2012-05-26, 12:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du har ju ingen koll alls. Även Marina var fortfarande vän med sitt ex. Däremot ville inte exet besöka Marina hemma i huset på grund av FS, men de var fortfarande goda vänner.
Jovisst, och från vem kommer den infon? Vet vi att PF INTE besökte MJ? Vet vi om MJ ens bjudit in PF, efter att de separerade?
Citat:
Precis som han var vän med hennes familj.
Jo, jag har förstått att PF och MJs mamma är goda vänner, han t.o.m. ringde henne när L*tta hittade blodfläcken.
Han ringde L*ila för att fråga om råd.

Lite läbbigt att flytta in i exets bostad, som misstänktes vara mördad och inrullad i en av MJs presenningar.
Ännu märkligare att L*tta ville flytta in.
Citat:
Ursprungligen postat av Marioo
Källa på att Marinas familj inte reagerade på att hon var borta på mormoderns födelsedag?
Fup, just nu kan jag inte återge vilka sidor.
Citat:
Mördare begår misstag. Därför hade inte FS en tanke på almanackan vad den nu hade för betydelse? Marinas planer fanns kvar även om almanackan eldades upp.
Citera
2012-05-26, 12:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är precis det tråden och även FUPen bygger upp allt på,MJ var en ynklig och svag
porslinsdocka som kunde falla sönder när som helst.

Varför MJ målas upp på detta bräckliga vis är för att hela FUPen går ut på en herre som med
alla medel skall vara den enda skyldiga,strunt samman on andras personligheter
måste ändras/stiga åt sidan för att FS skall vara den enda tänkbara mördaren.

Jag tror inte alls den här bilden överenstämmer med MJ,som nog inte heller vill bli
ihågkommen som en ömklig stackare.

F*n vad tragiskt att det gick så här illa,skämmas Kvarnström!
Hade du varit med i tråden lite längre hade du sett att diskussionen aldrig berört Marina som en spröd, hjälplös, oskyldig person. Snarare tvärtom. Du får inte blanda ihop det faktum att hon är offer för ett mord men sannerligen inget ömkansvärt offer då hon levde.
Citera
2012-05-26, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst, och från vem kommer den infon? Vet vi att PF INTE besökte MJ? Vet vi om MJ ens bjudit in PF, efter att de separerade?

Jo, jag har förstått att PF och MJs mamma är goda vänner, han t.o.m. ringde henne när L*tta hittade blodfläcken.

Lite läbbigt att flytta in i exets bostad, som misstänktes vara mördad och inrullad i en av MJs presenningar.

Var PF och Marina träffades är ointressant. Och att man är vän med sitt ex och att exet fortfarande har ett vänskapsband med föräldrarna är inte alls konstigt för normala människor.

Att du tycker det är läbbigt att flytta in i ett hus där någon mördats har ingen betydelse heller. Världen är full av mordplatser. Ta bara huset i Arboga. Tänk att några vill bo där? Men det finns sansade människor här i världen. Vad ska de göra? Riva alla bostäder där mord begåtts? Om ett mord begåtts i en lägenhet, ska de riva hela huset? Eller vad har du för förslag?
Citera
2012-05-26, 12:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Källa på att människor med MJ:s sexuella preferenser är mer benägna att mörda än andra?

Om det är mer benägna att mörda vet jag inte men att sado-masochistiskt sex tänjer gränserna när det gäller att utsätta andra och sig själv för våld är ju ingen nyhet. Bara i Sverige dör cirka 15 personer av asfyxifiering varje år.

Gränsen mellan acceptabelt våld och våld av brottslig karaktär är i många fall hårfin. Detta leder till att personer ibland utsätt för mer våld än de kommit överens om, våldtäkter och i vissa fall leder detta till döden.

Marina uppger själv att hon var sadist och ville framkalla blod så jag tror att personer med hennes preferenser oftare begår våld som kan leda till döden än det gör för normala personer med sunda sexvanor.
Citera
2012-05-26, 12:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag tror också att MJ hade stake nog att göra sig av med sin inneboende, alla gånger.

Mycket info från MJs anhöriga är nog efterhandskonstruktioner.
De hade så tät och fin kontakt, jo pyttsan. Hur många dagar förflöt innan deras reaktion kom?
Om hon nu aldrig någonsin skulle missa mormoderns födelsedag, varför reagerade/agerade de inte redan då?

Mamman och MJ stod varandra så nära, jo kanske, men inte acceperade L*ila MJs val i livet. Det första hon gjorde var att rensa bort de skämmiga sexleksakerna.
Och inte att förglömma, gossedjuren, som hon skickade till Orry-Main.

Senare tog hon tillbaks den svärson som MJ hade valt bort.

Och om FS verkligen ville invagga polisen i tron att MJ rest bort, varför då lämna almanackan uppslagen och kalendern kvar på väggen?

Det du beskriver är en mamma som skäms över sin dotters sexuella läggning, sin dotters val av partner och det tycker inte jag låter som en bra kontakt mellan dotter / moder.

