2011-04-06, 12:01
Medlem
mercys avatar
maskroos det har ju sagts att F blir våldsam då han är påverkad av alkohol/andra droger.Har du märkt nåt av det? Har han hett humör när saker o ting går emot eller är det skitprat?
Citera
2011-04-06, 12:08
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
maskroos det har ju sagts att F blir våldsam då han är påverkad av alkohol/andra droger.Har du märkt nåt av det? Har han hett humör när saker o ting går emot eller är det skitprat?

har inte sett han arg. Jag slog till han en gång när vi båda var fulla, han sa okej och gav mig en kram
Citera
2011-04-06, 12:14
Medlem
Som jag skrivit LÅNGT tidigare i tråden så är Svartedalsområdet stort och M kan finnas var som helst. Tycker att polisen borde söka på andra ställen än bara runt huset. Har själv varit i kontakt med polisen i höstas och tipsat om att F varit synlig på vissa ställen samt att en bil liknande M´s setts på ett ställe. Inget av detta har mig veterligen kollats upp.
Citera
2011-04-06, 12:28
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Som jag skrivit LÅNGT tidigare i tråden så är Svartedalsområdet stort och M kan finnas var som helst. Tycker att polisen borde söka på andra ställen än bara runt huset. Har själv varit i kontakt med polisen i höstas och tipsat om att F varit synlig på vissa ställen samt att en bil liknande M´s setts på ett ställe. Inget av detta har mig veterligen kollats upp.

Ring igen, bättre o ringa en gång för mycket
Citera
2011-04-06, 12:31
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Ring igen, bättre o ringa en gång för mycket

Håller med, ring igen. Det kan ha fallit bort på grund av något tidigare. Nu när de är aktiva i fallet så lyssnar de förmodligen bättre också. Och det ringer antagligen inte lika många så att det hela är lättare att sortera för dem. Så ring igen, kanske det ger något!
Citera
2011-04-06, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Håller med, ring igen. Det kan ha fallit bort på grund av något tidigare. Nu när de är aktiva i fallet så lyssnar de förmodligen bättre också. Och det ringer antagligen inte lika många så att det hela är lättare att sortera för dem. Så ring igen, kanske det ger något!
Sånt får inte falla bort. Då är det inte underligt om utredningen stannar.
Senast redigerad av Yznof 2011-04-06 kl. 12:43.
Citera
2011-04-06, 12:43
Medlem
saffys avatar
Citat:

När du var i kontakt med polisen, frågade dom ut dej då? Om tidpunkt och var m m? Dom ska ju anteckna varje vittnesmål och sen läses det upp för dej. Förra året var dom glada att folk tipsade om minsta småsak, så det är konstigt om dom inte tog reda på mer av det du ringde om? Ring igen, till Göteborg och mordutredaren
Citera
2011-04-06, 12:47
Bannlyst
Citat:
På vilka andra ställen var han synlig?
Citera
2011-04-06, 12:48
Medlem
bagarn29s avatar
Om jag har förstått det rätt så har mannen i paret som bor där nu, bott där tidigare. Han kan ju känna till ett och annat gömställe som bara M och F känner till och av en slump hittat något av värde för utredningen. Troligt?
Citera
2011-04-06, 12:49
Medlem
Jodå jag blev "utfrågad" och fick det uppläst för mig. Hade tyvärr inga specifika datum att komma med så jag vet inte om det var till så mycket hjälp. De frågade mycket om det gamla sågverket men inte så mycket om att F varit synlig i Svartedalen. Är övertygad om att polisen är här på FB och läser så det ska väl inte vara så svårt att gräva fram "förhöret" med mig ;-)
Citera
2011-04-06, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Sånt får inte falla bort. Då är det inte underligt om utredningen stannar.

Nej det får det inte, men det vore ju inte första gången det händer i så fall. Så det är ju bra om de får informationen en gång till i fall det är det som har hänt. Om det har hänt vet vi ju inte men det är ju bättre att det kommer fram en gång till i fall att.
Citera
2011-04-06, 12:52
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag har förstått det rätt så har mannen i paret som bor där nu, bott där tidigare. Han kan ju känna till ett och annat gömställe som bara M och F känner till och av en slump hittat något av värde för utredningen. Troligt?

Det verkar troligt som sagt. Han visste kanske vad för knivar m m som MJ hade, eller har hittat något annat. Det skrevs ju att vissa knivar eller bajonetter eller vad det var, hade hon på ett gömställe? Eller minns jag fel? Jag tror att den nya tekniska bevisningen och att utredningen har tagit fart, beror på att något kommit fram som inte varit synligt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in