2012-11-10, 00:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är svårt att svara om man är en bit från telefonen, t.ex. badar. Jag messar ofta, gör inte du det? Är det något lurt med det?
När någon ringt och jag inte hinner svara ringer jag alltid upp.Aldrig sms då.
Men om det är nåt skumt
Som tex nån annan som vill utge sig för att vara telefonens ägare då blir det naturligtvis mess.
Citera
2012-11-10, 00:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Den monstruöst överdimensionerande nyinköpta plattkörar kärran, bucklig var den visst också.
Hur vet du det att den var full med fuktigt nyklippt gräs?
Citera
2012-11-10, 00:25
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Därför att landsvägen är asfalterad. Det växer lite gräs i asfalt.

Det är inte asfalt på bilderna jag talar om. När man bor på landet med smala vägar så är man ofta ute i gräset vid möten.
Så jag undrar igen. Varför saknas det gräs under Marinas bilar?
Det sitter ju enligt utsago dessutom kvar i veckor.
Jag gissar på att Marina stannat vid någon badplats eller dyligt under sommaren alltså borde det finnas spår av gräs.
Citera
2012-11-10, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
När någon ringt och jag inte hinner svara ringer jag alltid upp.Aldrig sms då.
Men om det är nåt skumt
Som tex nån annan som vill utge sig för att vara telefonens ägare då blir det naturligtvis mess.
Det gör inte jag. Vi är alla olika.
Citera
2012-11-10, 00:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Det är inte asfalt på bilderna jag talar om. När man bor på landet med smala vägar så är man ofta ute i gräset vid möten.
Jag gissar på att Marina stannat vid någon badplats eller dyligt under sommaren alltså borde det finnas spår av gräs.
Varför det? Det finns asfaltsparkeringar vid badplatser. Finns det några uppgifter öht om att bilarna brukar gå på skogsvägar?
Citera
2012-11-10, 00:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Marinas jeep stod på en parkeringsruta som va blöt och den enda som va blöt av alla parkeringsrutorna.
Och bilder lades in i början av tråden på detta.
Det betyder att den kan ha varit avspolad.

Hur länge stod Marinas bil på parkeringen vid pendeln innan den hittades?
Citera
2012-11-10, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tror inte du skall lita på din sänggranne
Fråga hen vad rörliga delar har med saken att göra - ingenting. Gräset fastnar som tidigare nämnts i min och GasGlads konversation.

Men är du säker på att paketet dumpades nattetid ?
Det är det bara GM:en som har insikt i. Jag tror iofs att dumpning skedde natten/morgonen den 28:e och hur paketet kom dit är dolt i kristallkulans oskarpa skimmer.
Citera
2012-11-10, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline

Vägen från ÖvreRöra till E6 är inte av den sorten du beskriver. Man behöver inte köra ut i gräset för att mötas.
Vägen till FP däremot har högt gräs i mitten. Sådant gräs fastnar.
Citera
2012-11-10, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Men är du säker på att paketet dumpades nattetid ?
Det är det bara GM:en som har insikt i. Jag tror iofs att dumpning skedde natten/morgonen den 28:e och hur paketet kom dit är dolt i kristallkulans oskarpa skimmer.

Så sant, jag ger den 29e lika stora möjligheter oavsett kristallkula. Sov gott.
Citera
2012-11-10, 00:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Marinas jeep stod på en parkeringsruta som va blöt och den enda som va blöt av alla parkeringsrutorna.
Och bilder lades in i början av tråden på detta.
Det betyder att den kan ha varit avspolad.
Varifrån har du fått det? FUP sid 350:
Citat:
När bärgaren bärgat upp bilen såg [polismannen] heller ingen förändring på platsen där bilen stått, såsom fukt eller något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur länge stod Marinas bil på parkeringen vid pendeln innan den hittades?
Från det att den ställdes där tills den bärgades 5/8.
Citera
2012-11-10, 00:37
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Varför det? Det finns asfaltsparkeringar vid badplatser. Finns det några uppgifter öht om att bilarna brukar gå på skogsvägar?

Nu vet inte jag om alla badplatser är asfalterade i området men låter osanolikt.
Jag vet däremot hur det ser i naturen när man kommer ut utanför stan och det är helt orimligt att påstå att Marinas bil inte har varit ute i vägrenen kört på någon mindre skogsväg eller bara brevid vägen hemma vid hennes hus veckorna innan hon förvann. Ändå saknades det spå av gräs på bilarna. Min slutsats av detta tillsammans med egna erfarenheter visar att det inte är lätt att få gräs att fastna under bilen.

Du borde verkligen vistas mer i naturen.
/Godnatt
Citera
2012-11-10, 00:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Varifrån har du fått det? FUP sid 350:

Från det att den ställdes där tills den bärgades 5/8.

5 augusti från den 28-29 Juli. Ja och hur många gånger kan Fidde då varit där med sina spolardunkar och sköljt bilen? Bedrövligt att man inte fann bilen tidigare, och gubben på månen körde nog bilen eller?
Bilen ställdes där för att det skulle se ut som att Marina tog ut kontanter och sen reste med pendeln.
Men Smarty Feldman tänkte inte på att en som har kort visa inte behöver kontanter. Den smarta tänkte inte heller på att man inte reser med 2 madrasser, täcken och kuddar, lakan.

Hur tog hon sig hem igen? Genom en ännu smartare tanke eller.
Så när filten lades på va blodet torrt. Hur lång tid tog detta innan det va torrt? Vem kunde fritt komma tillbaka till Marinas hem och städa samt lägga på skydd och efter torkat blod en filt?
Är det samma smarta pundare som planterat andra gärningsmän före sig själv?`

Hur va det nu med Fiddes bedrägeri det står att han erkände detta har det med en övervakningskamera att göra eller körde dom sanningsserum?

2 skott avlossades emot Marinas huvud? Är det självmord? Vådaskott? Självklart inte det är en avrättning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-10 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in