2010-09-05, 21:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Disse oppgiftene om barn har kommet sent inn til tråden. Hvorfor det? Hvor sikker er denne observasjonen?

Når vitne sier observasjonen er gjort to steder, at barna holdt FS (?) i hånden, ja da burde man observert hårfrisyren til denne mannen.

Det har stått om denna observation tidigare i tråden, men då var inte datum spikat till 100%

Om man har sett en människa var och varannan dag, under flera års tid, vet vem det är, vad han heter, har pratat med honom och vet vart han bor - ja, då är observationen säker.
FS såg likadan ut som tidigare, dv.s. med sitt långa hår.
Citera
2010-09-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om MJ vid något tillfälle rätt så nyligen t.ex skurit sig i ett av rummen och torkat upp efter sig bör det inte bli kvar fläckar som polisen kan ha sett.

Om det är så kan man då se hur mycket blod det ursprungligen rör sig om?

Med luminol kan teknikerna se blodfläckar som avlägsnats.
Citera
2010-09-05, 21:53
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det har stått om denna observation tidigare i tråden, men då var inte datum spikat till 100%

Om man har sett en människa var och varannan dag, under flera års tid, vet vem det är, vad han heter, har pratat med honom och vet vart han bor - ja, då är observationen säker.
FS såg likadan ut som tidigare, dv.s. med sitt långa hår.
Har jag fattat det rätt att det finns ett vittne som sett FS med barn vid tidpunkten för försvinnandet, och att det är du som tagit det till tråden? Känner du vittnet?
Citera
2010-09-05, 21:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Disse oppgiftene om barn har kommet sent inn til tråden. Hvorfor det? Hvor sikker er denne observasjonen?

Når vitne sier observasjonen er gjort to steder, at barna holdt FS (?) i hånden, ja da burde man observert hårfrisyren til denne mannen. Dette gjelder andre observasjoner også, der en mener det er FS. Og jeg slenger gjerne på observasjonen om den påståtte bilen, der en kvinne (lyst hår) anså sitte bak rattet.

Hvor mange menn har langt, mørkt hår som går nesten til midjen anno 2010? Dette er så markerte trekk at vitner absolutt burde merket seg det.

Det samme gjelder vitnet som sier at FS gikk på veien. Hadde denne mannen langt mørkt hår??
Om man ikke observerte dette, ja så kan det likegodt være hvilken som helst mann i Sverige som de mener ha sett.

Ja han hade långt brunt hår i hästsvans.
Citera
2010-09-05, 21:56
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En sak jag tycker är lite underligt. Barnen var ca 10-12 år om jag förstår det rätt. Varför håller man barnen i handen på en grusväg? OM det var FSs barn skulle de då hålla pappa i handen?

Min erfarenhet är att barn eller barnbarn inte håller vuxna i handen mer än nödvändigt.

Är det barn till en ny kvinnlig bekantskap? FS var ju oanträffbar ca en vecka innan polisen tog in honom för förhör.

Ja..en ljushårig bekant kanske?
Citera
2010-09-05, 22:00
Medlem
Camdreas avatar
Detta med att hålla pappa i handen.
Om man träffar pappa varje dag, så håller man nog inte honom i handen om man är ute och går. Är det däremot så, att man inte har träffat honom på länge, så ligger det nog nära till att man gör det.
Snälla NillanB: sprid lite klarhet!
Citera
2010-09-05, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Om man träffar pappa varje dag, så håller man nog inte honom i handen om man är ute och går. Är det däremot så, att man inte har träffat honom på länge, så ligger det nog nära till att man gör det.
Det kan vara precis tvärtom.
Citera
2010-09-05, 22:19
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vara precis tvärtom.

Dvs man kan inte dra några slutsatser av detta ö h t.
Citera
2010-09-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Snälla NillanB: sprid lite klarhet!

Det var inte mina barn, som jag sagt tidigare, barnen har inte träffat Fredrik eller Marina sen augusti 2008.
Citera
2010-09-05, 23:07
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Det var inte mina barn, som jag sagt tidigare, barnen har inte träffat Fredrik eller Marina sen augusti 2008.

Tack för info!

M v h Camdrea
Citera
2010-09-06, 00:27
Medlem
bagarn29s avatar
Ang. uttag på MJs kort efter den 28:e. Vem skulle kunna tänkas känna till hennes kod? Förrutom FS?
Citera
2010-09-06, 09:35
Medlem
jjagares avatar
Angående barnen som det pratas om.
Har FS några syskon som har barn?
I såfall kan det ju vara dessa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto