2011-08-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Its all in the Family sägs det. Marinas famille slirar betänkligt i vart sagt är de inte sakliga.

Du har rätt - vet du mer? M:s pappa säger iaf vid ett första förhör att han tror att anledningen till att MS ej hört av sej till dem är för att han redan känner sig "dömd" av dem, det är ju faktiskt sant eftersom iaf den ene av syrrorna inte ville träffa honom innan ens.

Sedan är jag mer tveksam till detta om rädsla och basebollträ - tror det är efterhandsgrejer - tror de redan varit i huset en gång o sedan ringer polisen fäör att "verka" rädda. aLLT TYDER PÅ DET I FÖRHÖREN JAG LÄNKADE TILL.

En polis säger också att "om man saknar en försvunnen person brukar man vara med och leta" - men hur många ggr är det inte så att de som letat mest och gråtit mest faktiskt varit GM?
Citera
2011-08-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den misstänkte gärningsmannen i Örebrofallet ansågs ju oxå socialt anpassade, skötsam kille med smak för sex med olika kvinnor och ha flera förhållande samtidigt men enl. åklagaren gick ju han över gränsen och blev en "styckmördare".

Så man ska aldrig säga aldrig.

Väldigt korkat! Men det gör såväl media som rättsväsende som privatpersoner...

"Gärningsmannen kom från en välanpassad familj i ett vackert villaområde"

Jomen i fiiiina familjer begås aldrig övergrepp, man utnyttjar aldrig barn, man slår inte sina fruar och man super aldrig....

Att det gör det hela ännu mer sjukt i detta fall är att det faktiskt var han som VA svärmorsdrömmen jämförelsevis.

Märkligt att försvaret inte gått ut hårdare med hennes livsstil - att familjen KASTAT sexleksaker och kläder, städat - trodde de verkligen att F.S var skyldig när de gjorde sig av med allt som kunde användas som bevismaterial?
Citera
2011-08-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Sluta inte skriva för natten - varför ska du lova det? Har sett dig i många trådar-lite uppkäftig-det är bra

Anders-jobbcoach, tror nog att han kan tolka in mycket i efterhand. Dessutom tror (obs!tror) jag att i en familj med flera systrar så kan det nog finnas mycket värme, gemenskap och systerskap - men oxå rivalitet. Där kan nog känslorna gå upp och ned.

Johan- minns inte så bra- Marina ett fall i mängden -"tror sig minnas" "tyckte det kändes som".
Nej, Johan har jag sett för många av -sorry

Jo kanske men i alla förhör tycker jag att han är den ende som försökt i någon mån vara objektiv - han säger inte att F.S är oskyldig men han säger inte heller att M var en enkel människa, han trodde hon led av en personlighetsstörning och förstod aldrig varför hon tex inte stoppade barnmisshandeln - då hon ju i sina samtal med honom "bara varit med". Hon verkade dock inte så upprörd över misshandeln utan över att hon blivit anmäld för det.....
Citera
2011-08-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:Fup sid 56-57
Källa: Fup sid. 58

Jag vet inte vem som minns rätt, men nog verkar det som att skotten hördes samma vecka som MJ försvann. Bakaxeln byttes på tisdagen, och om inte pappa Pettersson var hos sonen flera ggr den veckan, så var besöket efter tisdagen, alltså den 28:e eller 29:e. Inget livstecken har väl hörts från MJ efter torsdag(29:e) fm.
Visst är det väldigt bristfälliga förhörsprotokoll, karln har ju för tusan hört skott. Ett kulvapen, kraftigare än ett salongsgevär, det hade verkligen varit bra om utredarna hade kunnat utesluta vildsvinsjakt. Men nej, det är Pettersson som har luskat lite bland grannarna.

Ja du har rätt ännu en gång! Varför ändrar de sig? Och detta borde väl ändå vara i åklagarens intresse? Hörde han skott? Jagade någon vildsvin? Eller så kanske alla är ute och jagar utan tillstånd....
Senast redigerad av DenSomViskar 2011-08-26 kl. 13:21.
Citera
2011-08-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:Fup sid 56-57
Källa: Fup sid. 58

Jag vet inte vem som minns rätt, men nog verkar det som att skotten hördes samma vecka som MJ försvann. Bakaxeln byttes på tisdagen, och om inte pappa Pettersson var hos sonen flera ggr den veckan, så var besöket efter tisdagen, alltså den 28:e eller 29:e. Inget livstecken har väl hörts från MJ efter torsdag(29:e) fm.
Visst är det väldigt bristfälliga förhörsprotokoll, karln har ju för tusan hört skott. Ett kulvapen, kraftigare än ett salongsgevär, det hade verkligen varit bra om utredarna hade kunnat utesluta vildsvinsjakt. Men nej, det är Pettersson som har luskat lite bland grannarna.

