2012-08-04, 23:11
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ärligt talat, det kan ha varit så men samtidigt finns det för mycket tvivel i de domar som har fallit.
Utrymmet för en alternativ GM genomsyrar hela ärendet och icke att förglömma MJ,s fallenhet för BDSM, det väcker en del undringar hos en del människor och säkerligen hos de nämdemän och lagkloka som dömde i målen.
Delade Fredrik S hennes intresse för BDSM?Antar att så är fallet eftersom båda bodde under samma tak.
Fredrik har sagt att han haft sex med henne.Då är det väl frågan om bdsmsex och inget vanligt samlag med penetrering eftersom han hade kraftiga problem med potensen.
Kan Fredrik S och MJ ha haft bdsmlekar för sig som spårat ur totalt och avslutat livet på en deltagare(hans livspartner MJ).
Sen har Fredrik gjort allt som står i hans makt för att dölja det som hänt.Städat och gömt den avlidna livspartnern MJ. Tagit ut pengar på MJ,s konton så han skulle klara sig ett tag,dessutom ville han han få åt sig bilen.
Den teorin är mer möjlig än att nån helt okänd kommit och gjort samma sak tycker jag.Dessutom hade Fredrik och MJ använt pistolen förut.Fredrik kände också till vart han kunde dumpa den avlidna MJ.
Citera
2012-08-04, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Delade Fredrik S hennes intresse för BDSM?Antar att så är fallet eftersom båda bodde under samma tak.
Fredrik har sagt att han haft sex med henne.Då är det väl frågan om bdsmsex och inget vanligt samlag med penetrering eftersom han hade kraftiga problem med potensen.
Kan Fredrik S och MJ ha haft bdsmlekar för sig som spårat ur totalt och avslutat livet på en deltagare(hans livspartner MJ).
Sen har Fredrik gjort allt som står i hans makt för att dölja det som hänt.Städat och gömt den avlidna livspartnern MJ. Tagit ut pengar på MJ,s konton så han skulle klara sig ett tag,dessutom ville han han få åt sig bilen.
Den teorin är mer möjlig än att nån helt okänd kommit och gjort samma sak tycker jag.Dessutom hade Fredrik och MJ använt pistolen förut.Fredrik kände också till vart han kunde dumpa den avlidna MJ.
Det finns inget i FUP som tyder på att FS ägnade sig åt BDSM, så din teori är en av de sämre.
Citera
2012-08-04, 23:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om jag minns rätt så letade inte heller Ms pappa eller syster H efter M.

Förresten, har det framkommit vad familjemedlemmarna J gjorde vid tiden för Ms försvinnande, eftersom det fanns en viss frustration kring M?

Dom ringde väldigt många gånger till hennes telefon till skillnad från den inneboende som ringde 1 gång från hemtelefon, så det säger en del om just Fredriks stora engagemang. Kanske inte så stor ide att leta efter något som han redan mördat.

Djur först som han avlivar och gud vet med vilka metoder. Bestialiskt kanske? Hundknullaren låter inte fint och man kan undra hur han fick namnet. Kanske rent av är bokstavligen? Det känner man till hur många mördare böjar först med djur för att sen döda människor. Så än kanske inte han har tänkt sluta, men iofs tror jag inte han vågar på ett tag att mörda. Undrar hur många djur han tagit sen Marina, och jag undrar samtidigt vad han fått ut av det?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inget i FUP som tyder på att FS ägnade sig åt BDSM, så din teori är en av de sämre.

Allt står inte i FUP,och hans hemligheter är dolda i dunkel. Tänker på vad hans praktikplats sa om hans avlivningsmetoder. Bestialisk psykopat har härjat runt. Hur tror du hans öknamn uppkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det fetmarkerade antar jag att du har källa på, Kvarnström sa samma sak och vi vet hur det gick för honom.

