2011-09-11, 21:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
10:01:39 skickar MJ ett sms till FS från området Stora Höga N.
10:01:39 mottar FS ett sms från MJ från området Kode N - vilket tyder på att FS är på väg mot bostaden. Vidare tyder det på att mobilerna är i rörelse, färdas samtidigt samt att de vid tidpunkten för klockningen befann sig precis vid övergången mellan de två masterna.

Nu förstår jag inte, spekulerar du nu?
Citera
2011-09-11, 22:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Har du hennes fullständiga utsaga om saken?

Menar du att hon uteslöt att det kan ha varit en man med långt hår som svängts ihop till något som påminde om en tofs? - Ska man sedan också döma efter hur bilen återfanns parkerad så är det enligt samstämmiga uppgifter (exkl. FS:s) inte MJ:s verk.

Ja, det har jag.

Angående parkering har jag inga synpunkter. Eftersom den inte ser speciellt slarvigt parkerad ut på de bilder jag har kollat, den är iallafall inte parkerad i två parkeringsrutor som du tidigare har påstått.

Med tanke på hur rörigt hennes hem ser ut och för att inte tala om hennes leverne så funderar jag på varför hennes parkering skulle förväntas vara så pedantiskt utförd.
Citera
2011-09-11, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det har jag.

Angående parkering har jag inga synpunkter. Eftersom den inte ser speciellt slarvigt parkerad ut på de bilder jag har kollat, den är iallafall inte parkerad i två parkeringsrutor som du tidigare har påstått.

Med tanke på hur rörigt hennes hem ser ut och för att inte tala om hennes leverne så funderar jag på varför hennes parkering skulle förväntas vara så pedantiskt utförd.

Det får du skylla på den slarviga slaven som fick sparken..
Citera
2011-09-11, 22:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det får du skylla på den slarviga slaven som fick sparken..

Kanske kan vara så, kanske han även påverkade hennes sätt att parkera, vad vet Per.
Citera
2011-09-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Kanske kan vara så, kanske han även påverkade hennes sätt att parkera, vad vet Per.

Det var ju FS den slarvern som skötte städningen, klart det blev rörigt..och jag tror som sagt att det även var han som parkerade bilen slarvigt där den hittades.
Citera
2011-09-11, 22:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det var ju FS den slarvern som skötte städningen, klart det blev rörigt..och jag tror som sagt att det även var han som parkerade bilen slarvigt där den hittades.

Inte för att gå till försvar nu angående någon städning så upplevde jag nog snarare att deras hem var rörigt för att de hade åt helsike för mycket prylar.
Citera
2011-09-11, 22:18
Bannlyst
Citat:
Inte för att gå till försvar nu angående någon städning så upplevde jag nog snarare att deras hem var rörigt för att de hade åt helsike för mycket prylar.

Jag vill inte veta hur det såg ut innan MJs mamma röjde...
Citera
2011-09-11, 22:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där SMS:et kommer efter att samma telefonlista har förklarat att M:s mobil hade sin sista aktiva handling kl 1:11:15 samma dag.
Det där får du fråga polisens tekniker om då kan vara fråga dels om ordningsföljd och tid för inhämtande av olika uppgifter, och dels en definitionsfråga. - Det råder också osäkerhet kring uppgiften om MJ:s mobil 01:11:15 befann sig under masten Stora Höga N (sms från KP).
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hur kan du förklara rörelser med en position?
Antar att du menar två positioner eftersom det är olika master som fångat upp signalerna? - Om två mobiler färdas i x km/h så kan den avsändande mobilen hamna under en mast och den mottagande under en annan. - Under x sek färdas man y m. På samma sätt kan man tolka positionen Kode O/Kode N som att en mobil rört sig.
Citera
2011-09-11, 22:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jo, om detta är resultatet efter hennes röjning så finns det viss förståelse för att hon kastade saker, men Marina samlade väl på det mesta hon kom över.
Citera
2011-09-11, 22:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Antar att du menar två positioner eftersom det är olika master som fångat upp signalerna? - Om två mobiler färdas i x km/h så kan den avsändande mobilen hamna under en mast och den mottagande under en annan. - Under x sek färdas man y m. På samma sätt kan man tolka positionen Kode O/Kode N som att en mobil rört sig.

Måste bara sticka in med en fråga, är det äpplen och päron igen nu, misstänker at du blandar ihop hennes sms med hennes telefonsamtal till FS den 27:e

I annat fall är det bara du som har spekulerat kring detta troliga scenario, har inte sett att ens polisen gör det, men antar att de förstår bättre hur man läser mastpositionerna.
Citera
2011-09-11, 22:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Vill du inte? Det vill jag, inklusive hela sexhjälpmedels- och BDSM-arsenalen.
För att inte tala om sängen och alla förvaringsutrymmen.
Jag skulle vilja se allt, se hur det såg ut innan MJs mamma började rota runt.
Citera
2011-09-11, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu förstår jag inte, spekulerar du nu?
Nej, det är min tolkning. - Du kanske tror att MJ:s mobil de facto befann sig under masten Stora Höga N, medan FS renodlat befann sig under masten Kode N - och att de sedan samma sekund avsände resp. mottog sms:et?

Det finns också en tredje och fjärde möjlighet: Det är något fel på Telias master, eller polisen har mutat Telia för att sätta fast FS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in