2013-03-26, 08:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kan inte FS lika gärna ha sått ett annat villospår genom att placera Marinas mobil i närheten av FB:s hus, eller för den delen på annan plats som täcker denna mast när han skickade smset?

Var FB ens hemma de här dagarna? Eller var han på annan ort?
Klart att han kan ha gjort det, men att göra det, skicka ett SMS och sedan låtsas inte ta emot det låter mycket besynnerligt. Det motsägs inte av vad jag skrev, men jag är glad att du tror på min täckningsmätning.

Det var inte utrett vid åtalet.
Citera
2013-03-26, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart att han kan ha gjort det, men att göra det, skicka ett SMS och sedan låtsas inte ta emot det låter mycket besynnerligt. Det motsägs inte av vad jag skrev, men jag är glad att du tror på min täckningsmätning.

FS kom på att den osynliga mördaren skulle ha dödat Marina vid det laget och var tvungen att radera sin stora miss och vill sedan dess inte kännas vid den fatala missen.

Varför ska jag tro på dina knappnålar? Jag kan diskutera saker utan att tro på dem. Kan du det?
Citera
2013-03-26, 08:21
Bannlyst
Citat:

Det vet du ju inte. Du har ingen aning om var FB var när Marina dödades. Det finns ju ingen som helst anledning att nämna just FB som avförd.

Du som gillar att kolla upp polisens arbete..har du frågar dem var FB befann sig?
Citera
2013-03-26, 08:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det vet du ju inte. Du har ingen aning om var FB var när Marina dödades. Det finns ju ingen som helst anledning att nämna just FB som avförd.

Du som gillar att kolla upp polisens arbete..har du frågar dem var FB befann sig?
Det fanns anledning att nämna FB som avförd. TR kan mycket väl ha bedömt hans beteende som suspekt, och diskuterats som tänkbar GM vid nämndens interna överläggning. TR kunde inte nämna det i domen, han var inte åtalad. Därför ger den enbart utrymme för alternativ GM.

FB blev aldrig tillfrågad om var han befann sig. Så hur skulle det kunna vara utrett var han befann sig? Har du frågat FB var han befann sig?
Citera
2013-03-26, 08:26
Medlem
Citat:
Bör man inte ha samma typ av mobiler då olika mobiler kopplar upp till olika master?
Mobiler har olika känsligheten det är riktigt, men det spelar ingen roll nu när data från brottstiden finns. Om du menar att vi amatörer skulle göra en undersökning i dag var täckning finns och inte finns från aktuella master kommer det inte att ge någonting.
Citera
2013-03-26, 08:29
Bannlyst
Citat:
Det fanns anledning att nämna FB som avförd. TR kan mycket väl ha bedömt hans beteende som suspekt, och diskuterats som tänkbar GM vid nämndens interna överläggning. TR kunde inte nämna det i domen, han var inte åtalad. Därför ger den enbart utrymme för alternativ GM.

FB blev aldrig tillfrågad om var han befann sig. Så hur skulle det kunna vara utrett var han befann sig? Har du frågat FB var han befann sig?

Jag tror allra minst på dig i den här frågan. Du menar att till och med TR kan ha sett honom som suspekt liksom många av oss andra tidvis gjort. Varför i hela friden skulle inte polisen se det TR ser i så fall?

Jag tar för givet att FB är kollad och avförd tills annat är bevisat. Varför kollade de FB:s mobiltrafik, vilket du in i det längsta försökte förneka?

Polisen intresserar sig för personer som verkar vara lite väl hjälpsamma vid ett fall precis som de intresserar sig för närstående som på inget vis engagerar sig.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-26 kl. 08:35.
Citera
2013-03-26, 08:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Mobiler har olika känsligheten det är riktigt, men det spelar ingen roll nu när data från brottstiden finns. Om du menar att vi amatörer skulle göra en undersökning i dag var täckning finns och inte finns från aktuella master kommer det inte att ge någonting.
En modernare mobil än Marinas visade att det saknas täckning utefter Svartedalsvägen mellan cellerna Stora Höga N och Kode N. Tror du att täckningen har försämrats sedan 2010? Eller att en modernare mobil har sämre känslighet?
Citera
2013-03-26, 08:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror allra minst på dig i den här frågan. Du menar att till och med TR kan ha sett honom som suspekt liksom många av oss andra tidvis gjort. Varför i hela friden skulle inte polisen se det TR ser i så fall?

Jag tar för givet att FB är kollad och avförd tills annat är bevisat. Varför kollade de FB:s mobiltrafik, vilket du in i det längsta försökte förneka?
Därför att polisen bestämde sig från början för vem som var GM. Varför anhölls inte FB efter första förhöret, där han visade sexuellt intresse för Marina?

Du tar saker för givet tills motsatsen är bevisad. Du tar för givet att FS är skyldig tills motsatsen är bevisad. Tänk om jag skulle ta för givet att FB är skyldig tills motsatsen är bevisad.

FB:s mobiltrafik kollades mellan förhandlingarna för att styrka hans uppgifter om att han hade telefonkontakt med Marina. Och det var bara den delen av telefonlistan som redovisades för HR. Hur skulle FB:s mobiltrafik kunna fria FB?
Citera
2013-03-26, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52

Jag tvivlar. Vad händer om en mast är överbelastad vid ett tillfälle? Kan man inte ringa då eller kopplas man upp till en annan mast i närheten?
Citera
2013-03-26, 08:39
Bannlyst
Citat:
Därför att polisen bestämde sig från början för vem som var GM. Varför anhölls inte FB efter första förhöret, där han visade sexuellt intresse för Marina?

Du tar saker för givet tills motsatsen är bevisad. Du tar för givet att FS är skyldig tills motsatsen är bevisad. Tänk om jag skulle ta för givet att FB är skyldig tills motsatsen är bevisad.

FB:s mobiltrafik kollades mellan förhandlingarna för att styrka hans uppgifter om att han hade telefonkontakt med Marina. Och det var bara den delen av telefonlistan som redovisades för HR. Hur skulle FB:s mobiltrafik kunna fria FB?

Vad du snackar skit. Du har ingen som helst källa på att FB:s mobiltrafik kollades upp i efterhand. Du vet bara när den lämnades in till hovrätten. Vad är det som säger att den inte begärdes ut av polis redan i augusti?
Citera
2013-03-26, 08:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad du snackar skit. Du har ingen som helst källa på att FB:s mobiltrafik kollades upp i efterhand. Du vet bara när den lämnades in till hovrätten. Vad är det som säger att den inte begärdes ut av polis redan i augusti?
Det är det faktum att utdraget gjordes mellan förhandlingarna som får mig att dra den slutsatsen.

Du glömde några frågor. Varför anhölls inte FB efter första förhöret, där han visade sexuellt intresse för Marina? Hur skulle FB:s mobiltrafik kunna fria FB?
Citera
2013-03-26, 08:46
Medlem
KluvenTungas avatar
God morgon Q, undrar om du skulle kunna tänka dig att svara på detta inlägg , för trådens och inte minst, Marinas skull?
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-03-26 kl. 09:44. Anledning: 0.03 - någon tycker dessa frågor är "känsliga"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in