2013-02-21, 23:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Framgår det om det är så det stod i bilregistrets sms tjänst? Eller står det så för att polisen vet Marinas alla namn?
Jag är inte helt 100, men har för mig att alla förnamn stod med när jag sms:ade Hyundaiens reg nr, men det är ju längesen.

Vet inte om det har gjorts nån ändring hos Transportstyrelsen, nu verkar många ägare nämnas med ett förnamn. Så har det inte varit tidigare, det är jag helt säker på.
Citera
2013-02-21, 23:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag står som ägare på en bil. Jag har fyra förnamn. Det sista är mitt tilltalsnamn och det faller bort helt när jag kollar bilens reg nr. Det första namnet i mina namn blir mitt "namn"
Undrar varför det blir så?
Sms:ar du då eller får du svaret via fax.

Jag har sms:at 10 nummer, och får endast upp tilltalsnamnet.
Citera
2013-02-22, 00:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det spelar väl ingen roll vilka namn man får upp på Ratsit eller som svar på en fordonsfråga när de här killarna givetvis sökte via nätet på adressen och då fick upp M direkt (Ekovisions hemsida, osv). Vill man jävlas ser man naturligtvis till att vara lite förberedd och på hemsidan fanns dessutom bilder av MJ.
Det här med att de sa att de knullat och dumpat M i ett så tidigt skede verkar pricka in i vad som kan ha skett.
M hittades dumpad och dessutom hade hon ett stort intresse av sex, där hon även var en kontaktsökande kvinna på nätet.

Kan det vara en slump att dårar i Lin/Lidköping nappat på denna efterlysningsannons av bilen innan media gick ut med att M var försvunnen ?
Citera
2013-02-22, 02:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Framgår det om det är så det stod i bilregistrets sms tjänst? Eller står det så för att polisen vet Marinas alla namn?

Det framgår inte hur de fått fram Registrerad ägare. De andra uppgifterna kan de ju se direkt men inte ägaren.

Citat:
Fordonsuppgifter
Registreringsnummer: XJL143
Fordonstyp: Personbil
Fabrikat, årsmodell, färg: Hyundai Tucson, -05, silver
Chassinummer: KMHJN81VP6U314003, avläst under höger framstol
Vägmätarställning: 177170 km
Trippmätare: - km
Registrerad ägare: JOHANSSON, ANNA MARINA SYLVIA Adress:
ÖVRE RÖRA 143 444 93 SPEKERÖD

Ponera att det är som letsdoit gissar att de sökt i bilregistret och sen googlat på adressen så får de fram tilltalsnamnet i t.ex Eniro. OK, då har de tilltalsnamnet och telefonnumret till Marina. Varför ringer de då inte på det numret utan på Lilians som står i annonsen och hur vet de att det är modern de ringer?

Citat:
Vi har slagit sönder bilen och vi har våldtagit din dotter Marina,

Varför säger de att de dumpat henne? Hade väl räckt med att säga att det inte går.

Citat:
Laila: Jag vill tala med henne.
Man 2: Det går inte, vi har dumpat henne.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-02-22 kl. 02:38.
Citera
2013-02-22, 05:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Sms:ar du då eller får du svaret via fax.

Jag har sms:at 10 nummer, och får endast upp tilltalsnamnet.

Jag sms:ar och får fram mitt första namn bland alla mina namn. Jag kollade mitt pass nu och på det fattas sista bokstaven i mitt sista förnamn. Lite dumt, då det är mitt tilltalsnamn?
Citera
2013-02-22, 06:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det framgår inte hur de fått fram Registrerad ägare. De andra uppgifterna kan de ju se direkt men inte ägaren.

Ponera att det är som letsdoit gissar att de sökt i bilregistret och sen googlat på adressen så får de fram tilltalsnamnet i t.ex Eniro. OK, då har de tilltalsnamnet och telefonnumret till Marina. Varför ringer de då inte på det numret utan på Lilians som står i annonsen och hur vet de att det är modern de ringer?

Varför säger de att de dumpat henne? Hade väl räckt med att säga att det inte går.

