2012-07-31, 21:57
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det gör han inte. Felaktigheterna i bl a tidsangivelser är sådana som alltid blir när man i efterhand ska beskriva vad man gjort och när man gjort det. Misstänksam ska man bli när allt stämmer till punkt och pricka.

Nä där håller jag inte med. Ta tex bankomatuttagen den 28:e. FS säger att hon lämnar vid middagstid och det är sista gången han ser henne.
Bevisligen görs uttagen innan kl 11 men sedan sker det ju datoraktivitet på hennes dator (som han aldrig rör). Hur går det ihop? Enligt FUP:n så försöker någon komma ut på internet, nån råkar således ej bara stöta till den.
Ta madrassen också, han låtsas om som inget hänt, att det inte är hans egna. Sedan säger han att det kan vara hans, eller hennes. Senare accepterar han att det är hans madrasser. Jag anser där att han talar osanning.
Citera
2012-07-31, 22:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Jag tror inte på det, stämmer dåligt överens med MJ:s bankomatuttag också.
Finns det någon annan som bekräftat denna uppgift?

letsdoit skriver:
Citat:
Enligt HR-domen, s. 19, ska det enligt FS ha funnits 50 000 - 100 000 kr liggande någonstans i bostaden. - Vem visste om dessa pengar?

Sök i tråden på "100 000" så finns det fler träffar.

Har man svarta pengar så bör de göras vita innan de används.
Senast redigerad av PeterNoster 2012-07-31 kl. 22:11.
Citera
2012-07-31, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nä där håller jag inte med. Ta tex bankomatuttagen den 28:e. FS säger att hon lämnar vid middagstid och det är sista gången han ser henne.
Bevisligen görs uttagen innan kl 11 men sedan sker det ju datoraktivitet på hennes dator (som han aldrig rör). Hur går det ihop? Enligt FUP:n så försöker någon komma ut på internet, nån råkar således ej bara stöta till den.
Ta madrassen också, han låtsas om som inget hänt, att det inte är hans egna. Sedan säger han att det kan vara hans, eller hennes. Senare accepterar han att det är hans madrasser. Jag anser där att han talar osanning.
En dator som väcks av en musrörelse går ut på nätet. Det gör en dator hela tiden när den är vaken.

Var i FUP kan jag läsa det du skriver om madrasser?
Citera
2012-07-31, 22:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
letsdoit skriver:

Sök i tråden på "100 000" så finns det fler träffar.

Men du det är ingen som tror på Fredrik för i så fall behöver inte Marina ta ut 10.000 om hon nu hade 100000 hemma eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En dator som väcks av en musrörelse går ut på nätet. Det gör en dator hela tiden när den är vaken.

Var i FUP kan jag läsa det du skriver om madrasser?

Vilken uppkoppling hade man på sitt bredband i Marinas hus?
Citera
2012-07-31, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men du det är ingen som tror på Fredrik för i så fall behöver inte Marina ta ut 10.000 om hon nu hade 100000 hemma eller?
Jo, om det var svarta pengar, och hon inte ville riskera att behöva redovisa varifrån pengarna kom.

Varför tog FS ut pengarna om det fanns 100.000 hemma? För att tjäna 10.000 till? Varför tog han inte ut 20.000 medan han hade chansen?
Citera
2012-07-31, 22:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jo, om det var svarta pengar, och hon inte ville riskera att behöva redovisa varifrån pengarna kom.

Varför tog FS ut pengarna om det fanns 100.000 hemma? För att tjäna 10.000 till? Varför tog han inte ut 20.000 medan han hade chansen?

Du det där va nog den sämsta redogörelsen jag sett. Hon skulle ju rest i väg så vem ska hon redovisa för?
För att Fredrik ljuger inget annat det tyder dessa 10.000 på som togs ut. Ja, här gäller det att ha huvudet på skaft och inte köpa hans idiotförklaringar.
Citera
2012-07-31, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken uppkoppling hade man på sitt bredband i Marinas hus?
FUP, sid 110:
Citat:
Datorena är anslutna till elnätet och ett lokalt nätverk. De har anslutning till Internet via ett ADSL-modem.
Citera
2012-07-31, 22:07
Medlem
Citat:
Varför skulle någon hjälpa FS med ett så grovt brott?

Ja det är just det som är frågan.
Men skulle detta vara första gången som någon har hjälp till att begå ett så här grovt brott ?
Citera
2012-07-31, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Du det där va nog den sämsta redogörelsen jag sett. Hon skulle ju rest i väg så vem ska hon redovisa för?
För att Fredrik ljuger inget annat det tyder dessa 10.000 på inget annat.
Om hon skulle resa iväg och komma tillbaka kan det tänkas att hon skulle behöva redovisa uttaget. Vi vet inte varför hon gjorde det.

Ljuger FS om 10000? Vad menar du?
Citera
2012-07-31, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
FUP, sid 110:

Okey, men din redogörelse finns inga bevis på. Du vill gärna argumentera för enskilda händelser, men det är ju mer som ska in och inte bara en dator som har aktivitet. Hennes mobil tex den va under bostaden.
Hon sprang in och ut den dagen fast alla fattar att hon va död då-.

Var tog dessa 100000 vägen snodde Fidde dom eller?

Så han åkte alltså hem och städade efter det här mordet? Ingen annan skulle åka tillbaka till mordplatsen mer än den som bor där. Helheten är avgörande och inte enskilda detaljer som kommer från en sanslöst kriminell mördare.

Citat:
Om hon skulle resa iväg och komma tillbaka kan det tänkas att hon skulle behöva redovisa uttaget. Vi vet inte varför hon gjorde det.

Ljuger FS om 10000? Vad menar du?

Har du sett att man nämnt 100000 i FUP som man hittat`? Nej, just det och logiskt är att har man 100000 hemma så tar man inte ut 10000.
Citera
2012-07-31, 22:12
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Se det fetade. Jag provade på min dator (Windows Vista) och den gör precis så. Den vaknar försöker gå ut på nätet och somnar sedan om.

Provade även med en smäll i skrivbordet och det blev samma sak. Den anropar servern och förbereder för att den ska få lösenord. Efter att den fått lösenord så går den ut. Så uppfattade jag det iaf - men det hände en gång att den fick "blåskärm" också.
Citera
2012-07-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ett mycket välgjort paket kan fälla GM.
Kropp och bäddmadrasser och annat är säkert bättre konserverat än vi kan ana.
Eftersom vi inte hört att spår och dna saknas på fynd och fyndplats.Då kan vi med säkerhet utgå ifrån att en hel del har hittats.
Det är säkert mycket besvärande för den man som tidigare figurerat i både tingsrätt och hovrätt.

Jag har precis börjat läsa FUP och har bl.a. noterat att det var FS smutsiga bäddmadrasser som låg i Marinas säng. Om det nu är Marinas bäddmadresser som Marina var inlindad i blir det svårt för FS att förklara varför hans magasinerade madrasser har hamnat i sängen.

Vad hade han för förklaring till att hans madrasser var i sängen innan Marina hittades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in