2012-05-26, 13:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kan också vara som många vittnar om att FS är en känslokall, empatilös typ.
Ja, varför respekterade familjen Marinas val och bjöd in FS även fast de inte gillade honom? De är kanske väluppfostrade och försökte ge honom chanser? Det är nog ganska vanligt särskilt vid jul att man får bjuda respektive man själv kanske inte är så förtjust i?

Tror du FS är förmögen att älska någon annan än sig själv? Ja, det kanske han kan..

Jag har aldrig träffat FS så det kan jag inte uttala mig om. Men jag tror att alla har sin egna preferens till ordet. Så jag är övertygad om att FS kan älska någon annan än sig själv enligt sina preferenser. Jag har frågat förut om FS har någon dokumeterad diagnos, det har han inte har jag förstått. Har han någonsin blivit utredd? För annat än brott alltså
Citera
2012-05-26, 13:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och vi ska nog inte tro att alla i BDSM-svängen leker rollspel, med förutbestämda tecken för att bryta.
Nej, det finns faktiskt människor som njuter av att "göra det på riktigt".
Om en person med såna fantasier letar partner/offer, var letar hen då?
Lurar hen med sig en partner? Ja kanske, eller så söker hen sig till personer som har liknande sexuella inriktning, då inleds kontakten helt frivilligt, men det kan sluta illa.

Det var ungefär det du skriver som jag menade med mitt inlägg som du och Lalajlaj besvarat så förtjänstfullt, MJ,s livsstil gjorde det möjligt för domstolarna att tänka sig alternativa GM, fördomsfullt ja kanske, men jag tror inte att det bara är helyllekillar som hänger på dylika sidor.
Senast redigerad av Reimer 2012-05-26 kl. 13:45.
Citera
2012-05-26, 13:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Ja, det var ju "Skridskotjej" som skrev det i detta forumet 2010-08-13, 23:24
En tanke om det uttalandet är att det inte betyder ett skit. För med tanke på namnet som denne använder så skulle hen alltså ha koppling till familjen via skridsko-intresset. De kanske helt enkelt inte ville berätta att de saknade M till någon utanför familjen i det läget? Dessutom vet vi ju inte om personen är känd för att skvallra, så det går inte att bedöma betydelsen alls faktiskt.
Men hallå, skojar du nu?
Om man är orolig så tänker man väl inte på att hålla det inom familjen.

Skridskotjejs inlägg betyder lika mycket som Orry-Mains inlägg.
Citera
2012-05-26, 13:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Ja, detta har ju diskuterats tidigare i tråden. Precis som mycket annat som tas upp om och om igen, och gör oss som läst alla inlägg småtrötta. Det står i FUP om att många av möblerna och annat i huset tillhörde PF. Det finns också en förklaring från honom själv över det du just skriver om. Kanske ska läsa det innan du drar upp dina egna spekulationer i frågan? Sidan 695 och närliggande sidor.

Men jag förstår att det är svårt att ha koll på vad som har skrivits tidigare, då tråden har blivit så segt nerlusad med upprepningar och personliga bråk att den är i stort sett oläsbar.
Jag har också läst alla inlägg, men jag har inte lärt mig tråden utantill.

Även om en del av möblerna är hans, så var väl knappast tanken med att lämna dessa kvar, att han skulle flytta in igen.
Och det var nog inte tanken på de gamla möblerna, som fick PF att tacka ja till LJs erbjudande.
Citera
2012-05-26, 14:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Det fanns bara två i bostaden då, Marina och Fredrik, natten den 28:e kom i alla fall kulan dit, så långt är vi väl överens?
Du vet inte när kulan kom dit och du vet inte när MJ dog, dina "fakta" är endast spekulationer.
Citera
2012-05-26, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du vet inte när kulan kom dit och du vet inte när MJ dog, dina "fakta" är endast spekulationer.

