2012-07-07, 19:22
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Det där alibit kommer att gå till historien som det mest otroliga någonsin.
För fel natt dessutom.
Varför skulle någon som är skyldig skaffa alibi för fel tillfälle?
Citera
2012-07-07, 19:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Artikeln som publicerades i går är en av de första riktigt trovärdiga artiklarna i detta fall någonsin. Det var raka frågor och raka svar. Jag blev positivt överraskad över att polisen nu verkar arbeta så förutsättningslöst.

Det är bara nonsens att den inte skulle vara trovärdig.

Varför journalisten inte svarar är ju skrivet i stjärnorna och oavsett om han hade svarat så hade vi ändå fått hans svar helt galet feltolkat i tråden.

Artikeln där man intervjuade Sandholm gav vid handen att utredning kring fyndet inte hade givit speciellt mycket utan att man nu var tvungen att vända på alla stenar och undersöka alternativ.

Jag tror nu utredning kommer att bli betydligt mer objektiv än tidigare och inom kort kommer vi snart få höra att de följer upp lite nya spår som dock inte kommer att leda till FS.

Okey, var verifierar polisen det som sägs i artikeln?
Nej, så står det inte i artikeln alls se fetat.
Det står inget om alternativ, och det här är det enda som möjligen sägs från Sandholm resten är inte belagt. Och man kommer inte kunna belägga det heller. Dessutom tror jag minsann att din feltolkning på vad han säger är helt fel.

Nej det ger en indikering på att liket har körts i bil men det finns inga spår i de två aktuella bilarna inget annat . Tolkningen ska ju ändå göras korrekt även om det inte är belagt.

Kriminalkommissarie Anders Sandholm är förundersökningsledare i jakten på Marinas Johanssons mördare. Han är fortsatt förtegen om utredningen och vad man hittat.
- Vi fortsätter vår utredning, vänder på alla stenar, men vad vi gör kommenterar jag inte, säger han till GT.
Är platsen där kroppen *hittades fortsatt av*spärrad?
- Nej, våra tekniker är färdiga där.
Vilka fynd har gjorts där?
- Det kommenterar jag inte.
Finns det någon misstänkt i nuläget?
- Nej, det gör det inte.

http://www.expressen.se/gt/undersoker-bilvrak-i-jakten-pa-mordaren/

Var står det alternativ från Sandholm? Jag ser inte det, så var är den texten beskriven?
Nej, då svaret ska nog komma ska du se. Källskyddet råder, men det saknas en hel del belägg för artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Varför skulle någon som är skyldig skaffa alibi för fel tillfälle?

Han har räknat ut vad han skulle säga bara inget annat. Vilket alibi?
Mig veterligt kan han inte belägga en enda dag i anslutning till dom aktuella dagarna. Alibi är något helt annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-07-07 kl. 20:02.
Citera
2012-07-07, 20:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
/.../ Ingen ska försöka lura i mig att FS skulle kunna sno en bil från någon granne utan att grannen skulle märka det.
Vem har sagt att han tog första bästa grannes bil; det fanns säkert andra bilar att "låna":

FUP, s. 810f:
Citera
2012-07-07, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vem har sagt att han tog första bästa grannes bil; det fanns säkert andra bilar att "låna":

FUP, s. 810f:

Med så kort varsel, tillåt mig att vara lite skeptisk. Allt måste ske på sekunden för att inte lämna några som helst spår efter sig.
Citera
2012-07-07, 20:19
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Med så kort varsel, tillåt mig att vara lite skeptisk. Allt måste ske på sekunden för att inte lämna några som helst spår efter sig.
FS hade flera dygn på sig.FS verkar haft både tid och möjlighet att skaffa andra bilar.
FS har haft så mycket tid till förfogande att han kunde transporterat offret i skottkärra utan problem.
Citera
2012-07-07, 20:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
FS hade flera dygn på sig.FS verkar haft både tid och möjlighet att skaffa andra bilar.
FS har haft så mycket tid till förfogande att han kunde transporterat offret i skottkärra utan problem.

