2010-10-09, 12:12
Medlem
rubbergirls avatar
Kan det vara Marina el. Rasmus de hittat?
Citera
2010-10-09, 12:33
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Det verkar som att det är ett manslik man har hittat, men jag kan ha fel. Tydligen så var kroppen i ett extremt dåligt skick, men själva kroppskonstitutionen vittnade om det handlar om en man. Polisens tekniker är i detta nu uppe på rättsmedicin och försöker tillsammans med läkare att se vad de kan få fram om personen.
Citera
2010-10-09, 13:06
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Det verkar som att det är ett manslik man har hittat, men jag kan ha fel. Tydligen så var kroppen i ett extremt dåligt skick, men själva kroppskonstitutionen vittnade om det handlar om en man. Polisens tekniker är i detta nu uppe på rättsmedicin och försöker tillsammans med läkare att se vad de kan få fram om personen.
Får man fråga hur det vet detta?
Citera
2010-10-09, 16:14
Medlem
saffys avatar
När man läser så är det väl ganska troligt att det är Rasmus?
Citera
2010-10-09, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
När man läser så är det väl ganska troligt att det är Rasmus?
Det är bekräftat att det är Rasmus.
Senast redigerad av Quarrel 2010-10-09 kl. 16:34.
Citera
2010-10-09, 16:39
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Polisen har nu gått ut med att det var Rasmus som hittades.

Citat:
2010-10-09 10:51, Försvunnen person, Göteborg
Fynd av kropp i Hamnområdet, Göteborg. Kroppen har blivit identifierad.

Kl. 11.00

Under förmiddagen har en kropp återfunnits i vattnet i hamnområdet i Göteborg. Kustbevakningen har genomfört bärgning av kroppen. Kroppen kommer att föras till Rättsmedicinalverket för undersökning.

Uppdaterad information kl 16.15

09:45 idag påträffades en kropp i Göta Älv och den bärgades av Kustbevakningen. Polisens tekniker har undersökt kroppen och det har konstaterats att det är den försvunne Rasmus Johansson som har anträffats

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/sv/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2010-10-09-1051-Forsvunnen-person-Goteborg/
Citera
2010-10-10, 02:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Är det verkligen inget nytt som har framkommit i detta fall?

Ingen kropp, inga spår, inga indikationer eller tecken som pekar mot vad som har hänt. Bara en misstänkt GM.

Ska detta fall förbli olöst tro?
Citera
2010-10-12, 13:33
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Får man fråga hur det vet detta?

Ryktesvägen...
Citera
2010-10-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det verkligen inget nytt som har framkommit i detta fall?

Ingen kropp, inga spår, inga indikationer eller tecken som pekar mot vad som har hänt. Bara en misstänkt GM.

Ska detta fall förbli olöst tro?

Undrar detsamma. Det är 2.5 månad sedan hon försvann. Ingen märkbar polisiär aktivitet i området. Man skulle vilja vet vad polisen säger, eller vänner/bekanta? Har det kommit in några nya tips till polisen?
Det är älgjakt nu, återigen ( efter svampplockarna) många som rör sig i skogen.
Citera
2010-10-12, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viv
Undrar detsamma. Det är 2.5 månad sedan hon försvann. Ingen märkbar polisiär aktivitet i området. Man skulle vilja vet vad polisen säger, eller vänner/bekanta? Har det kommit in några nya tips till polisen?
Det är älgjakt nu, återigen ( efter svampplockarna) många som rör sig i skogen.
Svampplockarna hittade inget. Men jag antar att älgjägare oftare än svamppplockare använder hund, så hoppet ökar.
Citera
2010-10-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Svampplockarna hittade inget. Men jag antar att älgjägare oftare än svamppplockare använder hund, så hoppet ökar.

Ja, man hade ju hoppats att någon av alla svampplockare, skogspromenerare, jägare, fiskare mfl sett något i skogen. Det finns alltid bilar parkerade längs vägarna. Folk som stannar och ser på de gamla sågarna vid ån. Många som promenerar med sina hundar.

Funderar även på de som skrev i början av tråden, som finns i familjens närhet, eller känner dem. Vet de någonting?
Citera
2010-10-13, 02:09
Bannlyst
Jag har funderat på varför inte Försvaret har fått söka just i detta fallet, de är ju proffs till skillnad från Polisen som "hoppar över" jobbig terräng och gärna tittar efter svamp... Nä men seriöst så hänger jag inte med i varför inte, nu är det för sent men för de anhörigas skull kanske de skulle kosta på sig med ett militärt sök, tycker jag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in