Fhl: Sedan om vi då fortsätter om vi då håller oss vid uttagena, klock.. vi säger i runda ord
11.00, två fullbordade och ett försök och då är det en felkodning där, en pinkod, och jag
påstår jag ju att det är du som tar ut dom här pengarna.
FS:Jag har inte koder till hennes kort, det är omöjligt.
Fhl:Men du har hennes tidigare anmälan på den ifrån 2003?
Nejding begår alltså lagbrott genom att medvetet använda oriktiga uppgifter. Då vet vi det, Nejding är en lögnhals och de uppgifter han lämnar i förhör är inte alls trovärdiga.
Kanske mest skrämmande att flera av dom kontaktades först i okt och nov.
CC har väntat på att polisen ska höra av sig.
Han var ej svarat på polisens mejl, då de använt en inaktuell adress. 101015 blir han uppringd på mobilen.
Sannolikt skrivfel i utskriften. Nejding pratar om bedrägeri, inte stöld.
Jag har lite frågor till dig. Kan du ta dig tid att svara?
Det är en chattare som hon avböjer pga FS. Kan det vara en vit lögn för att hon redan hade en dejt?
Var i chattarna säger Marina att ingen har varit hemma hos henne?
Källa på att FS säger att Marina brukade be honom hålla sig borta vilket han gjorde, mer än en gång, alltså brukade?
Vem vill tillstå att han nyligen har varit hemma hos ett förmodat mordoffer?
Vilken eller vilka av Marinas vänner får någon att inse att FS aldrig var så hygglig att han höll sig borta och Marina har aldrig bett om det heller?
Var på sidorna 517 o 953 står det att Marina var rädd för att FS skulle bruka våld mot henne?
Hur nära bor en granne i ett villaområde för att du ska klassa denne som granne?
FS stal ju lik förbannat grannens pengar. Vad skulle du sagt? Att FS bedrägeriade grannens pengar?
Var skriver jag att Marina skulle ha sagt att hon inte haft någon hemma?
Nej, Marina hade aldrig bett FS hålla sig borta. Han hade erbjudit sig att sova i bilen när de gick varandra på nerverna.
Så det är säkert sant att Marina inte ville ta hem någon förrän FS fått arslet ur vagnen och flyttat.
Du kan kanske hitta rätt sida där det framgår att Marina undrade om FS även skulle kunna slå henne som han slog sina barn.
Finns det regler för hur nära en människa ska bo för att kallas granne? Hur lyder de?
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-05 kl. 08:54.
FS stal ju likförbannat grannens pengar. Vad skulle du sagt? Att FS bedrägeriade grannens pengar?
Jag skulle sagt bedrog. Stöld och bedrägeri är olika brott. Du beskyllde FS för ett brott som han inte har begått. Var vänlig håll dig till sanningen i fortsättningen.
Stöld innebär att utan tillåtelse ta föremål eller pengar som tillhör någon annan. Bedrägeri är beteckningen på ett förfarande då någon avsiktligt vilseleder annan att företa eller underlåta något till skada för den som bedras och ofta till vinning för bedragaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vr skriver jag att Marina skulle ha sagt att hon inte haft någon hemma?
Här:
Citat:
Citat:
Men vilka ville Marina i så fall ta hem? Och är det en ren slump att alla kontakter bekräftar det Marina säger och ingen bekräftar det FS påstår?
Du ser inget samband med det Marina säger och vad alla kontakter säger? Ingen har varit hemma hos henne den senaste tiden? Du tror forftarandeatt FS obekräftade påstående är sanning och att alla de andra ljuger, inklusive marina?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var i FUP uttalar sig Marina?
I chattarna. Hon levde fortfarande då. FS hade då inte hunnit skjuta henne.
Du påstod att ingen har varit hemma hos henne, och att det kommer från chattarna.
Citat:
Nej, Marina hade aldrig bett FS hålla sig borta. Han hade erbjudit sig att sova i bilen när de gick varandra på nerverna.
Så det är säkert sant att Marina inte ville ta hem någon förrän FS fått arslet ur vagnen och flyttat.
Varför påstod du det då?
Citat:
FS säger att Marina brukade be honom hålla sig borta vilket han gjorde.
Marina säger något helt annat. Hon kan inte ta hem någon på grund av FS.
Ingen av Marinas kontakter bekräftar det FS påstår. Ingen har sagt att de varit hos Marina och att FS varit någon annastans.
Tror du att FS ljuger eller ljuger Marina och hennes kontakter?
Citat:
Du kan kanske hitta rätt sida där det framgår att Marina undrade om FS även skulle kunna slå henne som han slog sina barn.
Nej, det kan jag inte. Så frågan kvarstår.
Citat:
Finns det regler för hur nära en människa ska bo för att kallas granne? Hur lyder de?
Jag känner inte till någon sådan regel. Men jag frågade inte efter en sådan regel. Frågan kvarstår.
Följande frågor är obesvarade. Vänligen svara.
Det är en chattare som hon avböjer pga FS. Kan det vara en vit lögn för att hon redan hade en dejt?