Ja du har rätt ännu en gång! Varför ändrar de sig? Och detta borde väl ändå vara i åklagarens intresse? Hörde han skott? Jagade någon vildsvin? Eller så kanske alla är ute och jagar utan tillstånd eller jägarexamen eller vad man kan behöva så ingen kommer att erkänna om de ev ätit vildsvinsstek förra sommaren....
Citera
2011-08-26, 13:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den misstänkte gärningsmannen i Örebrofallet ansågs ju oxå socialt anpassade, skötsam kille med smak för sex med olika kvinnor och ha flera förhållande samtidigt men enl. åklagaren gick ju han över gränsen och blev en "styckmördare".

Så man ska aldrig säga aldrig.
Nej, skenet kan bedra - både hos den till synes anpassade och den missanpassade. - Gapande krokodil i entrén, vassa svärd och dolkar på väggarna, piskor i sovrummet, Jesusbilder på väggarna... och sedan (osäljbara) mjukisdjur i parti och minut kan väl få vilken presumtiv svärmorsdröm som helst att tappa fattningen. Att sedan i egenskap av inrotad haschmissbrukare med plötsligt uppflammande vredesutbrott och i behov av ständig påfyllning i kassan tvingas leva i den miljön, år ut och år in, gör inte saken mindre komplicerad.
Citera
2011-08-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Hur många godtar att ligga i någon annas dubbelsäng när det finns kvar sängkläder/filtar i den? Flyttar man in i någons hus och blir tvungen att använda sängen så ser man väl till att damsuga och städa den innan ordentligt. Men de kanske inte var så nog av sej!
Förstår inte att någon överhuvudtaget ville flytta in i huset och använda alla möbler mm när de visste att Marina var försvunnen och kanske mördad.

Läs min vän:

.
Citera
2011-08-26, 13:26
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
nu äntligen hittade jag inlägget av en smart FB

.....................................

Får man fråga vilka piller doktorn har ordinerat dig?

Exakt samma inlägg citerar du i ditt inlägg här:
https://www.flashback.org/sp32482671

Om du läser och tänker lite mer än du postar hade du förstått att det inlägget inte säger särskilt mycket, se min förklaring här:
https://www.flashback.org/sp32479608

Jag finner det oerhört sorgligt att så många tycks ha sådana svårigheter med läsförståelsen och att man lägger så oerhört stor vikt till vad journalister uttrycker. När inte ens polisen kan hålla koll på allt hur ska då journalisterna, som utgår ifrån uppgifter från polisen, göra det?
Citera
2011-08-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nästa gång får "densomviskar" rapportera från rättegången.. Då jäklar hade det gått undan. Vi hade fått veta allt och mer därtill..journalisten från bohuslänningen måste ha somnat.

Sorry!

Sorry om jag verkar obegriplig för vissa men jag har som vissa andra du tex Marioo läst och grubblat och funderat. Jag orkar inte förklara mina inlägg för de som inte läst Fup - och i bland blir jag i min iver så snabb att jag skriver samma saqk två ggr.

Lets Do It - jag skickade nämnda inlägg till Mercy - jag vet att du tycker F.S är en gjuten GM och jag vet inte vem fan som är GM - men precis som Quarrel Motala LajLaj Maskroos och några till anser handlar det ju lika mycket om hur polis, åklagare och andra gör sitt jobb - vilket de inte gör...Bortom rimligt tvivel.

Jag tycker att familjens beteende varit minst lika underligt som den förmodade GM.
För att inte tala om det förmodade BO beteende.
Den enda som i förhör de facto verkat kunna en smula om beteendeproblematik är hennes föredetta coach och han är inte ens kallad till rättegången?

Hur eländig en människa än tycks vara måste vår uppgift här på FB att se till att alla är iaf hyfsat lika inför lagen.

Att det inte ÄR så det vet vi - men eftersom så många här på tråden verkar så insatta i juridik och dessutom är smarta och "open minded" - låt oss försöka - hela den här förundersökningen stinker familjen har kastat och gett bort bevismaterial, städat och fixat på den ev brottsplatsen - de säger olika saker i alla förhör ...Den MT har allt emot sig och är kanske inte särskilt verbal.

SÅ whos to judge?
Citera
2011-08-26, 13:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Får man fråga vilka piller doktorn har ordinerat dig?

