott i trakterna, bla just i Spekeröd. Tänkte på FS kriminella bakgrund, kanske ett sätt att hämnas för att MJ avslutat förhållandet..
Kanske såg föräldrarna tecken på inbrott, eller att det fattades saker hemma hos henne. Det i samband med en försvunnen person hade ju såklart stärkt misstankarna om att det inte rör sig om ett "naturligt" försvinnande. MJ kanske tom kom på FS under tiden han tog saker därifrån?
äh, inte vet jag.. Det är förmodligen bara ett av alla konstiga sammanträffanden som sker ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in