Ja jag undrar också varför dom inte tar för givet att det är bilägaren dom talar med. Som jag försökt att förklara för en annan skribent tusen ggr så var ju Marina inte vid den tidpunkten offentligt efterlyst och det var en efterlysning om en bil.
Jag försöker komma på varför man skulle busringa på en efterlyst bil. Jag minns ju hur man ringde när man var liten (Betydligt yngre än dessa unga män!) och kunde ringa och fråga "går din TV" ja svarade dom, "Håll fast den då" sa man och la på luren och skrattade (för man hade så barnslig humor när man var runt 8-10 år).

Här får jag inte till något alls som skulle vara av humoristiskt värde. Att busringa är att ha roligt.Sitter man och letar på efterlysta bilar?
Jag tror dom var nyfikna på om någon saknade bilen och Marina. Jag tror dom visste mer och inte alls att det var en tillfällighet.
Citera
2013-02-22, 07:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, i sitt letande efter bilen efterlyste de denna i en Linköpingstidning (kan även kallas en annons) samt satte även ut en annons på Blocket.

Så du vet att det sattes in en annons i en Linköpingstidning? Eller läser du, som jag, att L bad PF att sätta in en annons i en Linköpingstidning?

Enligt det du skriver tolkar jag det som att efterlysning på bil (inte Marina) sattes in i såväl tidning (i Linköping) som på blocket.

Så frågar jag dig, Letsdoit, då Mariooo inte förstår vad jag menar och du iaf svarar mig sakligt:

Varför tror DU att Laila bad PF sätta ut en annons JUST i en tidning i Linköping?
Citera
2013-02-22, 07:21
Bannlyst
Citat:
Så du vet att det sattes in en annons i en Linköpingstidning? Eller läser du, som jag, att L bad PF att sätta in en annons i en Linköpingstidning?

Enligt det du skriver tolkar jag det som att efterlysning på bil (inte Marina) sattes in i såväl tidning (i Linköping) som på blocket.

Så frågar jag dig, Letsdoit, då Mariooo inte förstår vad jag menar och du iaf svarar mig sakligt:

Varför tror DU att Laila bad PF sätta ut en annons JUST i en tidning i Linköping?

Jag förstår visst vad du menar. L hade frågat en polis om råd. Den 4 augusti efterlyste polisen Marina i en Lidköpingstidning. Fick hon rådet att själv efterlysa dottern i en Linköpingstidning då det var onödigt med två efterlysningar i Lidköpingstidningen?
Citera
2013-02-22, 07:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag förstår visst vad du menar. L hade frågat en polis om råd. Den 4 augusti efterlyste polisen Marina i en Lidköpingstidning. Fick hon rådet att själv efterlysa dottern i en Linköpingstidning då det var onödigt med två efterlysningar i Lidköpingstidningen?

För sista gången: Det är inte MARINA som efterlyses i Linköpingstidningen och på Blocket vid tidpunkten jag talar om. Det är BILEN. Enbart BILEN.
Citera
2013-02-22, 07:24
Bannlyst
Citat:
För sista gången: Det är inte MARINA som efterlyses i Linköpingstidningen och på Blocket vid tidpunkten jag talar om. Det är BILEN. Enbart BILEN.

Vad har det med saken att göra när hela Sverige kunde se bild och läsa om Marina i tidningarna den 4 augusti? Varför göra dubbelt jobb?
Citera
2013-02-22, 07:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad har det med saken att göra när hela Sverige kunde se bild och läsa om Marina i tidningarna den 4 augusti? Varför göra dubbelt jobb?

Annonsen på blocket och en ev Linköpingstidning sattes in dagen innan. Den 3/8. Dagen innan det var offentligt känt att Marina var spårlöst försvunnen. Samt att bilen saknades.

Samtalet inkom på natten mellan den 3/8 och 4/8. Även detta innan det blev allmänt känt om Marinas försvinnande i media.
Citera
2013-02-22, 07:29
Bannlyst
Citat:
Annonsen på blocket och en ev Linköpingstidning sattes in dagen innan. Den 3/8. Dagen innan det var offentligt känt att Marina var spårlöst försvunnen. Samt att bilen saknades.

Samtalet inkom på natten mellan den 3/8 och 4/8. Även detta innan det blev allmänt känt om Marinas försvinnande i media.

Är du säker på att PF satte in en annons i Linköpingstidningen? Eller fick de veta att det skulle komma en rikstäckande efterlysning den 4:e och avstod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in