Exakt samma inlägg citerar du i ditt inlägg här:
https://www.flashback.org/sp32482671

Om du läser och tänker lite mer än du postar hade du förstått att det inlägget inte säger särskilt mycket, se min förklaring här:
https://www.flashback.org/sp32479608

Jag finner det oerhört sorgligt att så många tycks ha sådana svårigheter med läsförståelsen och att man lägger så oerhört stor vikt till vad journalister uttrycker. När inte ens polisen kan hålla koll på allt hur ska då journalisterna, som utgår ifrån uppgifter från polisen, göra det?

Du har helt rätt, vet inte om du minns denna artikel som publicerades för ett år sedan. Här presenterade media polisen bevis. Nästan alla i tråden gick loss direkt och tog all information som sanning. Men media presenterade det även som en sanning. Idag vet vi att det inte stämmer.

Polisens bevis
Citat:
Sms-trafiken
Polisen har säkrat sms-trafik som tyder på att Marina och 37-åringen hamnat i en stor konflikt. Bråket ska ha skett precis före det att Marina misstänks ha försvunnit.

Bankomatuttagen
Polisen har nu information om att det var 37-åringen som tog ut pengar från kontot, med hennes egna kort.

Bråket till sjöss
Dygnet före försvinnandet var Marina Johansson och 37-åringen ute och åkte båt på en sjö nära villan i Spekeröd. Det var 37-åringens födelsedag och den ska han ha firat tillsammans med Marina. Vittnen har då hört ett högljutt gräl mellan de två, utifrån sjön. Polisen har även information som pekar på att det var där konflikten startade som senare tros ha lett till Marinas död.

Den gamla artikeln:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2099962/darfor-ar-han-misstankt
Citera
2011-08-26, 13:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nästa gång får "densomviskar" rapportera från rättegången.. Då jäklar hade det gått undan. Vi hade fått veta allt och mer därtill..journalisten från bohuslänningen måste ha somnat.

Vill inte gärna gnälla nu när helgen närmar sig, men det är den mest urusla rapportering jag har varit med om. Det hade nästan varit bättre att de inte direktrapportera alls.

De diskuteras en oerhört intressant frågeställning med en tekniker. Man väntar och väntar och väntar på att reporterna ska återrapportera resultatet och efter nästan en timme så skriver reportern "Nu är det paus".

Citat:

Advokaten ställer sig frågande till om hålet i väggen verkligen orsakats av en kula och vilken riktning den i så fall har haft.

Nu är det paus innan ytterligare en tekniker ska förhöras.
Citera
2011-08-26, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Sorry!

Sorry om jag verkar obegriplig för vissa men jag har som vissa andra du tex Marioo läst och grubblat och funderat. Jag orkar inte förklara mina inlägg för de som inte läst Fup - och i bland blir jag i min iver så snabb att jag skriver samma saqk två ggr.

Lets Do It - jag skickade nämnda inlägg till Mercy - jag vet att du tycker F.S är en gjuten GM och jag vet inte vem fan som är GM - men precis som Quarrel Motala LajLaj Maskroos och några till anser handlar det ju lika mycket om hur polis, åklagare och andra gör sitt jobb - vilket de inte gör...Bortom rimligt tvivel.

Jag tycker att familjens beteende varit minst lika underligt som den förmodade GM.
För att inte tala om det förmodade BO beteende.
Den enda som i förhör de facto verkat kunna en smula om beteendeproblematik är hennes föredetta coach och han är inte ens kallad till rättegången?

Hur eländig en människa än tycks vara måste vår uppgift här på FB att se till att alla är iaf hyfsat lika inför lagen.

Att det inte ÄR så det vet vi - men eftersom så många här på tråden verkar så insatta i juridik och dessutom är smarta och "open minded" - låt oss försöka - hela den här förundersökningen stinker familjen har kastat och gett bort bevismaterial, städat och fixat på den ev brottsplatsen - de säger olika saker i alla förhör ...Den MT har allt emot sig och är kanske inte särskilt verbal.

SÅ whos to judge?

Det var inte illa menat alls..jag är imponerad av hur snabbt du skriver.

Jag tycker att det är polisen som gjort tabbar i detta fall. De skulle undersökt huset bättre och spärrat av det för alla. De såg inte huset som en brottsplats trots att de misstänkte att MJ var mördad.
Dessa missar kommer nu kanske bidra till att en skyldig blir friad. Det har hämtats saker i huset, städats och kastats grejer, precis som du skriver. Det är ytterst beklagligt.

Angående båtturen på Tjörn så har flera personer sett MJ och FS när de grälade. De har sett hur MJ var klädd. Det är inte så konstigt att dessa vittnen berättar för mamman hur MJ var klädd.
MJ planerade att göra en trevlig dag för FS. Mamman kan ha frågat MJ tidigare om de ville ha mat efter deras båttur. Något som sen inte blev av i och med grälet...det behöver inte vara konstigare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in