Jaha, du har fortfarande inte begripit, trodde du hade förmått dig att ta till vissa fakta, men jag hade fel eller så beror det på att det är lördag igen och boxen är framplockad.

Nåväl, ditt syn på svenska rättssystemet stämmer dock dåligt överens med just det svenska rättssystemet och vi normalt funtade personers syn på det.
'
'

Klart jag har källa jag är fullt informerad. Frågor? Nej du får säga du vet hur det gick tror du, men jag vet något helt annat. VI vet hur det gick säger du. Nej det vet inte du alls.
Vilken fakta? Du har ingen och inget har presenterats mer än SKL och Borås samt lite annan teknisk undersökning och klara indicier. Jag liter inte på en mördare eller uppgifter som sprids i en tråd där en slask legat som egen utredning. Där går gränsen för dumheterna.

Din syn på brott som är dömda och som med facit på hand visat sig vara fel är inget jag anser vara önskvärt. Det är till och med nonsens resonemang. Totalt ointressant.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-04 kl. 23:32.
Citera
2012-08-04, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom ringde väldigt många gånger till hennes telefon till skillnad från den inneboende som ringde 1 gång från hemtelefon, så det säger en del om just Fredriks stora engagemang. Kanske inte så stor ide att leta efter något som han redan mördat.

Djur först som han avlivar och gud vet med vilka metoder. Bestialiskt kanske? Hundknullaren låter inte fint och man kan undra hur han fick namnet. Kanske rent av är bokstavligen? Det känner man till hur många mördare böjar först med djur för att sen döda människor. Så än kanske inte han har tänkt sluta, men iofs tror jag inte han vågar på ett tag att mörda. Undrar hur många djur han tagit sen Marina, och jag undrar samtidigt vad han fått ut av det?
Hur många gånger är "väldigt många gånger"? Och hur många gånger ringde de till mannen som bodde under samma tak, och kanske kunde svara på var Marina var?
Citera
2012-08-04, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Allt står inte i FUP,och hans hemligheter är dolda i dunkel. Tänker på vad hans praktikplats sa om hans avlivningsmetoder.
Nej.
Citat:
Bestialisk psykopat har härjat runt. Hur tror du hans öknamn uppkommit?
Du gav honom det.
Citera
2012-08-04, 23:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej.
Du gav honom det.

Nej, jag menar Fidde Hundknullaren. Det va frågan det namnet har inte jag givit Fredrik Svensson aka Marinamannen misstänkt för mordet på Marina Johansson.

Citat:
Hur många gånger är "väldigt många gånger"? Och hur många gånger ringde de till mannen som bodde under samma tak, och kanske kunde svara på var Marina var?

Har du problem med redan besvarade frågor? Eller fel på minnet? I så fall är tipset att frågan är besvarad redan och säkerligen hur många gånger som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
han har ju bra hand med djur vet jag. hundar speciellt...3 hundar har försvunnit som han har passat. ingen har kommit tillrätta.

i byn han kommer ifrån kallas han ju för fidde hundknullaren.

en undertryckt person som gärna visar vad han går för inför sina vänner.
men han kan hålla tyst om saker, inför vänner och poliser.
han är en komplex person som röker STORA mängder hasch och gärna tar lite flödder om det finns till hands.

dom kanske skulle söka i området runt lygnö (alingsås) där han växt upp?? man känner ju sig oftast tryggare där man känner området väl.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-04 kl. 23:33.
Citera
2012-08-04, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag menar Fidde Hundknullaren. Det va frågan det namnet har inte jag givit Fredrik Svensson aka Marinamannen misstänkt för mordet på Marina Johansson.
Källa på att du inte har givit det?
Citat:
Har du problem med redan besvarade frågor? Eller fel på minnet? I så fall är tipset att frågan är besvarad redan och säkerligen hur många gånger som helst.
Jag minns inte allt som står i en tråd med 40.000 inlägg. Men jag kan läsa av telefonlistorna att FS mobil aldrig blev uppringd av Marinas familj. Konstigt va? Jag tycker det vore självklart att ringa honom och fråga.

