2012-05-26, 12:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Varför ger man bort gossedjur till en människa som Marina, enligt personen själv, endast träffat EN gång? Bad personen om dom?
Citera
2012-05-26, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Varför ger man bort gossedjur till en människa som Marina, enligt personen själv, endast träffat EN gång? Bad personen om dom?

Personen kan till skillnad från FS tagit kontakt med Marinas föräldrar och stöttat dem? Det finns såna människor..Laila kanske ville återgälda lite vänlighet?
Citera
2012-05-26, 12:47
Medlem
KiaWs avatar
Innan yttrligare bråk startas upp med radering som följd vill jag påminna om att tråden är hårdmodererad.
Dvs:

Slutsatser i sakgrågor är ok (typ: Min slutsats är att din uppgift är oriktig/lögn)
Slutsatser om andra användare är inte ok (typ: Du är en lögnare/idiot/träskalle/mytoman osv)

Motiveringen för ovanstående:
Tråden är så infekterad att det snabbt slår över till att sluta handla om fallet i sig och diskussioner om vilken skribent som är störst idiot tar över.

/Mod
Citera
2012-05-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
En med insyn har lämnat följande uppgifter angående mormoderns födelsedag.

Ja, det var ju "Skridskotjej" som skrev det i detta forumet 2010-08-13, 23:24
En tanke om det uttalandet är att det inte betyder ett skit. För med tanke på namnet som denne använder så skulle hen alltså ha koppling till familjen via skridsko-intresset. De kanske helt enkelt inte ville berätta att de saknade M till någon utanför familjen i det läget? Dessutom vet vi ju inte om personen är känd för att skvallra, så det går inte att bedöma betydelsen alls faktiskt.
Citera
2012-05-26, 12:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Var PF och Marina träffades är ointressant. Och att man är vän med sitt ex och att exet fortfarande har ett vänskapsband med föräldrarna är inte alls konstigt för normala människor.

Att du tycker det är läbbigt att flytta in i ett hus där någon mördats har ingen betydelse heller. Världen är full av mordplatser. Ta bara huset i Arboga. Tänk att några vill bo där? Men det finns sansade människor här i världen. Vad ska de göra? Riva alla bostäder där mord begåtts? Om ett mord begåtts i en lägenhet, ska de riva hela huset? Eller vad har du för förslag?
När du citerar mina svar så är det jävligt bra om du tar med det inlägg jag svarat på!

Jag har inte frågat var PF och MJ träffades. Jag ifrågasatte PFs ord på att han aldrig varit hemma hos MJ sen FS flyttat dit.

Nej, det läbbiga är att flytta in i MJs hus, möblerat med MJs möbler, förutom vapenskåpet, det hade han ju lämnat kvar. Att så snart L*ila frågar, några månader efter MJs försvinnande, nappa på erbjudandet, det tycker jag är lite ruggigt.
Om det hade varit nåt av syskonen, men ett ex med en ny flamma, nej.
Citera
2012-05-26, 12:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Eftersom de inte var tillsammans längre och Marina ville bli av med FS så kan de ha sett hans ordval som väldigt falskt? FS verkar inte kunna bete sig normalt. Varför skratta när någon berättar om en släktings död?

Ja du... för att han inte kan hantera situationen? Jag vet många som "skrattar" när dom blir nervösa. Ren spekulation nu såklart.

Men följdfrågan blir ju då: Varför bjöd dom in honom att fira julen, som säkert betydde mycket för dom? Om dom nu tyckte så illa om honom.
Vad vet du egentligen vad FS kände för Marina? Han kanske älskade henne ännu?
Citera
2012-05-26, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hade du varit med i tråden lite längre hade du sett att diskussionen aldrig berört Marina som en spröd, hjälplös, oskyldig person. Snarare tvärtom. Du får inte blanda ihop det faktum att hon är offer för ett mord men sannerligen inget ömkansvärt offer då hon levde.

Hur tråden startade är en bättre rättvisa än den vi nu befinner oss i.Då fanns inget att tillägga eftersom man var intresserad av sanningen. Nudäremot har MJ blivit ett helgon på
bekostnad av att svartmåla "hundknullaren Fidde"(jävligt barnsligt)

Hur länge var person figurerat eller skrivit i en tråd är så jävla löjligt att argumentera
med så det finns inte. Hade jag valt att skriva flera inlägg hade du
"förnuftigt och klokt" kunnat kalla mig spamhora,nu prövar du kortet"du är inte tillräkligt
insatt".

