2010-08-07, 17:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Men polisen började väl kolla Lupon först flera dagar efter att dom hittade Hyundaien. Antingen är den inte het eller också har polisen gjort ett misstag som väntade med att kolla upp den.

Vi vet inte hur länge Hyundaien har stått på parkeringen. Om de träffats där och han har haft tillgång till Lupon så kan han haft tvingat henne att åka med. Någonstans kan de blivit ovänner och han har haft ihjäl henne. Han åker och lämnar Lupon på gården tar sig sedan till tågstation och fortsätter mot sitt nya hem.

Kan han ha lovat att försvinna ur hennes liv om han fick X kronor? Kan hennes sexuella läggning ha gett honom ett skäl till att utpressa henne? Var familjen medveten om detta?
Citera
2010-08-07, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Var inte FS misstänkt direkt??
Han blev delgiven misstanke och anhölls onsdag kväll.
Citera
2010-08-07, 17:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Likstelhet börjar efter ett par timmar och släpper när alla celler dött, sisådär 1-2 dygn efter dödsfallet. Jag tror dock att GM ströp henne i en av bilarna, baxade in henne och stack iväg för att snabbt dumpa henne...
Citera
2010-08-07, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ok på uppmaning av Sillobill så lämnar jag som kände henne detta ämnet
Om något händer er i framtiden hoppas jag Fb gräver fram mer skit om er som person och lägger ut det här så vi andra kan gottas i era små egenheter!

HRT
Medlem

HRTs avatar
Senaste aktivitet: Idag 17:49
Tittar på ett ämne Kvinna spårlöst försvunnen i Spekeröd [rubrik ändrad/Mod] @ 17:49
Citera
2010-08-07, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Enligt hitta.se ser det ut att finnas flera "sjöar" i området kring M:s fastighet, inom en radie av ca. 1 km (Ålevatten, Håltesjön etc.) och med vägar i närheten. Någon draggnings- och/eller dykaktivitet idag, någon som vet?
Citera
2010-08-07, 18:04
Medlem
mercys avatar
Det kan ju oxå ha gått till så här:

MJ och FS bråkar i hemmet eftersom han vägrar flytta. Han stryper henne, under tumulten går en del saker sönder i bostaden(därav föräldrarnas snabba misstanke att något hänt). Han baxar in henne i bilen och gömmer henne i skogen/vattendrag. Han kör sedan bilen till pendelparkeringen och tar tåget till sin egen bostad i GTB.

Så kan det ha gått till
Citera
2010-08-07, 18:04
Bannlyst
nån som vet om hon fanns på helgon?
hennes musiksmak och bsdm-intresse gör ju det ganska troligt
Citera
2010-08-07, 18:11
Medlem
Citat:
Sökandet fortsätter efter försvunna Marina

Mordet ska enligt häktningsframställan ha skett på Mariana Johanssons hemort. Men chefsåklagare Niklas Sannerholm har tidigare inte velat förklara varför man tror det.

Åklagaren har inte velat kommentera om det finns övervakningsbilder som visade vem som gjorde uttaget.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=3905777
Citera
2010-08-07, 18:11
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, hon satt inte. Jag har haft en bil i samma storleksklass och blev imponerad över det stora lastutrymmet som uppstod när jag hade fällt ned baksätet.

Okej. Men det var ju du som förde in det hela på att hon skulle ha fraktats sittande. Du skrev "ryms hon levande så ryms hon död". Och så länge man lever åker man väl inte i lastutrymmet?

Men, men. Att frakta en sittande döing inne i en bil är nog hursomhelst det sista alternativet man tar till.
Citera
2010-08-07, 18:20
Medlem
drdracula141s avatar
Hum har det inte skett ett mord tidigare i Svartedalen där det vart en kvinna försvunnen. För något eller några år sedan har för mig att det fanns en tråd här i Flashback om mordet.
Citera
2010-08-07, 18:24
Medlem
Camdreas avatar
En tanke: polisen var ju väldigt snabba med att beteckna försvinnandet som mord. Utan kropp, brottsplats etc så verkar det väldigt konstigt. Lika konstigt att man sedan kan häkta fd(?) sambon för mord.

Min fundering är: kan man ha hittat M:s mobil och där funnit bevis för vad som har hänt? Dvs hon har hunnit ringa någon (kanske t o m 112) och hela mordet inkl namnet på GM finns inspelat?

Inser, att GM isf borde lagt beslag på mobilen, men ändå...........
Citera
2010-08-07, 18:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hum har det inte skett ett mord tidigare i Svartedalen där det vart en kvinna försvunnen. För något eller några år sedan har för mig att det fanns en tråd här i Flashback om mordet.
Jag hittar det inte. Kan det vara Svartedalen, Göteborg Du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in