2012-05-31, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du att domstolen inte registrerar dok så fort de kommer in?

Nej, det är vi inte alls överens om.

Tänkte väl det,
kan vi i alla fall vara överens om att den sk bortkastade presenningen blir svår att förklara?
Citera
2012-05-31, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Brukar inte du säga att bara för att man inte är dömd så betyder inte det att man är oskyldig?

Jag skrev att Marina blev friad från alla anklagelser. Visst kan hon varit skyldig ändå till viss del, precis som att FS absolut kan vara skyldig till mordet på Marina fast han inte blev fälld.
Citera
2012-05-31, 09:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du har fel. Marina blev friad från alla anklagelser. När Q påstår att FS aldrig varit våldsam under sin tid med Marina vill jag rätta hans fel och påminna honom om domen i barnmisshandelsfrågan hur tragiskt det än är. Alla här vet att FS misshandlat sitt barn. Att det nämns återigen gör ingen som helst skillnad.

Marina friades ja.
Jag vet en som blev friad från mord i samtliga instanser.
Honom diskuterar du gärna däremot och dessutom hittar du på saker som att F.S misshandlat Marina. Och att han misshandlat några av sina x - flickvänner. Detta finns inte dokumenterat på något vis.
Citera
2012-05-31, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Marina friades ja.
Jag vet en som blev friad från mord i samtliga instanser.
Honom diskuterar du gärna däremot och dessutom hittar du på saker som att F.S misshandlat Marina. Och att han misshandlat några av sina x - flickvänner. Detta finns inte dokumenterat på något vis.

Tycker du att bara du själv och andra men inte jag får ha teorier? Det är väl upp till mig om jag vill tro alla de före detta flickvännerna och andra som vittnar om FS våldsamhet? Jag tror inte att alla ljuger förutom FS. Nu finns det även en dom angående hans våldsamhet. Den får tydligen inte heller nämnas eftersom FS då kan ses som en våldsam person..
Citera
2012-05-31, 09:16
Medlem
SweetPoison1s avatar
Citat:
Min teori ang den svullna handen är att han inte kan ha fått en så svullen hand av att slå Marina. Det är mer troligt att han slagit i väggen eller i något annat hårt. Det brukar vara den som tar emot stryk som får svullnader.
Kan vara så också att Marina hann väja det slaget som han mottade mot henne, och då slog näven i väggen istället så att handen svullnade.
Citera
2012-05-31, 09:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPoison1
Kan vara så också att Marina hann väja det slaget som han mottade mot henne, och då slog näven i väggen istället så att handen svullnade.

ja det kan också vara F.S som avvärjde sig när Marina måttade in ett slag med någon form av tillhygge. Hon träffade handen istället för huvudet.

Vi kommer aldrig få veta vad som orsakade det.
Citera
2012-05-31, 09:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tycker du att bara du själv och andra men inte jag får ha teorier? Det är väl upp till mig om jag vill tro alla de före detta flickvännerna och andra som vittnar om FS våldsamhet? Jag tror inte att alla ljuger förutom FS. Nu finns det även en dom angående hans våldsamhet. Den får tydligen inte heller nämnas eftersom FS då kan ses som en våldsam person..

Det tycker jag absolut inte. Alla ska kunna komma till tals såklart.
Jag vill bara inte att det ska bli en trådsanning gällande vissa saker.
Jag har läst domen gällande barnmisshandeln. Däremot är jag inte av åsikten att Marina är oskyldig i frågan. Inte heller att hon bär huvudskulden, men delaktig anser jag att hon var.
Citera
2012-05-31, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har rätt.

Givetvis var det våld mot M jag avsåg, eftersom det var våld mot M som diskuterades.

Du har fel angående en annan sak också. FS har utsatt Marina för verbalt våld. Det erkänner han själv. Så att han inte på något sätt varit våldsam mot Marina är helt fel.
Citera
2012-05-31, 09:29
Bannlyst
Citat:

Var och en skall bilda sin egen uppfattning, absolut.

Men problemet är att det finns några i tråden som dömer FS utifrån det PÅK har försökt lägga fram och det har ju inte funkat eller hur, varken med eller utan kropp. Ni väljer att hitta sanningar i varje litet blad i FUP och vill så gärna få logik i att FS är skyldig.

Många andra tittar bredare för att hitta EN GM, men har en kritisk juridisk granskning av informationen. Och det är precis den granskningen & rättelsen som rätten behöver för att få GM dömd, för Ni kan inte döma, bara rätten.

Så att sitta och hävda att PÅK & FUP är bra och arbetet gått rätt till saknar all grund & kritisk granskning. Istället utmanar jag Mariooo, MrsM & Acoustic att berätta hur GM skall bli dömd:

1. vad kan göras bättre ?
2. vad har inte gjorts ?
3. vilka resurser behövs ?
Citera
2012-05-31, 09:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du har fel angående en annan sak också. FS har utsatt Marina för verbalt våld. Det erkänner han själv. Så att han inte på något sätt varit våldsam mot Marina är helt fel.

Ja och Marina har säkert sagt ngt hon med som inte var så genomtänkt. Jag har också sagt dumma saker till folk jag tycker om i ilska och till människor jag inte tycker om med. Det gör mig inte till en våldsam person.
Citera
2012-05-31, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Var och en skall bilda sin egen uppfattning, absolut.

Men problemet är att det finns några i tråden som dömer FS utifrån det PÅK har försökt lägga fram och det har ju inte funkat eller hur, varken med eller utan kropp. Ni väljer att hitta sanningar i varje litet blad i FUP och vill så gärna få logik i att FS är skyldig.

Många andra tittar bredare för att hitta EN GM, men har en kritisk juridisk granskning av informationen. Och det är precis den granskningen & rättelsen som rätten behöver för att få GM dömd, för Ni kan inte döma, bara rätten.

Så att sitta och hävda att PÅK & FUP är bra och arbetet gått rätt till saknar all grund & kritisk granskning. Istället utmanar jag Mariooo, MrsM & Acoustic att berätta hur GM skall bli dömd:

1. vad kan göras bättre ?
2. vad har inte gjorts ?
3. vilka resurser behövs ?

Vad som gjorts och vilka som kollats vet inte jag, det vet heller inte ni som tror på en annan gm. Jag har flera gånger om välkomnat diskussioner om en alternativ gm om det bara finns en tillstymmelse till substans i misstanken. Det har ingen lyckats prestera. Utifrån den information jag läst har ingen varit i huset ihop med Marina förutom FS.

Jag hoppas att de nu kan binda gm vid mordet så att det får en lösning. Det är inte säkert att de lyckas men jag hoppas.
Citera
2012-05-31, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ja och Marina har säkert sagt ngt hon med som inte var så genomtänkt. Jag har också sagt dumma saker till folk jag tycker om i ilska och till människor jag inte tycker om med. Det gör mig inte till en våldsam person.

Så du tycker inte att FS visat någon våldsam sida alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in