2010-10-19, 18:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är rätt omständigheter?

Temperatur, luftfuktighet, kläder, vilda-djur-bestånd m.m
Citera
2010-10-19, 18:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Om det skulle vara MJ och hon bragts om livet i Spekeröd så har mördaren i så fall transporterat kroppen 4-5 mil i riktning rakt mot tättbebyggt område och gömt kroppen i närheten av en av Göteborgs förorter.

Känns inte så smart gjort i så fall.

Men, men, osvuret är bäst.

Men visst har/ hade han en bostad i just Gtbg?
Citera
2010-10-19, 18:32
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men visst har/ hade han en bostad i just Gtbg?
För en normalt resonerande människa hade jag sagt att det hade varit ännu mindre sannolikhet eftersom han då inte bara transporterat kroppen rätt mot en storstad utan även mot sin egen bostad.

Men i det här fallet finns ju en person som uppenbarligen inte fungerar och tänker som jag...

Fast jag tvivlar nog ändå.
Citera
2010-10-19, 18:36
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
För en normalt resonerande människa hade jag sagt att det hade varit ännu mindre sannolikhet eftersom han då inte bara transporterat kroppen rätt mot en storstad utan även mot sin egen bostad.

Men i det här fallet finns ju en person som uppenbarligen inte fungerar och tänker som jag...

Fast jag tvivlar nog ändå.

Jomenvisst, det bor ju ett par miljoner i området "sveriges armhåla". Klart det kan vara någon annan, men svaret var på frågan om det skulle kunna vara M:s kvarlevor. Det kan det.
Citera
2010-10-19, 20:35
Medlem
jjagares avatar
Å andra sidan så är det ju rätt så vanligt att en mördare dumpar gräver ner kroppen på ett ställe han känner sig trygg på och känner till omgivningarna bra. Att dumpa kroppen så långt från brottsplatsen ger ju ett väldigt bra försprång.
Citera
2010-10-19, 20:45
Medlem
rubbergirls avatar
FS är född och uppvuxen i Mölndal och när han var 7 år flyttade han till Alingsås med mamman + styvfar.
Innan han flyttade in hos MJ hade han lägenhet i Sollebrunn, och tidigare än det bodde han väl tillsammans med tjejen han har barn tillsammans med.

Om FS har ngn anknytning till Gårdsten vet jag ej. Det skulle väl isf vara att han känner en del av det patrasket som bor där.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-10-19 kl. 20:57.
Citera
2010-10-19, 20:52
Medlem
rubbergirls avatar
Om man hittat lik i Gårdsten kan det vara vad som helst känns det som. Illegala invandrare, pundare etc.
Skogarna däruppe är inte bara populära att plocka svamp och motionera hunden i, det är även perfekt att gömma sitt stash där.
Sedan finns det ju en uppsjö gängbildningar runt omkring så det kan röra sig om en ren avrättning eller ngt annat.

Jag skulle bli mkt förvånad om det visar sig vara MJ, men man kan aldrig vara säker.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-10-19 kl. 21:48.
Citera
2010-10-20, 01:50
Medlem
Disponentens avatar
Sannolikt är det upphittade kraniet inte tillhörande Marinas kropp. Troligen så är skallen flera år gammalt - att det har befunnit sig skiljt från den resterande, och hittills inte återfunna, kroppen ett bra tag tillbaka. Allt enligt mina kvalificerade gissningar.
Citera
2010-10-21, 17:50
Medlem
jaha då var man hörd av polisen i denna fråga med
Citera
2010-10-21, 17:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
Bra, Farbror Blå jobbar på. Vad frågade han om? Vad fick du veta?
Citera
2010-10-21, 17:58
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
Ooups! How come?
Citera
2010-10-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ooups! How come?
för jag mörde henne med honom så klart pssssssssssssssssssssssss

diom hör alla som fanns i hans telefonbok..

dom ställde massa frågor ang fs...hur han var när vi umgicks , om jag har kontakt med honom nu osv. dom har hört över 300 pers från hans telefon..flera av mina andra polare har blivit hörda med.

men jag fick känslan av att dom famlade i mörkret... greppa efter halmstrån... jag umgås inte med FS och har inte gjort på många år..men han hade mitt nr i telefon....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in