Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Artikeln som publicerades i går är en av de första riktigt trovärdiga artiklarna i detta fall någonsin. Det var raka frågor och raka svar. Jag blev positivt överraskad över att polisen nu verkar arbeta så förutsättningslöst.
Det är bara nonsens att den inte skulle vara trovärdig.
Varför journalisten inte svarar är ju skrivet i stjärnorna och oavsett om han hade svarat så hade vi ändå fått hans svar helt galet feltolkat i tråden.
Artikeln där man intervjuade Sandholm gav vid handen att utredning kring fyndet inte hade givit speciellt mycket utan att man nu var tvungen att vända på alla stenar och undersöka alternativ.
Jag tror nu utredning kommer att bli betydligt mer objektiv än tidigare och inom kort kommer vi snart få höra att de följer upp lite nya spår som dock inte kommer att leda till FS.
Okey, var verifierar polisen det som sägs i artikeln?
Nej, så står det inte i artikeln alls se fetat.
Det står inget om alternativ, och det här är det enda som möjligen sägs från Sandholm resten är inte belagt. Och man kommer inte kunna belägga det heller. Dessutom tror jag minsann att din feltolkning på vad han säger är helt fel.
Nej det ger en indikering på att liket har körts i bil men det finns inga spår i de två aktuella bilarna inget annat . Tolkningen ska ju ändå göras korrekt även om det inte är belagt.
Kriminalkommissarie Anders Sandholm är förundersökningsledare i jakten på Marinas Johanssons mördare. Han är fortsatt förtegen om utredningen och vad man hittat.
- Vi fortsätter vår utredning, vänder på alla stenar, men vad vi gör kommenterar jag inte, säger han till GT.
Är platsen där kroppen *hittades fortsatt av*spärrad?
- Nej, våra tekniker är färdiga där.
Vilka fynd har gjorts där?
- Det kommenterar jag inte.
Finns det någon misstänkt i nuläget?
- Nej, det gör det inte.
http://www.expressen.se/gt/undersoker-bilvrak-i-jakten-pa-mordaren/
Var står det alternativ från Sandholm? Jag ser inte det, så var är den texten beskriven?
Nej, då svaret ska nog komma ska du se. Källskyddet råder, men det saknas en hel del belägg för artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Varför skulle någon som är skyldig skaffa alibi för fel tillfälle?
Han har räknat ut vad han skulle säga bara inget annat. Vilket alibi?
Mig veterligt kan han inte belägga en enda dag i anslutning till dom aktuella dagarna. Alibi är något helt annat.