2013-03-20, 08:36
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kan jag berätta att han hade skadat mer än avgasröret. Bilen hade fått bärgas från platsen. Vägen är inte framkomlig för en bil med 11 cm markfrigång, det har jag sett med egna ögon.
Citat:
Därför att bilen har tagit sig fram på en hel del skogsvägar tidigare. Jag lovar dig, på vägen till FP har den inte tagit sig fram. Har du sett den?
Citat:
Jag känner inte till någon avrättad MJ. Det spelar ingen roll när jag var där, eftersom fyndet skedde nästan två år efter att paketet förmodas ha placerats ut. Vägen var blockerad av en kedja och var inte framkomlig för en bil med 11 cm markfrigång. T.o.m. polisen körde fast i samband med fyndet.
Bara för sakens skull - kan du inte tydliggöra om dina "iaktagelser" har sitt ursprung i studerande av fotografier eller har du de facto varit där och sett "med egna ögon"? Det sistnämnda betyder att du i fysisk form själv besökt fyndplatsen. Det vore synd om din otydlighet skapar förutfattade meningar om sakens ordning, och det vill du väl inte.
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-03-20 kl. 08:49. Anledning: Hur kan detta bli anmält för 0.03? Måste vara känsligt att beslås med en försåtlig hantering av sanningen.
Citera
2013-03-20, 09:07
Bannlyst
Citat:
Jag känner inte till någon avrättad MJ. Det spelar ingen roll när jag var där, eftersom fyndet skedde nästan två år efter att paketet förmodas ha placerats ut. Vägen var blockerad av en kedja och var inte framkomlig för en bil med 11 cm markfrigång. T.o.m. polisen körde fast i samband med fyndet.

Vad hade polisen för bil som de körde fast med? En Volvo?
Citera
2013-03-20, 09:33
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har för mig att det var en Mercedes Vito, men jag är abolut inte säker på det.

Säker är jag däremot på att polisen har varit på fyndplatsen, utforskat vägen dit och genomsökt Lupon både in- och utvändigt.

Man har inte funnit några spår.
En sådan uppgift skulle Kvarnström aldrig ha utelämnat.

Har mästermördaren både städat vägen och bilen så effektivt eller tror du att han haft en makalös tur ännu en gång?
Citera
2013-03-20, 09:42
Medlem
Citat:

Polisen hade en V70 eller en XC70. Jag minns inte vilket av det det var.
Han som körde, körde väldigt försiktigt vilket gjorde att han inte kom upp för en brantare backe.
Hade jag själv kört tror jag inte det varit några som helst problem. Jag är inte känd för att vara rädd om mina fordon. Själva markhöjden hade troligen inte gjort någon större skillnad bortsett från att bilen fått sig lite smällar undertill.
Citera
2013-03-20, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Polisen hade en V70 eller en XC70. Jag minns inte vilket av det det var.
Han som körde, körde väldigt försiktigt vilket gjorde att han inte kom upp för en brantare backe.
Hade jag själv kört tror jag inte det varit några som helst problem. Jag är inte känd för att vara rädd om mina fordon. Själva markhöjden hade troligen inte gjort någon större skillnad bortsett från att bilen fått sig lite smällar undertill.
Det var en skåpbil på bilden som jag såg.

Men om du säger att en V70 eller XC70 också körde fast kan vi jämföra bilarna.
http://www.matthewsvolvosite.com/v70-r-good-in-snow.html
Citat:
Volvo Wagon Ground Clearance
V70 XC70 Cross Country V70 R
1st Generation 5.5 inches / 14 cm 6.5 inches / 16.5 cm ?
2nd Generation 5.3 inches / 13.5 cm 8.2 inches / 20.8 cm ?
3rd Generation 5.6 inches / 14.2 cm 8.3 inches / 21.1 cm n/a
Att jämföra med Lupons 10,9 cm.
Senast redigerad av Quarrel 2013-03-20 kl. 10:39.
Citera
2013-03-20, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag har för mig att det var en Mercedes Vito, men jag är abolut inte säker på det.

