2011-04-06, 12:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Jodå jag blev "utfrågad" och fick det uppläst för mig. Hade tyvärr inga specifika datum att komma med så jag vet inte om det var till så mycket hjälp. De frågade mycket om det gamla sågverket men inte så mycket om att F varit synlig i Svartedalen. Är övertygad om att polisen är här på FB och läser så det ska väl inte vara så svårt att gräva fram "förhöret" med mig ;-)

Datum är ju viktiga för polisen, helst klockslag. FS hade ju rätt att röra sej i Svartedalen såklart.
Bilen, var den synlig efter att MJ försvunnit? Det borde väl intresserat dom?
Citera
2011-04-06, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Jodå jag blev "utfrågad" och fick det uppläst för mig. Hade tyvärr inga specifika datum att komma med så jag vet inte om det var till så mycket hjälp. De frågade mycket om det gamla sågverket men inte så mycket om att F varit synlig i Svartedalen. Är övertygad om att polisen är här på FB och läser så det ska väl inte vara så svårt att gräva fram "förhöret" med mig ;-)
Var det åt det hållet som de hade hittat hjulspåren? Över ängen och in i skogen som sedan gick till en enslig sjö?
Citera
2011-04-06, 12:58
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
har inte sett han arg. Jag slog till han en gång när vi båda var fulla, han sa okej och gav mig en kram

tack för att du svarade maskroos. När nåt sånt här hemskt händer är det bara det negativa som kommer fram om en person. Vill du berätta något om F positiva egenskaper (bara om du vill förstås)? Är han oxå en hängiven fotograf? Gillar han att vara ute i naturen som det sagts? Är han konstnärlig?
Senast redigerad av mercy 2011-04-06 kl. 13:02.
Citera
2011-04-06, 13:01
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Var det åt det hållet som de hade hittat hjulspåren? Över ängen och in i skogen som sedan gick till en enslig sjö?

Finns det några sommarstugor i området? Om det finns hus med brunnar kan ju föremål ha slängts i brunnen och ägarna som nu kommit till sina stugor har fått upp det i hinken när de skulle hämta vatten.
Citera
2011-04-06, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Finns det några sommarstugor i området? Om det finns hus med brunnar kan ju föremål ha slängts i brunnen och ägarna som nu kommit till sina stugor har fått upp det i hinken när de skulle hämta vatten.
Det finns en större brunn mittemot hennes hus, men den har de sökt igenom. Frågan är hur noga. Kanske dax att syna den igen. På en bild ser man att de går med långa pinnar och jag hoppas verkligen inte de bara använt dem i sökningen av brunnen.
Citera
2011-04-06, 13:29
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Det finns en större brunn mittemot hennes hus, men den har de sökt igenom. Frågan är hur noga. Kanske dax att syna den igen. På en bild ser man att de går med långa pinnar och jag hoppas verkligen inte de bara använt dem i sökningen av brunnen.

Tror du att det är en djup brunn? Är ju lite djärvt att göra det nära det egna huset förstås. Men det är nog inte svårt att få föremål att sjunka till botten med ett bra sänke.
Om F var i ett rus under dagen (som det talades om tidigt i tråden) så kanske F inte kunde planera så väl trots allt.
Citera
2011-04-06, 13:48
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
De stod exakt sådär om flickvännen och parets datorer när jag kopierade hit (den delen av) texten. Men nu när jag kollade igen så ser jag att Expressen/GT ändrat hela artikeln, tagit bort allt och ersatt med annat innehåll. Ny rubrik också. (Förtydligar; jag är osäker på om man ändrat precis varenda mening, men jag upplever det som en helt annan artikel nu.)

Märkligt, att man inte skapar en helt ny artikel och låter den gamla ligga kvar också.

Publicerat 05 apr 2011 08:39
Uppdaterad 05 apr 2011 19:20

Nu är det unga flickvännen helt bortstädad, och ersatt med uttalanden från Marinas anhöriga.
Inte ett knyst om att den misstänkte gärningsmannen "är jättesnäll".
Vet ju inte varför tidningen gjort ändringarna, men om det är pga påtryckningar från Marinas familj så tycker jag att det känns ganska äckligt faktiskt... snudd på korrupt.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2390884/polisen-utan-resultat-i-sokandet-efter-marinas-kropp

Kan det inte vara påtryckningar från polis då? Eftersom det råder yppandeförbud i utredningen. Ren gissning.
Citera
2011-04-06, 13:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har inget körkort så han hade ingen användning av den.

Har FS aldrig haft körkort eller har han fått det indraget?
Detta var helt ny info för mig.
MJ:s gröna Lupo har ju FS susat runt i så gott som dagligen, har han kört utan körkort då? *förvirrad*
Citera
2011-04-06, 13:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kan det inte vara påtryckningar från polis då? Eftersom det råder yppandeförbud i utredningen. Ren gissning.
@maskroos, har polisen bett dig vara tyst om någonting?
Citera
2011-04-06, 14:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Har FS aldrig haft körkort eller har han fått det indraget?
Detta var helt ny info för mig.
MJ:s gröna Lupo har ju FS susat runt i så gott som dagligen, har han kört utan körkort då? *förvirrad*
Den som söker på ordet körkort i tråden hittar det här inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
JA det tror jag, är nästan säker på att han haft körkort har för mig hon sa att han inte längre hade körkort och det var delvis svårt för honom att flytta osv..mer vet ja egentligen inte.
Hon berättade inte mycket var lite hemlighetsfull kanske
Det borde inte vara omöjligt att få uppgiften bekräftat. Men egentligen är det irrelevant, fråga var om FS hade fått tillgång till bilen. Även om han har körkort borde han inte få det eftersom bilen inte är hans.
Citera
2011-04-06, 14:05
Medlem
rubbergirls avatar
Ang. hjulspåren så använd sökfunktionen i detta ämne och sök på hjulspår och motorklubb så slipper vi dra allt om igen.

Kort om det: polisen misstänkte att spåren kan komma från ex. en fyrhjuling som lånats från den lokala motorklubben och som kört skogsvägar från MJ:s hus, för att senare återlämnas på klubben. Därför pratade man med klubben flera ggr och ville veta vilka som hade tillgång till nycklar o.s.v.
Det finns även tidningsartiklar om detta om ni söker.
Citera
2011-04-06, 14:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den som söker på ordet körkort i tråden hittar det här inlägget:

Det borde inte vara omöjligt att få uppgiften bekräftat. Men egentligen är det irrelevant, fråga var om FS hade fått tillgång till bilen. Även om han har körkort borde han inte få det eftersom bilen inte är hans.

Du skrev att FS inte har något körkort och därför trodde jag att detta var bekräftat på något sätt. Då vet vi fortfarande inte om FS har körkort eller ej alltså.

Maskroos: har FS körkort eller har haft det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in