Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Långskott, jag vet
Jag hittade
den här notisen, om några män som gjort inbrott i trakterna, bla just i Spekeröd. Tänkte på FS kriminella bakgrund, kanske ett sätt att hämnas för att MJ avslutat förhållandet..
Kanske såg föräldrarna tecken på inbrott, eller att det fattades saker hemma hos henne. Det i samband med en försvunnen person hade ju såklart stärkt misstankarna om att det inte rör sig om ett "naturligt" försvinnande. MJ kanske tom kom på FS under tiden han tog saker därifrån?
äh, inte vet jag.. Det är förmodligen bara ett av alla konstiga sammanträffanden som sker ibland

Man kan ju fundera på varför de tre männen, förutom föraren, inte greps samtidigt. Och hur stor bilen var som rymde fyra män och stöldgods från tre villainbrott.
OnT: Det är antagligen ett långskott, precis som Du skriver. Men antag att FS var en av de tre efterlysta männen, och polisen kopplade ihop efterlysningen av MJ med FS (samma adress) och anade ugglor i mossen. Det står ingenstans om var, när och varför FS greps. Bara att han förhördes när han delgavs misstanke om mordet och anhölls. Han kanske redan var gripen för de andra brotten.