När hennes telefonsamtal och datatrafik upphörde var det ett tecken på att hon var död, samma sak när Fredrik tog ut hennes pengar.
Slutsatsen blir att Marina mördades natten den 28:e.
Citera
2012-05-26, 14:12
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag har också läst alla inlägg, men jag har inte lärt mig tråden utantill.

Även om en del av möblerna är hans, så var väl knappast tanken med att lämna dessa kvar, att han skulle flytta in igen.
Och det var nog inte tanken på de gamla möblerna, som fick PF att tacka ja till LJs erbjudande.
(min fetning)

Hm, vad tror du att anledningen var?
Citera
2012-05-26, 14:29
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
(min fetning)

Hm, vad tror du att anledningen var?
Vet inte riktigt, men jag funderar på det.

Jag tycker att det är märkligt att LJ ens kommer på tanken att fråga PF.
Ännu konstigare att PF och L*tta tackar ja.

Jag hade förstått det bättre om MJ hade konstaterats död, men hon var ju "bara" försvunnen. Inte ens blodfläcken var funnen, åtminstone inte vad vi vet.

Men men, det ska bli kul att få ta del av vad paketet innehöll.
Tänk om det ligger ett uns av sanning i rulletulles inlägg om paketinnehållet.
För att sjukvårdspersonal läcker, det vet vi sen tidigare.
Citera
2012-05-26, 14:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
När hennes telefonsamtal och datatrafik upphörde var det ett tecken på att hon var död, samma sak när Fredrik tog ut hennes pengar.
Slutsatsen blir att Marina mördades natten den 28:e.

Ännu mer spekulationer och det är okej men skriv det inte som orubblig sanning. Det finns inget som säger att f.d MT skulle ha tagit några pengar från Ms konto snarare tvärtom. Polisen har ju visat foto på f.d. MT men ingen kommer ihåg honom vid automaten.

Visst finns det uppgifter om att hennes mobil använts, varför skulle det inte kunna vara M som använt mobilen?
Citera
2012-05-26, 14:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men hallå, skojar du nu?
Om man är orolig så tänker man väl inte på att hålla det inom familjen.

Skridskotjejs inlägg betyder lika mycket som Orry-Mains inlägg.

Det där var lite elakt, det finns ändå en markant skillnad i deras påståenden och med det menar jag att skridskotjejs uppgifter inte bevisats vara felaktiga.

Jag tror ingen saknade henne, de var nog vana vid att hon inte dök upp, hon var ändå familjens svarta får.
Citera
2012-05-26, 14:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hunden markerar en död kropp/kroppsdelar eller kroppsvätskor. Teknikerna avgör vad som är vad.
Men det ena behöver väl inte utesluta det andra, som att söka spår efter t.ex. kroppsvätskor också med andra metoder.

Den sortens hund?
Jag tycker du ska uppdatera dig Magoo.

Jaha, då vill jag gärna se några fall av det du framför, sen vill jag ha en förklaring till Nora fallet där ingen hund beträdde för att lukta blod.
Nej, du glider in på något som inte tillhör fallet för att du gapat högt om att hunden missade blodfläcken inget annat. Du har inget att lära mig det är mest trams.

Orry-Main har en hel del info, men inte till den här tråden.
Citera
2012-05-26, 14:38
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Vet inte riktigt, men jag funderar på det.

Jag tycker att det är märkligt att LJ ens kommer på tanken att fråga PF.
Ännu konstigare att PF och L*tta tackar ja.

Jag hade förstått det bättre om MJ hade konstaterats död, men hon var ju "bara" försvunnen. Inte ens blodfläcken var funnen, åtminstone inte vad vi vet.

Men men, det ska bli kul att få ta del av vad paketet innehöll.
Tänk om det ligger ett uns av sanning i rulletulles inlägg om paketinnehållet.
För att sjukvårdspersonal läcker, det vet vi sen tidigare.
(min fetning)

Enligt alla hundar och/eller poliser med sökarlyktor, så fanns ju inte fläcken ens.
I alla fall inte vid söktidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in