2013-02-21, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du förvränger på gränsen till ren lögn.Nej, han pratade om sin egen bils placering i förhållande till MJ:s. Var och en som läser förhöret förstår vad som avses (FUP, s. 343):
Det S här säger, är att MJ:s bil stod rel. nära hans egen bil; dock inte i rutan bredvid för där var det glaskross, och i rutan efter glaskrosset stod ingen bil men på den tredje rutan kan hon ev. ha stått.
Det framgår av inledande förhör med vidhängande skiss att han såg en mörkgrå bil på norra parkeringen.
Citat:
Nej, han "anpassade" inte något; däremot var han osäker på sin egen position i förhållande till MJ:s bil som han var säker på att ha sett. - Tiden för hans observation var strax innan kl. 12:50, och detta tyder på att MJ:s bil parkerades i samband med besöket på den kameralösa bankomaten kl. 10:55.
När han får veta att han bilen stod på södra parkeringen anpassas vittnesmålet betänkligt.
Citera
2013-02-21, 21:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det viktigaste är väl att det inte står vilket som är ens tilltalsnamn. MJ hade tre förnamn varav Marina är det mittersta. Jag är lite osäker på det då jag försökte kolla mig själv med ett SMS till bilregistret. Det skulle kosta 3:- och man måste betala med en speciell betaltjänst så jag gav upp.

Däremot i mitt registreringsbevis så står alla mina förnamn men inget är markerat som tilltalsnamn.
Vet inte varför, men ibland ligger inte alla förnamn med hos bilregistret, iaf om man sms:ar.
Har ett exempel framför mig, där personen har ett förnamn i bilregistret, men två hos ratsit.

Jag minns inte hur det såg ut om man slog på Hyundaien, om allA MJs förnamn stod med. Men om de gjorde det så var tilltalsnamnet ej markerat.
Citera
2013-02-21, 21:35
Medlem
Citat:
Men det viktigaste är väl att det inte står vilket som är ens tilltalsnamn. MJ hade tre förnamn varav Marina är det mittersta. Jag är lite osäker på det då jag försökte kolla mig själv med ett SMS till bilregistret. Det skulle kosta 3:- och man måste betala med en speciell betaltjänst så jag gav upp.

Däremot i mitt registreringsbevis så står alla mina förnamn men inget är markerat som tilltalsnamn.

Jag kollade upp ett registreringsnummer via sms nyligen och då stod bara tilltalsnamnet.
Citera
2013-02-21, 21:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det man inte letar efter hittar man inte.
Vad tror du var anledningen till att alla datorer gicks igenom, alla msn-konversationer penetrerades, FB:s telefonlistor begärdes ut, alibin kontrollerades, chattar och tider stämdes av..? - Alla uppföljande telefonsamtal med arbetsgivare, vänner mm bokförs inte; ej heller vartenda samtal som förs med allehanda vittnen. Man har i detta fall inte funnit en enda indikation på att MJ stämt träff med någon en tid då hon planerat en gemensam aktivitet tillsammans med sin syster; en syster som förgäves sökt henne utan att lyckas nå kontakt. - Och ditt enda alternativa scenario är att hon i vansinnesfart tagit ut tio tusen i en kameralös bankomat och sedan stuckit och badat - utan att ringa återbud till systern och utan att man funnit ett enda spår till någon överenskommen träff med en presumtiv mördare; en person så hemtam i huset i Övre Röra att denne t o m hittat ett blodsugande absorberingstyg och en sjuhelvetes stor kamouflagefilt han visste att den halvblinde FS aldrig skulle komma att sakna.
Citera
2013-02-21, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad tror du var anledningen till att alla datorer gicks igenom, alla msn-konversationer penetrerades, FB:s telefonlistor begärdes ut, alibin kontrollerades, chattar och tider stämdes av..? - Alla uppföljande telefonsamtal med arbetsgivare, vänner mm bokförs inte; ej heller vartenda samtal som förs med allehanda vittnen. Man har i detta fall inte funnit en enda indikation på att MJ stämt träff med någon en tid då hon planerat en gemensam aktivitet tillsammans med sin syster; en syster som förgäves sökt henne utan att lyckas nå kontakt. - Och ditt enda alternativa scenario är att hon i vansinnesfart tagit ut tio tusen i en kameralös bankomat och sedan stuckit och badat - utan att ringa återbud till systern och utan att man funnit ett enda spår till någon överenskommen träff med en presumtiv mördare; en person så hemtam i huset i Övre Röra att denne t o m hittat ett blodsugande absorberingstyg och en sjuhelvetes stor kamouflagefilt han visste att den halvblinde FS aldrig skulle komma att sakna.
Det är fantastiskt hur mycket jobb man kan lägga ner utan att kunna sätta dit en knarkande mördare, eller hur?

