2010-09-07, 23:25
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, grusvägen (åtminstone var det grus för några år sedan då jag var i området). De har kanske inte dränerat hela sträckan, utan endast en del av den. Den större vägen/landsvägen är väl asfalterad?

Ok, men hur lång, kurvig, rak är denna vägsträcka, vilken hastighet anser du att man kan köra?.
Hur många hus ligger längs denna vägen?
Senast redigerad av jjagare 2010-09-07 kl. 23:27. Anledning: felformulerat
Citera
2010-09-07, 23:32
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Ok, men hur lång, kurvig, rak är denna vägsträcka, vilken hastighet anser du att man kan köra?.
Hur många hus ligger längs denna vägen?

Det är bara att skriva in MJ:s adress på kartfunktionen på Eniro el. Hitta, el. använda Google Earth. Och MJ finns även med på 2 föregående siter om man inte kommer ihåg adressen.
En bild säger mer än tusen ord
Citera
2010-09-07, 23:44
Medlem
jjagares avatar
Har svårt att tro att 2 st identiska Hyundai Tuson åker på denna väg som är drygt en Km.

Men men...
Citera
2010-09-08, 00:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Har svårt att tro att 2 st identiska Hyundai Tuson åker på denna väg som är drygt en Km.

Men men...

Håller med dej..men asfaltvägen är väl ca 7 km lång från MJ:s avtagsväg. Och det visar ju på att föraren var stressad redan på grusvägen och sen när mitt vittne mötte den ett antal km senare? Att bilen körde för fort på grusvägen tycker jag också kan tyda på att det kanske var en annan kvinna som körde den fm.
Ok om man är upprörd och frustrerad, men man brukar har koll på var på vägen som man får ta det lite lugnt om det är risk för dikeskörning..Jag får mer o mer en starkare känsla av att det fanns en medhjälpare.
Det någon skrev att MJ:s bilar är "rena" för att hon forslades bort i en annan bil, låter inte otroligt.
Om dom grälade och FS vållade MJ:s död genom en olyckshändelse, så kan man tänka att, med hans bakgrund, inte gärna ringer polisen och tror att han kommer bli betrodd...vem ringer han?
Senast redigerad av saffy 2010-09-08 kl. 00:47.
Citera
2010-09-08, 01:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Citat:
Kan ha varit en medhjälpare som sms:at.......

Absolutt. Men en smart medhjelper ville vel tonet ned konflikten mellom dem? Om MJ allerede var død.

Det finns den möjligheten att de var på skilda platser och att FS är oskyldig. Den som vi tänker oss är medhjälpare kan ju vara GM.

Detta tycker nog de flesta är långsökt och det är nog så men man måste våga tänka annorlunda ibland och inte låsa sig i en ingångshypotes.
Citera
2010-09-08, 05:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Nei, de har utskrifter av sms-trafikken mellom FS og MJ. De beskriver at innholdet viser det utviklet seg en stor konflikt mellom dem. Denne sms-trafikk må mest sansynlig pågått etter de dro fra stedet hvor de ble observert krangle høylydt, på fredags ettermiddag.
Det var inte fredag de bråkade, det var på FS födelsedag, tisdag 27.
Citera
2010-09-08, 08:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Har FS några barn från något tidigare förhållande, före NillanB? Hur gamla skulle de i så fall kunna vara?
Enligt Folkbokföringen har FS tre barn, samma antal som NillanB har angivit.
Citera
2010-09-08, 10:03
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
FS har setts med barn 1 gång i området där han bor, den 28/7. Innan dess har ingen i grannskapet sett FS med några barn. Hade FS gått själv hade det troligtvis inte uppmärksammats på samma sätt.
Samma person (inte vittnet Saffy känner, det finns fler vittnen till bilkörningen) såg MJ:s bil köra iväg i hög hastighet + såg FS med barnen samma dag.
Två "konstiga" händelser under samma dag, sådant kommer man ihåg, och datum stämmer.

FS har setts med kameran många ggr ute i naturen, bl.a. vid det gamla sågverket. Jag tror inte han fotograferade barn.
Om samma person såg både bilkörningen och FS tillsammans med barn så blir jag lite nyfiken på varför detta med barnen kommer fram så mycket senare?

(Och som vanligt skriver jag inlägg efterhand som jag läser ikapp)
Citera
2010-09-08, 10:14
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte fredag de bråkade, det var på FS födelsedag, tisdag 27.

Hans fødselsdag falt helt riktig på den 27 juli Jeg har ikke bare skrevet feil ukedag, men jeg har på en forunderlig måte også skrevet feil måned. i flere innlegg.

Ikke spør hvorfor og hva jeg tenkte når jeg skrev feilene. Men de to dagene 27-28 er helt sentrale i forsvinningen, noe jeg også riktig understreker i mine innlegg.

Jeg får skylde på presenilitet.
Jeg har jo fulgt saken fra start og uten rimelig forklaring, er jeg tilbake i juni mnd

Godt man har slike som deg, som ikke roter og rydder opp, men du overså min største blemme: Skrev flere ganger 28 juni
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 10:25.
Citera
2010-09-08, 10:25
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Nei, de har utskrifter av sms-trafikken mellom FS og MJ. De beskriver at innholdet viser det utviklet seg en stor konflikt mellom dem. Denne sms-trafikk må mest sansynlig pågått etter de dro fra stedet hvor de ble observert krangle høylydt, på fredags ettermiddag.

Om man blir osams och grälar, så förstår inte jag varför man SMS:ar. Det måste väl bli ett bättre gräl ur alla synpunkter om man ringer till varandra i stället? Eller tyder mina tankar bara på att jag är för gammal? Eller har FS skrivit alla SMS:en, men då måste ju mobilerna ha funnits ganska nära varandra, så det verkar väl uteslutet.
Citera
2010-09-08, 10:31
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Kan ha varit en medhjälpare som sms:at.......

Smart idé!
Citera
2010-09-08, 10:32
Medlem
KiaWs avatar
Kan någon redogöra för hur många det är som lämnat infon om barnen i tråden, är det enbart rubbergirl, eller är det flera?

För att undvika missförstånd så är det inte som jag tvivlar på rubbergirl utan vill få klarhet i om det är en eller flera grannar som sett FS med barnen.
Jag vet att rubbergirls vittne sett barnen en gång och att det var den 28, det är samma vittne som såg MJs bil med en ljushårig kvinna, men finns det andra vittnen som sett FS med barn flera gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in