Säker är jag däremot på att polisen har varit på fyndplatsen, utforskat vägen dit och genomsökt Lupon både in- och utvändigt.

Man har inte funnit några spår.
En sådan uppgift skulle Kvarnström aldrig ha utelämnat.

Har mästermördaren både städat vägen och bilen så effektivt eller tror du att han haft en makalös tur ännu en gång?

Vadå städat vägen? De bilder jag sett av vägen till fyndplatsen ser helt okej ut. Men jag har kanske missat en bild vad vet jag. Hur som helst så var det där Marina dumpades. Så omöjligt var det inte.
Ingen av bilarna var städad. En annan mördare än FS brydde sig alltså inte om att undanröja några fingeravtryck eller dna-spår från sig själv. Det är ganska talande.

Ingen liklukt i någon av bilarna. Nej, men när slutade Marinas hjärta att slå då? Framme vid fyndplatsen?
Citera
2013-03-20, 09:56
Medlem
Citat:

Minns mig också ha sett en skåpbil. Silverfärgad Vito om jag minns rätt. Jag åkte dock med i Volvon dit. Den bil som var först på plats efter upptäckten.
Citera
2013-03-20, 09:58
Bannlyst
Citat:

Vadå också körde fast? Vilken bild har du sett som fått dig att tro att bilen kört fast? Den här?

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028--mycket-tyder-pa-att-det-ar-marina-?m=print
Citera
2013-03-20, 10:04
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Vadå städat vägen? De bilder jag sett av vägen till fyndplatsen ser helt okej ut. Men jag har kanske missat en bild vad vet jag. Hur som helst så var det där Marina dumpades. Så omöjligt var det inte.
Ingen av bilarna var städad. En annan mördare än FS brydde sig alltså inte om att undanröja några fingeravtryck eller dna-spår från sig själv. Det är ganska talande.

Ingen liklukt i någon av bilarna. Nej, men när slutade Marinas hjärta att slå då? Framme vid fyndplatsen?
Om man kör sönder en ljuddämpare lämnas spår både på ljuddämparen och underlaget där den slagit i.

Inga sådana spår fanns, enligt Kvarnström.
Citera
2013-03-20, 10:08
Bannlyst
Citat:
Om man kör sönder en ljuddämpare lämnas spår både på ljuddämparen och underlaget där den slagit i.

Inga sådana spår fanns, enligt Kvarnström.

Jag tror fortfarande att FS använde Huyndaien när han forslade bort kroppen. Att Lupon lät värre än vanligt och hade trasig ljuddämpare kan bero på en annan transport på en annan väg. Jag tror inte att en skogstur räckte för att göra sig av med allt. Det är fullt möjligt att två vändor behövdes.
Citera
2013-03-20, 10:11
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag tror fortfarande att FS använde Huyndaien när han forslade bort kroppen. Att Lupon lät värre än vanligt och hade trasig ljuddämpare kan bero på en annan transport på en annan väg. Jag tror inte att en skogstur räckte för att göra sig av med allt. Det är fullt möjligt att två vändor behövdes.
Givetvis.
Och ett par vändor med fyrhjuling och båt också, eller hur.
Citera
2013-03-20, 10:18
Bannlyst
Citat:
Givetvis.
Och ett par vändor med fyrhjuling och båt också, eller hur.

Nä, det behövs inte. Vi får kanske se vad fyndet innehöll. Det borde vara en hel del grejer FS dumpat och frågan är om allt dumpades samtidigt på samma plats? Jag tror inte det. Det viktiga var att få bort kroppen och bäddmadrassen. Kuddar, täcken, överkast? och Marinas personliga saker som mobilen, passet och kameran har kanske dumpats på annan plats med hjälp av Lupon? Såvida det inte är Marinas kamera som nya flickvännen nu har? Hon hade ju svårt att hålla sig till sanningen om hur många kameror det fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in