Jaha, varför kunde då de där impotenta sökhundarna inte få upp ett enda spår efter MJ, det enda de hittade var lite hasch och ett hagelgevär.
Citera
2012-07-07, 20:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det viktigaste var att få ut liket ur sovrummet så snabbt som möjligt; vidare ut från tomten, och detta bör ha gjorts i ett svep - under natten. Därefter - om en tredje bil kan vara aktuell - gällde det att städa undan det värsta och sedan åka och hämta el. "låna" lämpligt fordon.
Citera
2012-07-07, 20:25
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.expressen.se/gt/hittad-kropp-var-forsvunna-marina-31/

Den här videon på misstänkte från videoförhör/vallning är slående då han påstår det har du inte med att göra. Sen klämmer han fram att han sitter där och mår dåligt för att han inget arbete hade.
Men han har ju aldrig haft ett riktigt arbete, så vem tror han att han lurar?

Så otrevlig, känslokall, avskärmad, och omedgörlig i mordförhör, så gräver han sin grav.
Juridiska experter tror på goda chanser att få resning emot de tidigare domsluten.

Den här artikeln med intervju med advokat Hansson är samma journalist som senaste om brända bilar.
Så vem samarbetar med vem.
http://www.expressen.se/gt/marinas-exsambo-sluta-jaga-mig/
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-07-07 kl. 21:15.
Citera
2012-07-07, 20:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Den här videon på misstänkte från videoförhör/vallning är slående då han påstår det har du inte med att göra. Sen klämmer han fram att han sitter där och mår dåligt för att han inget arbete hade.

Så otrevlig, känslokall, avskärmad, och omedgörlig i mordförhör, så gräver han sin grav.
Juridiska experter tror på goda chanser att få resning emot de tidigare domsluten.

Mmm, skulle man kunna få en källa på dina juridiska experter?

De om några vet ju hur svårt det är med resning och om polisen hoppas på dna från utbrända bilar så ger jag inte så mycket för dina experter. Namn på dessa vänligen.
Citera
2012-07-07, 20:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Mmm, skulle man kunna få en källa på dina juridiska experter?

De om några vet ju hur svårt det är med resning och om polisen hoppas på dna från utbrända bilar så ger jag inte så mycket för dina experter. Namn på dessa vänligen.

Ja, om du lyssnar på videon så sägs detta, så den ena artikeln är inte mindre trovärdig än den andra eller? Så lyssna noga vad som sägs om de mycket goda chanserna till resning.
Eller du kanske inte lyssnade på videon?

Dessutom va GW först ute med att tro på resning utan graverande bevisning och bara en kropp med dödsorsak. Det här är långt ifrån över. Man kommer titta på varenda lagparagraf för att få den här jäveln fälld.
Citera
2012-07-07, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Den här artikeln med intervju med advokat Hansson är samma journalist som senaste om brända bilar.

http://www.expressen.se/gt/marinas-exsambo-sluta-jaga-mig/

Kan du namnge dessa "experter" ?
Citera
2012-07-07, 20:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
När skl redovisar sitt arbete blir situationen ljusare för Per-Åke kvarnström och alla hans medarbetare,
samtidigt som den blir betydligt mörkare för Marinamannen.
Vi tackar igen Missing-people.

Eftersom polisen börjar jaga utbrända bilvrak så har de kanske redan ett prel. utlåtande som inte ger vad de hoppades på.
Det kan som jag tidigare skrev finnas spår på paket som inte kommer MJs bilar utan en helt annan typ av bil t.ex Volvo som trots allt är den vanligaste bilen i vårt avlånga land.
Det kanske inte fanns något gick att använda p.g.a den tid som gått.

Du får tacka vem du vill men skriv inte vi för jag håller inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in