Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är naivt att tro att polis inte kollat var han befann sig. Lika naivt är det att tro att man vet vad som har sagts i förhör enbart genom en innehållsförteckning. FB kan ha hamnat i kategorin "sexkontakter" och enligt Lalajlaj (tror jag det var) finns inte den kategorin med i slasken. De är förmodligen sekretessade.
Jag har förstått att du vill göra intryck av att veta allt om precis allting, men så fungerar ju inte verkligheten som du vet. Alla är bra på något men ingen är bra (eller bäst) på allt.
Att anta och tro är det samma som att inte veta. Förmodligen betyder kanske. Kanske är ett ord som inte bekräftar något. Det är som att säga att man inte har en susning. Alltså VET vi inte. Varken du, jag eller någon annan huruvida FB är kollad eller inte. Varför skulle ett förhör med frågan om alibi med FB isåfall vara sekretessbelagt? Är han omyndigförklarad? Har han ett förståndshandikapp? Är han omyndig? Har han skyddad identitet? Nej.
Vad som är naivt i mina ögon, är att blunda för att det polisen misslyckats med i sin utredning (dvs att fälla FS för mordet på Marina)
kan innebära att det finns en annan historia med en annan GM till detta hemska dåd.
Dom bestämde sig med en gång, med hänvisning till magkänslor bland annat, vem som låg bakom det som då var "Marinas försvinnande". Hela utrednigen är gärningsmanna styrd. Man frågar om man sett FS vid bankomaten vid uttagen vi diskuterat. Men inte många får frågan om dom sett Marina. Det ÄR fullt möjligt att det VAR Marina som tog ut pengar. Det ÄR möjligt att det var FS. Det kan vara vem som helst av dom som jag ser det.
Jag hade gärna sett FB lite mer utredd. Då kunde man utesluta honom i hela diskussionen om det visade sig att han hade ett kontrollerat alibi.
Jag sätter mina slantar på att dom inte kollat honom alls. För han har inte samma bakgrund som FS. Dom bestämde sig för FS efter hans tidigare misstag i livet samt att han var inneboende med Marina.
Du vet väl att det förekommer våld, drogmissbruk och mord i även familjer som av omgivningen ses som välbärgade, sociala, välutbildade också? Det är inte bara folk som lever på socialbidrag som utför brott.