Källa på att FS säger att Marina brukade be honom hålla sig borta vilket han gjorde, mer än en gång, alltså brukade?
Vilken eller vilka av Marinas vänner får någon att inse att FS aldrig var så hygglig att han höll sig borta och Marina har aldrig bett om det heller?
Var på sidorna 517 o 953 står det att Marina var rädd för att FS skulle bruka våld mot henne?
Hur nära bor en granne i ett villaområde för att du ska klassa denne som granne?
FS stal ju lik förbannat grannens pengar. Vad skulle du sagt? Att FS bedrägeriade grannens pengar?
Var skriver jag att Marina skulle ha sagt att hon inte haft någon hemma?
Citat:
Denne persons ex hade också anklagat Marina och hennes sambo för att ha misshandlat sambons barn. Marina hade också av sambons ex blivit anklagat för flera andra saker, men Jonas vet inte vad dessa anklagelser handlade om.1
fup s.635
Citat:
På fråga om Anders tror att hon var misshandlad, uppger Anders att han aldrig fick intrycket av att det var en sådan relation. Det var bråk efter händelsen med barnen, men Marina var nog inte misshandlad. Marina kände sig felbehandlad.
Citat:
Anders har aldrig hört att gräl skulle ha gått för långt. Inte heller att Marina kände sig hotad eller trängd. "Hon var inte kuvad, men lurad.
fup s.636 Om barnen.
Citat:
Hon regerade på när Fredriks barn var hemma hos Marina och Fredrik i huset vid ett tillfälle samtidigt som Annika, då gick barnen undan för Marina som om de var rädda för henne. Annika säger att det är inga tveksamheter över vem som bestämde i förhållandet och säger att Marina var tuff emot barnen. Barnen upplevdes som tysta. Annika har själv ingen kontakt med sina barnbarn, inte sedan de flyttade med sin mamma till Hyltebruk och Fredriks kontakt är sporadisk också.
fup s.800
Citat:
Marina hade i början varit väldigt glad över att Fredrik hade tre barn. Hon tyckte att det var helt perfekt att han hade barn. Såg fram mot att ha dem hos sig – detta blev istället snabbt ett elände. Barnen var helt odrägliga hade Marina berättat för Laila. De stal och var helt hopplösa att ha hand om. Sonen hade sagt till Marina att han ville ta på hennes bröst för han fick ta på sin mammas – Marina hade blivit helt förskräckt och undrat både det ena och det andra.
fup s.669
Jag reserverar mig för sidnumreringen, isf sök i pdf:en.
Jag skulle sagt bedrog. Stöld och bedrägeri är olika brott. Du beskyllde FS för ett brott som han inte har begått. Var vänlig håll dig till sanningen i fortsättningen.
FS är visst dömd för stöld. Håll dig till sanningen i fortsättningen. Jag kommer fortsätta säga att FS stal grannens pengar.
Han är dömd för stöld, ja. Men du påstod falskt att han stulit grannens pengar. Håll dig till sanningen i fortsättningen.
Jag har några obesvarade frågor till dig. Kan du vara så vänlig att svara?
Det enda jag hittar på s.517 är följande
Citat:
Carina uppger hon inte lagt märke till eller hört om hot eller misshandel från Fredriks sida mot Marina. Bara verbalt nu mot slutet som Fredrik sagt Marina var en idiot. Carina har aldrig hört Fredrik säga han skall slå eller ta livet av Marina. Carina har aldrig sett Marina inneha några konstiga blåmärken.
Citat:
Den 27 juli vid 18.00-tiden samtalade Carina med Marina. Marina var väldigt upprörd och ledsen…hon grät. Fredrik hade tappat sina Raybanglasögon i vattnet och kallat henne för henne idiot.
Det här med Linköping verkar konstigt.
Citat:
Lidköping? Tillfrågade om Marina har berättat för dem om någon kille i Linköping eller Lidköping, svarade både Laila, Lars Rune och Carina att ingen av dem har hört Marina prata om någon av dessa städer. Första gången som någon av dessa städer nämndes var när Carina onsdagen den 28 juli 2010 fick SMS:en från Marinas telefon om att hon antingen var i eller på var på väg till Linköping eller Lidköping.
fup s.522f
Men vad är då detta?
Citat:
Carina har berättat att veckan/veckorna innan Marina försvann hade hon nätdejtat med en kille som var lång och smal och som hade en underbar röst. Carina tror att han skulle bo i Linköping. Marina var hemma hos Laila söndagen den 25/7. Hon hade i samband med detta träffat på en bekant till Laila som heter Rumjana. Rumjana har i efterhand berättat att Marina glatt berättat för henne att hon skulle åka och hälsa på en kille i Linköping.
fup s.482
Citat:
Ang. om det varit ngn. spec. nätdate så känner Helena bara till några stycken. En som Marina sagt var "jättego". Han var från Linköping.
fup s.504
Tillägg:
Citat:
Carina pratade med henne vid 18.00 samma dag. Marina var då ledsen för att hon hade bråkat med Fredrik, men det var inget allvarligt. Hon var bara trött på honom.
fup s.508
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-03-05 kl. 10:34.