2012-08-10, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Något som jag har blivit lite konfunderad över är att FS verkar vara en person som har svårt att kontrollera sin ilska. Jag har inte svårt att föreställa mig ett utbrott från hans sida som leder till mord. Men mordet på Marina verkar ha varit genomtänkt (gm fick ut kroppen inom 20 min, är det FS som är gm så lyckades han frakta kroppen utan att hundarna markerade i bilarna m.m.). Ingen annan som har funderat på detta?

Har FS tidigare agerat överlagt och välplanerat? Kanske är de försvunna djuren tecken på samma typ av beteende?

Han har tittat väldigt mycket på kriminalserier och liknande och även med Marina pratat om det perfekta mordet, det framgår av en del vittnesförhör.
Han kan ha lekt med tanken att mörda henne nu när det för länge sedan var slut.
Att beställa en stor skottkärra i onödan verkar underligt tycker jag.
Riktigt skumt men det behöver inte betyda någonting?
Men ok, Marinamannen är en synnerligen sjuk människa, det framgår av fup.
Citera
2012-08-10, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Något som jag har blivit lite konfunderad över är att FS verkar vara en person som har svårt att kontrollera sin ilska. Jag har inte svårt att föreställa mig ett utbrott från hans sida som leder till mord. Men mordet på Marina verkar ha varit genomtänkt (gm fick ut kroppen inom 20 min, är det FS som är gm så lyckades han frakta kroppen utan att hundarna markerade i bilarna m.m.). Ingen annan som har funderat på detta?

Har FS tidigare agerat överlagt och välplanerat? Kanske är de försvunna djuren tecken på samma typ av beteende?
Nej, det finns ingenting som tyder på att han agerar så genomtänkt när han är arg.
Citera
2012-08-10, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Han har tittat väldigt mycket på kriminalserier och liknande och även med Marina pratat om det perfekta mordet, det framgår av en del vittnesförhör.
Vilka vittnesförhör då?
Citera
2012-08-10, 20:53
Medlem
Citat:

Ja, kanske har han lekt med tanken och planerat ett perfekt mord... Det skulle förklara att han trots allt lyckas så bra trots ett eventuellt spontant mord. Kanske hade han också helt enkelt tur när han lyckas så bra. Han gör ju inte många misstag. Och det tar lång tid innan kroppen hittas. Det kan han ju inte ha varit säker på när den placeras så nära en liten väg.

Helt klart är gm en ganska intelligent person hur som helst, som lyckas klara sig undan fängelse så här länge.
Citera
2012-08-10, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilka vittnesförhör då?

Det med att om han mördade henne skulle han gömma henne så ingen kunde hitta henne,
ska du försöka inbilla mig att du inte själv läst det?
Citera
2012-08-10, 20:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Helt klart är gm en ganska intelligent person hur som helst, som lyckas klara sig undan fängelse så här länge.
Nja, den som vinner en tävling är antingen duktig eller har en dålig motståndare.
Citera
2012-08-10, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det med att om han mördade henne skulle han gömma henne så ingen kunde hitta henne,
ska du försöka inbilla mig att du inte själv läst det?
Jo, det har jag läst, men du skrev "en del vittnesförhör", i plural. Jag frågade vilka, inte vilket vittnesförhör.
Citera
2012-08-10, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ja, kanske har han lekt med tanken och planerat ett perfekt mord... Det skulle förklara att han trots allt lyckas så bra trots ett eventuellt spontant mord. Kanske hade han också helt enkelt tur när han lyckas så bra. Han gör ju inte många misstag. Och det tar lång tid innan kroppen hittas. Det kan han ju inte ha varit säker på när den placeras så nära en liten väg.

Ja, jag vet inte om jag håller med, jo kanske kriminellt intelligent, han har haft en stor portion tur tex med de felaktiga domarna.
Förhören, där han nekar till allt trots som jag tycker, överbevisning, det borde inte gå att klara sig så.
Ett stort misstag var bankomaten, den skulle han låtit bli.
Valet av metod och mordplats? ja vad ska man säga här, det tycker jag tyder på att det var lite oplanerat.
Ett annat misstag var valet av gömstället, men där hade han bara tur att det inte hittades innan rättegången så mycket som polisen letat.
Att ingen sett honom någonstans är väl tursamt.
Tänk om någon hade sett honom när han parkerade så illa, så skulle aldrig Marina parkera sin bil.
Senast redigerad av acustic 2012-08-10 kl. 21:13.
Citera
2012-08-10, 21:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, jag vet inte om jag håller med, jo kanske kriminellt intelligent, han har haft en stor portion tur tex med de felaktiga domarna.
Förhören, där han nekar till allt trots som jag tycker, överbevisning, det borde inte gå att klara sig så.
Ett stort misstag var bankomaten, den skulle han låtit bli.
Valet av metod och mordplats? ja vad ska man säga här, det tycker jag tyder på att det var lite oplanerat.
Ett annat misstag var valet av gömstället, men där hade han bara tur att det inte hittades innan rättegången så mycket som polisen letat.
Att ingen sett honom någonstans är väl tursamt