MJ är offer för ett mord,men det ändrar inte hennes individualitet,de hoppas
jag vi kan enas om.
Citera
2012-05-26, 12:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Personen kan till skillnad från FS tagit kontakt med Marinas föräldrar och stöttat dem? Det finns såna människor..Laila kanske ville återgälda lite vänlighet?

Med gossedjur?

Nej, det verkar jättekonstigt. Ja det finns såna människor. Men varför ska man kasta sig in i någons sorg gällande en person man träffat en gång? Jag träffar mina grannar i trappuppgången varje dag. Men så nära att jag behöver blanda mig in i deras sorg står jag ju inte. Och då har jag stött på dom fler än en gång.

Låter mer som en förfrågan skulle kommit upp om man kunde få gossedjuren som minne. Varför man nu vill ha det.
Citera
2012-05-26, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ja du... för att han inte kan hantera situationen? Jag vet många som "skrattar" när dom blir nervösa. Ren spekulation nu såklart.

Men följdfrågan blir ju då: Varför bjöd dom in honom att fira julen, som säkert betydde mycket för dom? Om dom nu tyckte så illa om honom.
Vad vet du egentligen vad FS kände för Marina? Han kanske älskade henne ännu?

Det kan också vara som många vittnar om att FS är en känslokall, empatilös typ.
Ja, varför respekterade familjen Marinas val och bjöd in FS även fast de inte gillade honom? De är kanske väluppfostrade och försökte ge honom chanser? Det är nog ganska vanligt särskilt vid jul att man får bjuda respektive man själv kanske inte är så förtjust i?

Tror du FS är förmögen att älska någon annan än sig själv? Ja, det kanske han kan..
Citera
2012-05-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, det läbbiga är att flytta in i MJs hus, möblerat med MJs möbler, förutom vapenskåpet, det hade han ju lämnat kvar. Att så snart L*ila frågar, några månader efter MJs försvinnande, nappa på erbjudandet, det tycker jag är lite ruggigt.

Ja, detta har ju diskuterats tidigare i tråden. Precis som mycket annat som tas upp om och om igen, och gör oss som läst alla inlägg småtrötta. Det står i FUP om att många av möblerna och annat i huset tillhörde PF. Det finns också en förklaring från honom själv över det du just skriver om. Kanske ska läsa det innan du drar upp dina egna spekulationer i frågan? Sidan 695 och närliggande sidor.

Men jag förstår att det är svårt att ha koll på vad som har skrivits tidigare, då tråden har blivit så segt nerlusad med upprepningar och personliga bråk att den är i stort sett oläsbar.
Citera
2012-05-26, 13:02
Bannlyst
Citat:
Med gossedjur?

Nej, det verkar jättekonstigt. Ja det finns såna människor. Men varför ska man kasta sig in i någons sorg gällande en person man träffat en gång? Jag träffar mina grannar i trappuppgången varje dag. Men så nära att jag behöver blanda mig in i deras sorg står jag ju inte. Och då har jag stött på dom fler än en gång.

Låter mer som en förfrågan skulle kommit upp om man kunde få gossedjuren som minne. Varför man nu vill ha det.

Den här diskussionen är ganska onödig. Vi vet inte hur väl personen lärt känna Marinas familj under tidens gång. Ett kort eller ett samtal kan ha utvecklats till en vänskap. Sen var det tydligen inte bara ett gosedjur utan andra saker också om jag inte minns fel.
Citera
2012-05-26, 13:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om det är mer benägna att mörda vet jag inte men att sado-masochistiskt sex tänjer gränserna när det gäller att utsätta andra och sig själv för våld är ju ingen nyhet. Bara i Sverige dör cirka 15 personer av asfyxifiering varje år.

Gränsen mellan acceptabelt våld och våld av brottslig karaktär är i många fall hårfin. Detta leder till att personer ibland utsätt för mer våld än de kommit överens om, våldtäkter och i vissa fall leder detta till döden.

Marina uppger själv att hon var sadist och ville framkalla blod så jag tror att personer med hennes preferenser oftare begår våld som kan leda till döden än det gör för normala personer med sunda sexvanor.
Och vi ska nog inte tro att alla i BDSM-svängen leker rollspel, med förutbestämda tecken för att bryta.
Nej, det finns faktiskt människor som njuter av att "göra det på riktigt".
Om en person med såna fantasier letar partner/offer, var letar hen då?
Lurar hen med sig en partner? Ja kanske, eller så söker hen sig till personer som har liknande sexuella inriktning, då inleds kontakten helt frivilligt, men det kan sluta illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in