2012-06-07, 22:09
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad har det med saken att göra, var en person med lokalkännedom har varit och vart en person utan lokalkännedom kan tänkas köra?
Det har ju en jäkla massa att göra med er s.k okänd gärningsman...
Citera
2012-06-07, 22:10
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Och vad har det med saken att göra, var en person med lokalkännedom har varit och vart en person utan lokalkännedom kan tänkas köra?

Att en person utan lokalkännedom hade backat tillbaka efter ca 50m. Alltså måste personen ha varit där förut. Att jag åkte in där var att jag visste att det gick
Citera
2012-06-07, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Okej, du gör dig av med bagaget om du får problem, ska du lämna bilen där? (motorstopp/kört fast) eller ska du be någon dra upp dig? I vilket fall kommer bilen att leda polisen ett steg närmare paketet...
Naturligtvis skulle han ha stannat innan vägen blev ofarbar.
Citera
2012-06-07, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Att en person utan lokalkännedom hade backat tillbaka efter ca 50m. Alltså måste personen ha varit där förut. Att jag åkte in där var att jag visste att det gick
Tycker du att det är besvärligt att backa 50 meter? Tror du inte att du skulle klara det om du var tvungen?
Citera
2012-06-07, 22:18
Medlem
mjohan84s avatar
Undra hur noga man undersökte bilen när denna hittades föresten, i Långaredsfallet hittade man de misstänktas bil i Polen, man kunde där hitta jordrester som passade överens med de ifrån gården, detta skulle ju kunna vara ganska avgöra ifall man kunde jämföra ev gamla jordrester ifrån hyundaien med de på fyndplatsen, antar att man redan har en god bild utav vilka som har kört bilen (DNA/fingeravtryck)
Citera
2012-06-07, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Undra hur noga man undersökte bilen när denna hittades föresten, i Långaredsfallet hittade man de misstänktas bil i Polen, man kunde där hitta jordrester som passade överens med de ifrån gården, detta skulle ju kunna vara ganska avgöra ifall man kunde jämföra ev gamla jordrester ifrån hyundaien med de på fyndplatsen, antar att man redan har en god bild utav vilka som har kört bilen (DNA/fingeravtryck)
Bevisen från bilarna räckte inte till fällande dom.
Citera
2012-06-07, 22:22
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Tycker du att det är besvärligt att backa 50 meter? Tror du inte att du skulle klara det om du var tvungen?

Nej det tycker jag inte, men en gm som inte varit på platsen hade ju i så fall backat tillbaka 50 för att leta upp ett nytt ställe. Tycker faktiskt att DU skall ta dig en sväng upp hit (om du inte redan varit här) och visa din körskicklighet. Annars så kan du hålla käft, men du kanske kollar på dina satellitbilder och drar dina slutsatser efter dom. Kom ut i verkligheten istället för att gömma dig bakom en dataskärm.
Citera
2012-06-07, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte, men en gm som inte varit på platsen hade ju i så fall backat tillbaka 50 för att leta upp ett nytt ställe. Tycker faktiskt att DU skall ta dig en sväng upp hit (om du inte redan varit här) och visa din körskicklighet. Annars så kan du hålla käft, men du kanske kollar på dina satellitbilder och drar dina slutsatser efter dom. Kom ut i verkligheten istället för att gömma dig bakom en dataskärm.
Istället för att be mig hålla käft kanske du kan tänka dig att GM hittade FP vid första försöket istället för att backa. En isolerad vändplats.
Citera
2012-06-07, 22:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Anledningen till att det tar så lång tid,
flera månader är att det är så väldigt många saker som ska analyseras och letas.
Bara pressenningen tar väl en månad,
plus alla föremål i och utanför fyndet.
Västra götalands hitills dyraste mordutredning.
Rättegångskostnaderna blir större och större.
Advokatkostnaderna tickar vidare hela tiden.
Skadestånd 250:000:-
Det beror på att han ej erkände såklart, den hade lika gärna bara kostat ett par hundratusen.
Fakturan från skl kommer att sluta på långt över tio miljoner enl insatta.
Den 28:e, på dagen två år efter hon mördats juli begravs Marina.
Ett erkännande innan dess hade varit en fin gest
.
Det fetade.

Fredrik kommer ALDRIG att erkänna, inte ens om SKL hittar 100 % -iga spår av honom i "paketet". Men jag hoppas innerligt att han så småningom blir dömt för mordet.
Citera
2012-06-07, 22:28
Medlem
Maloms avatar
Citat:

Medan en GM som har varit på platsen, skulle gömma kroppen och sedan backa tillbaka 50 meter menar du.
Varför skulle inte en GM som inte har varit på platsen kunna göra samma sak?
Citera
2012-06-07, 22:37
Medlem
KiaWs avatar
Chat och oneliners raderat.

Undvik oneliners, har du en poäng du vill framföra så gör det i ett inlägg som argumenterar för saken istället för att dela upp det i 10 inlägg med enstaka ord, tråden är lång nog ändå.

/Mod
Citera
2012-06-07, 22:38
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Då kan vi utesluta personer utan lokalkännedom och dom som inte varit på platsen tidigare.
En person som inte varit på platsen tidigare hade valt en annan plats på grund av vägens skick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in