Eller också kan det ju vara så enkelt att han inte har begått brottet FS alltså, jag säger inte att det är så men att ha så mycken tur förefaller osannolikt, det kan vara en annan GM.
Citera
2012-08-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det finns ingenting som tyder på att han agerar så genomtänkt när han är arg.

Ja, det är lite av en gåta.
Citera
2012-08-10, 21:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Bilder från min exkursion i området kring FP:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1246682_page0.html
Fina, intressanta bilder som vid sidan om de övriga bilder du lagt upp tillför ännu mer stoff till diskussionen om fyndplatsens belägenhet mm.
Citat:
Den mystiske mannen försvann in i skogen bredvid paketet enligt kabelbrännarna i artikeln.

Jag såg att där gick en om än liten men iaf en stig, som ledde ner till sjön Övre Långevatten.
Avståndet från FP till sjön är 160 meter och där vid sjön fanns en fiskarkoja med färskt granris med gröna barr på golvet.
Den lilla övernattningskojan kan ha använts till grillpartyn och annat. På sommaren kan den också ha utgjort en hemvist för någon bostadslös som hittat dit.

Betr. sportfisket sker f n ingen nyutsättning av regnbåge:
http://www.sportfiskarna.se/Sportfis...9/Default.aspx
Inte så många sportfiskare som vill betala för att fiska gamla regnbågar (kanske en och annan tjyvfiskare).
Citat:
/.../ Det finns alltså två byggnader inom 250 meters avstånd från FP och enda vägen dit är via stigen som passerar bredvid FP.
Alternativ väg är med båt från östra sidan av sjön men där fanns ingen båt så båt på släpvagn blir då alternativet.

Borde det inte kunna finnas vittnen som sett paketet bland dessa sportfiskare?
Paketet var väl dolt, och man fick anstränga sig för att nå fram till det där det låg under en massa torra, vassa kvistar och stickiga granar, och även om någon skymtat något vitt där under granarna så hade det fått passera såsom varande vilket skräp som helst, och ej värt att undersöka. Vi har också förstått att det var nära ögat att också MPS - trots mycket förarbete och helt rätt inriktning på sökandet - var nära att missa fyndet: Man står intill fyndplatsen och pratar med varandra, och en i gruppen får plötsligt syn på något vitt som skymtar en bit därifrån och går då fram och petar med en pinne. Ett litet hål uppstår men man ser inte vad paketet innehåller varpå patrulledaren beslutar att ett mindre snitt ska skäras. - Och då ska vi ha klart för oss att samtliga i gruppen varit bespetsade på att hitta något. - Hade personerna i gruppen tittat åt något annat håll, eller plötsligt överraskats av ett ösregn, hade MJ än i dag legat kvar under granarna i Svartedalen.

Nej, det här var den perfekta platsen att gömma ett plastpaket för en gm som varken hade tid eller lust att åka flera mil med ett lik i lasten. Massor av skräp omkring och intill FP, gammalt ris och avröjda träd, bilväg ända fram så när som på ett överkomligt antal meter. - Paketet kunde lika gärna ha innehållit ett par gamla madrasser och diverse sängkläder - men inget lik. Härtill kunde gm hoppas på att om/när platsen skulle rensas från skräp hans paket skulle åka med till en förbränningsstation - och MJ slutligen gå upp i rök. - Men där bedrog han sig tack vara en nyfiken MPS-are med huvudet på skaft.
Citera
2012-08-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller också kan det ju vara så enkelt att han inte har begått brottet FS alltså, jag säger inte att det är så men att ha så mycken tur förefaller osannolikt, det kan vara en annan GM.

Så mycket tur har han väl inte haft tycker jag, domarna är inte tur och att Missing_people hittade Marina är otur, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in