2010-08-05, 08:32
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
¨

Hm säger jag med. Jag är nog benägen att hålla med Tuesday, som uttryckte sin förvåning över att man omedelbart inledde en förundersökning om mord. Känns som att polisen sitter på information de inte släpper, som gör att de är rätt säkra på att hon är död.
Enligt AB så har de inlett förundersökning om mord för att få "lite andra" befogenheter, men de utesluter inte att hon kan vara vid liv. Och så har de sagt ett par gånger att de just sitter på info som de inte släpper.
Citera
2010-08-05, 08:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Enligt AB så har de inlett förundersökning om mord för att få "lite andra" befogenheter, men de utesluter inte att hon kan vara vid liv. Och så har de sagt ett par gånger att de just sitter på info som de inte släpper.

Vill de ha befogenheter finns det vad jag vet inget som hindrar att de inleder en förundersökning om misstänkt människorov.
Citera
2010-08-05, 08:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Hon har alltså setts senast på förmiddagen den 28:e juli, och "37-åringen" är hennes tidigare sambo, som i dagsläget inte är misstänkt men förhörs. *sammanfattar lite snabbt*
MJ flyttade in på nuvarande adress 040102 och sambon 080201. Båda är skrivna på adressen, så om 37-åringen är hennes tidigare sambo så är det en annan 37-åring som bor där nu eller så har folkbokföringen inte hängt med.

Nyseparerade, troligen.
Citera
2010-08-05, 08:35
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fotograferingen är bara en sidoverksamhet.

Även om fotograferingen är en bisyssla är fotosidan.se den naturliga och största portalen för amatörer och yrkesverksamma fotografer.
Citera
2010-08-05, 08:36
Bannlyst
Har polisen rätt att ljuga för media? Dvs säga att någon inte är misstänkt men som i själva fallet är det ändå? För att förvilla andra i utredningen.
Citera
2010-08-05, 08:37
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargflock
Ändra rubriken hon är inte från Kungälv hon är från Spekeröd som tillhör Stenungsund.

Skulle precis skriva detsamma. Vilket jag nu gör. Ändra rubriken till Spekeröd.
Citera
2010-08-05, 08:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har polisen rätt att ljuga för media? Dvs säga att någon inte är misstänkt men som i själva fallet är det ändå? För att förvilla andra i utredningen.
Misstänka är ett relativt begrepp. Polisen ljuger väl inte om det inte finns någon formellt misstänkt?
Citera
2010-08-05, 08:48
Bannlyst
Undrar över vilka skäl de har för att öppna en mordutredning, antar att det är något speciellt eller har de bara tagit lärdom av fall som Mats Alm till exempel?
Citera
2010-08-05, 08:52
Medlem
Sikorskys avatar
Citat:

Reflekterade lite över din "väktarkompis" frispråkighet i media. Självklart har alla rätt att uttala sig, men här handlade det väl om att han i tjänsten som väktare påträffat bilen eller...? Vilket får mig att som ett sidospår fråga: Varför undrar du?

Mvh/Rotormannen
Citera
2010-08-05, 08:56
Medlem
Citat:
Det är min polare som är väktare som hittade bilen han sover nu men ska prata med honom sedan.

Bullcrap skulle jag vilja påstå då jag är sambo med den väktaren...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Hennes pappa äger en stor privatägd hamn på Tjörn - Mossholmens Marina - och familjen är extremt välbärgad med ett stort hus ute på Klädesholmen.
Hon var en mycket lovande konståkerska fram till dess att hennes knä gick sönder någon gång i slutet av 90-talet.
Hon har ett hjärta av guld för dem som hon känner för, och precis tvärtom för andra som hon ogillar.
Hon är extremt intelligent, men samtidigt väldigt destruktiv i sin självbild.
Hon har ett utpräglat och säreget vapenintresse.

Bara tänker högt...

...kanske skulle ha med pengar att göra?
Tänkte mest på "nybygget/lyxkvarteret" som är planerat, eller om de mottagit några motsättningar...

Men detta känns mer av privat karaktär...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kininy
Bullcrap skulle jag vilja påstå då jag är sambo med den väktaren...

Har han inga polare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in