Tillägg: Nu såg jag ditt tillägg. Ja, den medlemmen skulle inte jag ta som sanningsvittne.
Senast redigerad av Quarrel 2012-08-04 kl. 23:42.
Citera
2012-08-04, 23:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Han borde kunnat kommit på nått bättre helt enkelt.
T ex att han fått pengar av MJ för att hålla sig borta för att hon hade en dejt..
Det hade kunnat förklara både uttaget samt pengarna + bortvaron

Jag har ingen personlig önskan att just FS skall dömas. Dock är jag övertygad precis som polis, åklagare, anhöriga, folk i området att de hade rätt GM.
Du får gärna övertyga mig om nått annat men varken du eller några andra har kommit på eller hittat nått intressant att gå på.
Kabeltjuvar tex är helt uteslutet. Sexkontakter hade kunnat varit intressant ifall BP inte varit i MJ:s sovrum och ifall ingen städat tex.
Tycker du att man ska kunna dömas för ett brott enbart av den anledningen att man inte lyckas hitta någon som är lämpligare?

Nej tack!
Det fordras mycket mer än så!
Konkret bevisföring eller ett erkännande krävs för en fällande dom i detta fall.

Att döma någon med hänvisning till magkänslor och statistik kommer aldrig att accepteras av en stat som vill framstå som rättssäker.
Senast redigerad av Malom 2012-08-04 kl. 23:49.
Citera
2012-08-04, 23:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av siggemask

han har ju bra hand med djur vet jag. hundar speciellt...3 hundar har försvunnit som han har passat. ingen har kommit tillrätta.

i byn han kommer ifrån kallas han ju för fidde hundknullaren.

en undertryckt person som gärna visar vad han går för inför sina vänner.
men han kan hålla tyst om saker, inför vänner och poliser.
han är en komplex person som röker STORA mängder hasch och gärna tar lite flödder om det finns till hands.

dom kanske skulle söka i området runt lygnö (alingsås) där han växt upp?? man känner ju sig oftast tryggare där man känner området väl
Det här är bara ett inlägg från Fb som inte finns med i fun. Vem som helst kan skriva vad som helst här i tråden baserat från ens egna tyckande..men det kan knappast bli fakta eftersom det inte dokumenterats i utredningen.

Det har heller inte gjorts några polisanmälningar från djurägarna på försvunna hundar eller mord på katter.
Citera
2012-08-04, 23:45
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Källa på att du inte har givit det?
Jag minns inte allt som står i en tråd med 40.000 inlägg. Men jag kan läsa av telefonlistorna att FS mobil aldrig blev uppringd av Marinas familj. Konstigt va? Jag tycker det vore självklart att ringa honom och fråga.

Tillägg: Nu såg jag ditt tillägg. Ja, den medlemmen skulle inte jag ta som sanningsvittne.

Du som ändå verkar ha listorna framme. Ringde FS till Marinas familj någon gång efter att hon "rest bort"?
Citera
2012-08-04, 23:48
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det här är bara ett inlägg från Fb som inte finns med i fun. Vem som helst kan skriva vad som helst här i tråden baserat från ens egna tyckande..men det kan knappast bli fakta eftersom det inte dokumenterats i utredningen.

Det har heller inte gjorts några polisanmälningar från djurägarna på försvunna hundar eller mord på katter.

Tycker du som Quarrel att det som aldrig polisanmälts aldrig kan ha hänt?
Citera
2012-08-04, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Du som ändå verkar ha listorna framme. Ringde FS till Marinas familj någon gång efter att hon "rest bort"?
Nej, varför skulle han göra det? Han visste inte att hon var försvunnen och saknad av familjen. Hon var en vuxen människa och hade ett fritt liv. Han ringde till henne en gång och fick inget svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in