Tillägg: Tänk om man dessutom hade kollat Darkside, Collarme, Facebook. Tömt masten Kode O/N, som man gjorde vid Backstugan. Släppt in vapenhunden i sovrummet. Lyft på kamouflagefilten. Tittat närmare på hålet i väggen. Tagit fingeravtryck på förhörda personer. Då hade man haft klart större chans att sätta dit mördaren.
Senast redigerad av Quarrel 2013-02-21 kl. 22:06.
Citera
2013-02-21, 22:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
/.../ Jag minns inte hur det såg ut om man slog på Hyundaien, om allA MJs förnamn stod med. Men om de gjorde det så var tilltalsnamnet ej markerat.
Det spelar väl ingen roll vilka namn man får upp på Ratsit eller som svar på en fordonsfråga när de här killarna givetvis sökte via nätet på adressen och då fick upp M direkt (Ekovisions hemsida, osv). Vill man jävlas ser man naturligtvis till att vara lite förberedd och på hemsidan fanns dessutom bilder av MJ.
Citera
2013-02-21, 22:06
Medlem
PeterNosters avatar
I FUP står det på sidan 215 för Lupon:

Citat:
Registrerad ägare: JOHANSSON, ANNA MARINA SYLVIA Adress:
ÖVRE RÖRA 143 444 93 SPEKERÖD
Citera
2013-02-21, 22:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är fantastiskt hur mycket jobb man kan lägga ner utan att kunna sätta dit en knarkande mördare, eller hur?
Ja, på den tiden det begav sig saknades visst både kropp, dödsorsak och lite annat smått och gott.
Citat:
Tillägg: Tänk om man dessutom hade kollat Darkside, Collarme, Facebook. Tömt masten Kode O, som man gjorde vid Backstugan. Släppt in vapenhunden i sovrummet. Lyft på kamouflagefilten. Tittat närmare på hålet i väggen. Tagit fingeravtryck på förhörda personer. Då hade man haft klart större chans att sätta dit mördaren.
Det är alltid betydligt lättare med facit i hand.
Citera
2013-02-21, 22:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Citat:
Registrerad ägare: JOHANSSON, ANNA MARINA SYLVIA Adress:
ÖVRE RÖRA 143 444 93 SPEKERÖD
Är det någon ny revolutionerande upptäckt jag har missat?
Citera
2013-02-21, 23:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet inte varför, men ibland ligger inte alla förnamn med hos bilregistret, iaf om man sms:ar.
Har ett exempel framför mig, där personen har ett förnamn i bilregistret, men två hos ratsit.

Jag minns inte hur det såg ut om man slog på Hyundaien, om allA MJs förnamn stod med. Men om de gjorde det så var tilltalsnamnet ej markerat.

Jag står som ägare på en bil. Jag har fyra förnamn. Det sista är mitt tilltalsnamn och det faller bort helt när jag kollar bilens reg nr. Det första namnet i mina namn blir mitt "namn"
Undrar varför det blir så?
Citera
2013-02-21, 23:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Framgår det om det är så det stod i bilregistrets sms tjänst? Eller står det så för att polisen vet Marinas alla namn?
Citera
2013-02-21, 23:20
Medlem
johanness avatar
sluta posta enradare. detta är inte en chatt utan en diskussion, och diskussionen blir lidande av att somliga användare konsekvent kör med en överdrivet korthuggen stil.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in