Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Då hade det varit fan så mycket enklare att säga att han sov någonstans i trakten. Och dåligt med pengar hade han inte. Vidare - hade han åkt fast för polisen för ett i sammanhanget mycket ringa brott (grov olovlig körning) så hade han verkligen fått sitt eftersträvade alibi.
Så lite har du ju tänkt, "kom upp med mölndalsresan senare", men du har inte tänkt hela vägen Sailfish. Enligt stjärnåklagarens teori så var han ju och tog ut 10 000? Och man hittade fyra papp i hans plånbok. Då har man råd med lite diesel. Så du är fortfarande ute och seglar, Sailfish, och du blandar ihop orsak och verkan samtidigt som du i samma resonemang växlar mellan olika hypoteser.
Jag har förstått att du ytterst gärna vill att FS ska vara den skyldige. Men det finns en hel del indikationer på att så inte är fallet. Tänk på Marina, i himmelen, istället - hon skulle nog inte vilja se att FS (som hon definitivt gillade och kände ansvar för) åker fast för ett mord på henne själv.
Han borde kunnat kommit på nått bättre helt enkelt.
T ex att han fått pengar av MJ för att hålla sig borta för att hon hade en dejt..
Det hade kunnat förklara både uttaget samt pengarna + bortvaron
Jag har ingen personlig önskan att
just FS skall dömas. Dock är jag övertygad precis som polis, åklagare, anhöriga, folk i området att de hade rätt GM.
Du får gärna övertyga mig om nått annat men varken du eller några andra har kommit på eller hittat nått intressant att gå på.
Kabeltjuvar tex är helt uteslutet. Sexkontakter hade kunnat varit intressant ifall BP inte varit i MJ:s sovrum och ifall ingen städat tex.