Någon som spekulerar i varför Marina gjort dessa val i livet? Att hon ville vara dominant i sängen, att hon valde en man som inte modern gillade? Ur ren psykologisk synvinkel? Hur var Marinas barndom? Det framgår kanske i tråden... gör det det så räcker ett ja, så ska jag plöja mig igenom det. Hon förtjänade verkligen inte att dö i så ung ålder, men spekulerar man kring FS barndom, kan man likväl spekulera i varför mamman var rädd att saker skulle hittas i sin dotters hus. Kanske fanns det något som skulle smutsa ner bilden av familjen också?

@Orry-Main: Har du kvar gossedjuren?
Citera
2012-05-26, 12:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Källa på att människor med MJ:s sexuella preferenser är mer benägna att mörda än andra?
Oro, för att MJ har fått kontakt med nåt nutcase på Darkside eller liknande sight, har uttryckts av flera av MJs nära/bekanta.
Enligt nån, minns inte vem, så fanns det en hel del knäppa typer på just DS.
Citera
2012-05-26, 12:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ta inte ut något i förskott. Det är nu de har möjlighet att fälla gm. Tänk positivt, FS kan ha lämnat en massa spår på offret och paketet.

Det har jag inte kunskap att uttala mig om, men jag frågar dig: Varför förstår du att Marinas systrar blev upprörda över ett "älskling" på en julklapp?
Citera
2012-05-26, 12:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det du beskriver är en mamma som skäms över sin dotters sexuella läggning, sin dotters val av partner och det tycker inte jag låter som en bra kontakt mellan dotter / moder.

Någon som spekulerar i varför Marina gjort dessa val i livet? Att hon ville vara dominant i sängen, att hon valde en man som inte modern gillade? Ur ren psykologisk synvinkel? Hur var Marinas barndom? Det framgår kanske i tråden... gör det det så räcker ett ja, så ska jag plöja mig igenom det. Hon förtjänade verkligen inte att dö i så ung ålder, men spekulerar man kring FS barndom, kan man likväl spekulera i varför mamman var rädd att saker skulle hittas i sin dotters hus. Kanske fanns det något som skulle smutsa ner bilden av familjen också?

Marinas barndom beskrivs av syster CJ FUP sid 510:
Citat:
Marina är en dominant person som inte vill låta sig sättas på plats. Marina vill diktera
villkoren men är en god lyssnare men ändå ha det avgörande beslutande ordet. Marina var
duktig i skolan och är idag utbildad miljöanalytiker.
I ungdomsåren läste Marina mycket om häxor..hon var mörk till sinnes möjligen tänkte hon
vid något enstaka tillfälle ha självmordstankar. Familjen är uppväxt Bockholmen Tjörn vilken
präglas av stark religisösitet med pingstkyrka och vanlig kristendom. Föräldrarna var i
barnens ungdom och uppväxttid väldigt religiösa…kortspel…nagellack mm var syndigt och
tilläts ej. [CJ]…Marina och [HJ] är uppväxta tillsammans och har mestadels lekt
ensamma med varandra. Det var inga andra kamrater som kom till familjen och det är kanske
en anledning till att Marina bor där hon bor idag nämligen ganska ensam ute i skogen.
Citera
2012-05-26, 12:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Tydligen hade barnen fått en sträng uppfostran, kanske p.g.a. religiösa skäl.
Minns att t.ex. målade naglar var förbjudet.

För mig är det solklart att mamman skämdes över MJs leverne, därför ville hon städa bort den delen ur dotterns liv. Och nu när MJ var borta så kunde hon göra det, även om set fortfarande finns kvar iom utredningen.

Jag är nyfiken på exets eventuella BDSM-intresse. Nån som vet?
Citera
2012-05-26, 12:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

En med insyn har lämnat följande uppgifter angående mormoderns födelsedag.

Citat:
Vet att nästan hela familjen var på Tjörn på söndagen för jag känner en som var hemma där och då sas det inget om att de saknade M.
Citera
2012-05-26, 12:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marinas barndom beskrivs av syster CJ FUP sid 510:

Så Marina ville helt enkelt göra lite revolt då hon äntligen frigjorts från detta liv. Hennes uppväxt vara alltså inte fylld av kamrater och skratt och knattedisco kan man tänka sig. Undrar hur hon blev behandlad i skolan av sina jämnåriga... barn kan vara så otroligt elaka mot barn som är "annorlunda".
Citera
2012-05-26, 12:44
Bannlyst
Citat:
Det har jag inte kunskap att uttala mig om, men jag frågar dig: Varför förstår du att Marinas systrar blev upprörda över ett "älskling" på en julklapp?

Eftersom de inte var tillsammans längre och Marina ville bli av med FS så kan de ha sett hans ordval som väldigt falskt? FS verkar inte kunna bete sig normalt. Varför skratta när någon berättar om en släktings död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in